تاریخ انتشار:۱۹:۵۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۹
عصر دنا: سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون یکهزار و ۲۲ مورد نمونه بیماری ویروس کرونا در این شهرستان انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سیدرضا احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کمترین سن نمونه گیری انجام شده ویروس کرونا در باشت ۲ سال و بیشترین سن نمونه گیری انجام شده در این شهرستان۹۲ سالگی بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت تاکید کرد:۱۴ درصد از تست های کرونای انجام شده در این شهرستان مثبت بوده است.

وی بیان کرد: ۶۷درصد از بیماران کرونای شناسایی شده در این شهرستان به صورت کامل بهبود یافته اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت عنوان کرد: با هدف قرنطینه بیماران کرونایی ،مرکز درمانی شهید بهشتی در این شهرستان راه اندازی شده است.

احمدی ابراز داشت:تیم پزشکی سیار به مناطق روستایی و شهری باشت به صورت روزانه اعزام و از افراد دارای علائم مشکوک و یا کسانی که با بیماران کرونایی ارتباط داشته اند تست کرونا می گیرند.

وی با اشاره به نزدیکی استان خوزستان به این شهرستان و وجود جاده ترانزیتی که مسافران این استان برای استراحت و سوختگیری خودروهای خود توقف می کنند گفت: خطر اوج گیری بیماری ویروس کرونا در باشت وجود دارد و شهروندان باید نسبت به انجام خودمراقبتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

احمدی ابراز داشت: نیاز به استفاده از ماسک،فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مکرر دست ها ضروری است.

وی با یادآوری این نکته که بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در باشت مربوط به شرکت در آئین های ختم بوده از شهروندان خواست در برنامه های با شرکت کنندگان زیاد حضور نیابند.

احمدی با اشاره به اینکه در بین جانباختگان کرونا در استان مواردی از افراد جوان و بدون بیماری زمینه ای گزارش شده تاکید کرد: همه شهروندان باید در انجام دستورالعمل های بهداشتی مشارکت کنند.

تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.