تاریخ انتشار:۰۷:۳۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد تنگ سرخ ۳۳ درصد پیشرفت کاری دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از زیر آب رفتن سه روستا با ۶۸ خانوار در زمان احداث سد تنگ سرخ بویراحمد خبر داد و گفت: این سد هم اکنون ۳۳ درصد پیشرفت کاری دارد.
آرش مصلح با تشریح دلایل چگونگی احداث سد تنگ سرخ بویراحمد، افزود: ۶۸۵ هکتار اراضی باغ ها، سنگلاخ‌ها، اراضی زراعی، بستر رودخانه و تپه ماهور‌ها نیز علاوه بر این روستا‌ها به زیر سد می‌رود.
وی اضافه کرد: از این میزان هکتار، ۴۳۵ هکتار اراضی منابع ملی، بستر کف رودخانه و تپه ماهور‌ها و مابقی نیز اراضی باغی و سنگلاخ‌ها است.
آقای مصلح سطح هکتاری پیش بینی شده محل اسکان منازل روستایی را نیز سه و نیم هکتار عنوان کرد و ادامه داد: روستا‌هایی که به زیر آب سد تنگ سرخ بویراحمد می‌روند روستا‌های جهانگیر آباد، الله آباد و بخشی از روستای چشمه پهن است.
وی از رایزنی‌های مستمر برای رفع معارضان محلی کنونی خبر داد و گفت: اگرچه پرونده قضایی در این ارتباط از سوی روستائیان تشکیل نشده، اما تلاش می‌کنیم با رایزنی‌های محلی برای همراهی روستائیان اقدامات لازم انجام شود.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرا و بهره برداری سد تنگ سرخ بویراحمد ۱۶۰ میلیارد تومان بوده و البته برای این منظور، نشست‌هایی با قرارگاه خاتم الانبیاء هم برگزار کرده‌ایم.
مصلح افزود: اگر بخش عمده‌ای از اعتبار عنوان شده تخصیص یابد بنا به‌گفته مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا می‌توان این سد را در یک بازه زمانی ۲ ساله به بهره برداری رساند.
گفتنی است سد مخزنی تنگ سرخ در ۳۵ کیلومتری یاسوج، از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۱۲۵ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم سالیانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده و از مهم‌ترین طرح‌های تأمین آب استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.