کد خبر: ۱۵۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۷:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: سازمان خصوصی سازی در مورد مطلب منتشر شده در برخی رسانه ها با عنوان «1.8 میلیون نفر به خاطر قصور تعاونی ها،از سهام عدالت جاماندند» اطلاعیه‌ای صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پیرو مطلب منتشر شده در برخی رسانه‌ها با عنوان «1.8 میلیون نفر به خاطر قصور تعاونی ها،از سهام عدالت جاماندند» سازمان خصوصی سازی مطلبی را به شرح زیر منتشر کرد: همان گونه که قبلا هم  بارها اعلام شده است در زمان ثبت‌نام و شناسایی مشمولان سهام عدالت در دهه 80 به‌دلایل مختلف، برخی از مشمولانی که فرآیند اولیه ثبت‌نام را انجام داده بودند در لیست نهایی سهام عدالت قرار نگرفتند.

در آن زمان سیستم اطلاعاتی استان‌ها به‌صورت «دایال آپ» با سیستم مرکزی ارتباط داشت و همین نقص باعث شد تا اطلاعات بخشی از مشمولان وارد سیستم نهایی نشود. علاوه براین، تأخیر برخی از تعاونی‌ها برای ارسال اطلاعات مشمولان به ستاد مرکزی سهام عدالت نیز باعث شد تا تعدادی از افراد مشمول نهایی نشوند.

و با توجه به اینکه اطلاعات مشمولان سهام عدالت  از سال 1385 الی 1391 از سوی شرکت های تعاونی سهام عدالت به صورت متناوب برای سازمان خصوصی سازی ارسال شده و بعضا مراحل ثبت نهایی دنبال نشده است برخی افراد از لیست نهایی جامانده اند. لذا این جمله که قصور تعاونی ها باعث شده افراد ثبت نهایی نشوند قویا تکذیب می شود.

بر این اساس و با توجه به تقاضای انبوه جاماندگان، اقدامات همزمانی در دولت و مجلس برای تعیین تکلیف این بخش از جامعه در حال انجام است. درهمین راستا سازمان خصوصی‌سازی در حال رایزنی برای پوشش دوباره افراد جامانده از سهام عدالت است و در صورتی که دولت یا مجلس در این زمینه و از مجاری قانونی طرحی را به تصویب برسانند، امکان اعطای سهام عدالت به این جاماندگان وجود خواهد داشت و تاکید می شود، سازمان خصوصی‌سازی صرفا مجری طرح توزیع سهام عدالت است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فریده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
من سهام خودرو آزاد نکردم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.