کد خبر: ۱۵۷۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۷:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعلل دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جذب اسناد خزانه؛
عصر دنا: عدم استقبال دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جذب اسناد خزانه مشکلی است که همواره در ماه‌های پایانی سال مالی تذکرات جدی مسئولان ارشد اجرایی را به همراه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، هر چند تاکنون در رابطه با مشکل عدم استقبال دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جذب اسناد خزانه واکاوی خاصی صورت نگرفته است، اما این مشکل همواره در ماه‌های پایانی سال مالی تذکرات جدی مسئولان ارشد اجرایی را به همراه دارد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد نیز همچون سال‌های گذشته این مشکل مطرح و دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا پایان تیرماه این اسناد را جذب کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: سال گذشته یک ماه مانده به پایان مهلت جذب اسناد خزانه تنها حدود 25 درصد جذب داشتیم که خوشبخانه مدیران ما مسئولانه ورود کردند و جذب اسناد صد درصد انجام شد.

حسین کلانتری افزود: با توجه مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مهلت جذب اسناد خزانه سال 98 پایان شهریور اعلام شده اما ما تا پایان تیرماه به دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب اسناد خزانه فرصت می‌دهیم و دستگاه‌هایی که به هر دلیلی نتوانند این اسناد را جذب کنند مراتب اعتراض خود را به مقام کشوری آنها اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به بحث انقباضی بودن بودجه، مدیریت منابع بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: مدیران باید دو حوزه عمرانی و هزینه‌ای را مدیریت کنند، به‌علاوه جذب اعتبارات باید سریع باشد و باید تلاش کنیم تخصیص‌ها را در نیمه نخست سال جذب کنیم زیرا ماه‌های پایانی سال شرایط خاص خود را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید منطبق با سیاست‌های نظام مدیریت کنیم، گفت: مدیران کاملا خود را آماده کنند و مدیر جهادی و پای کار باشند که در این راستا باید زیرمجموعه‌های خود را به حرکت درآورده و منابع خود را مدیریت کند.

کلانتری بیان کرد: نگاه ما در سال 99 ایجاد اشتغال جدید بود اما در حادثه کرونا برخی افراد شغل خود را از دست دادند که باید برای احیای شغل از دست رفته و ایجاد شغل‌های جدید جدید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امسال باید پرداخت پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی‌ها و بازخرید کارکنان از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد که با تشکیل کمیته‌ای، همه اموال منقول و غیرمنقول مازاد که امکان فروش آنها وجود دارد را باید تا پایان خردادماه احصا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه امسال 61 میلیارد تومان به اعتبارات هزینه‌ای استان افزوده شده است، گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید این میزان اعتبار را از محل فروش اموال مازاد و صرفه‌جویی تامین کنند.

علی سلحشوری از تشکیل کمیته‌ای برای شناسایی اموال مازاد ادارات و فروش آن خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند پاداش پایان خدمت کارکنان خود را از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد تامین کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعلل برخی دستگاه‌های اجرایی در جذب اسناد خزانه، عنوان کرد: 363 میلیارد تومان اسناد خزانه در سال 98 در بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شد که از این میزان، حدود 164 میلیارد تومان جذب و 198 میلیارد تومان جذب نشده است.

سلحشوری با بیان اینکه تاکنون جذب اسناد خزانه سال 98 توسط سازمان بازرسی، اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی، سپاه، فنی و حرفه‌ای، هواشناسی، کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتقال خون، هلال احمر، بهزیستی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، شرکت برق و شهرداری سی‌سخت صفر بوده است، از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان خواست جذب اسناد خزانه را سرعت دهند و تا پایان خرداد همه این اسناد را جذب کنند.

بازرس کل استان هم در ادامه با بیان اینکه در گذشته‌ها تجربه تلخی از فروش اموال دولتی وجود داشته است به برخی نگرانی‌ها اشاره کرد و خواستار حضور دستگاه‌های نظارتی در خصوص فروش اموال مازاد شد که باید مراقبت بیشتری در این حوزه صورت گیرد چرا که در فروش اموال ممکن است حرف و حدیث زیادی درست شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
یو همو آقای بی که ایخاسی باش جهنم بری تاج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
مدیریت ضعیف در استان بیداد می کند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار