تاریخ انتشار:۱۰:۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصر دنا: رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه وضعیت معیشت و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد به تناسب ظرفیت‌ها و دارایی‌ها مطلوب نیست، گفت: نتوانسته‌ایم از ظرفیت منابع آب، نفت و گاز و گردشگری به نحو مطلوب استفاده کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون عصر امروز برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست پیگیری‌های مهدی روشنفکر منتخب بویراحمد، دنا و مارگون برای بهبود فضای کسب کار را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: با کمپین نفس و نگاه ویژه اتاق بازرگانی ایران برای مقابله با شیوع کرونا، 10 میلیارد ریال کمک کردیم.

جبار کیانی‌پور با تاکید بر اینکه وضعیت معیشت و اقتصاد این استان به تناسب ظرفیت‌ها و دارایی‌ها مطلوب نیست، افزود: توسعه متوازن در صورتی اتفاق می‌افتد که از قوانین بودجه به تناسب ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت منابع آب، نفت و گاز و گردشگری به نحو مطلوب استفاده کنیم تا بلکه این عقب ماندگی تاریخی با وجود خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی را جبران کنیم.

کیانی‌پور استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای پویایی و شکوفایی بخش‌های مختلف را رضایت بخش نداست و بیان کرد: باید بپذیریم با روزمرگی جدی روبه‌رو هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد خواستار حذف قوانین مزاحم شد و ادامه داد: سرمایه گذار برای گرفتن مجوزهای لازم باید 18 ماه دوندگی داشته باشد.

کیانی‌پور خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به نام سرمایه‌گذاری در این استان منابع بردند ولی معادل‌سازی نمی‌کنند، پول گرفتند ولی خبری از اشتغال و کارخانه نیست.

منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این نشست خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش سطح اگاهی و اطلاعات فعالان اقتصادی شد و گفت: حمایت از بخش خصوصی مهم‌ترین رسالت اتاق بازرگانی است.

مهدی روشنفکر خاطرنشان کرد: برخی مواقع اتاق بازرگانی در کشور در خدمت دولت در می‌آید و از تولیدکنندگان واقعی به نحو مطلوب حمایت نمی‌کند.

وی شفاف بودن فعالیت اتاق‌های بازرگانی را ضروری دانست و افزود: اکثر مردم کهگیلویه و بویراحمد با اتاق بازرگانی آشنایی ندارند که اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده برای معرفی اتاق بازرگانی ضروری است.

روشنفکر خواستار شناسایی قوانین دست و پاگیر و مانع توسعه توسط اتاق بازرگانی استان با کمک بخش خصوصی شد و ادامه داد: انتظار می‌رود اتاق برای رفع موانع تولید، افزایش تولیدات و توانمندسازی فعالان بخش تلاش کند.

روشنفکر تاکید کرد: از هرگونه پیشنهاد و ارائه راهکار توسط فعالان بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصادی اعم از اشتغال و معیشت استفاده می‌کنم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.