تاریخ انتشار:۱۲:۲۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با «عصر دنا»:
عصر دنا: حدود ۲۶ هزارنفر از دانش آموزان دوره ابتدایی در استان دسترسی به اینترنت سرعت بالا نداشته و یا تمکن مالی برای دسترسی و خرید بسته و لوازم اینترنتی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیرکل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با «عصر دنا» با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های اینترنتی برای دانش آموزان روستایی و کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند گفت: یک ارزیابی قریب به دو هفته راجع به این مسئله انجام گرفته و روستا‌هایی که دسترسی به اینترنت ندارند یا تمکن مالی برای خرید بسته ندارند، شناسایی کردیم.
 
۸۱۶ روستا زیرساخت اینترنتی ندارند

هادی زارع پور افزود:با بررسی‌ها و ارزیابی دقیق و با استعلام از اداره کل فناوری استان، قریب به ۸۱۶ روستا زیرساخت اینترنتی در استان را ندارند، اکثر روستا‌ها تک خانوار یا دو خانوار هستند، همچنین نزدیک به ۱۱ هزار دانش آموز در این ۸۱۶ روستا‌ها ساکن هستند که اصلا دسترسی به اینترنت ندارند.

مدیرکل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: علاوه بر این حدود ۲۶ هزارنفر از دانش آموزان دوره ابتدایی در استان دسترسی به اینترنت سرعت بالا نداشته و یا تمکن مالی برای دسترسی و خرید بسته و لوازم اینترنتی ندارند.

زارع پور گفت: در دوره متوسطه اول و دوم حدود ۱۹ هزار دانش آموزدر استان داریم که یا به اینترنت با سرعت کند دسترسی دارند و یا تمکن مالی برای خرید بسته ندارند. در مجموع بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان استان یا دسترسی به اینترنت ندارند، یا جا‌هایی ساکن هستند که سرعت اینترنت پائین است. بصورت جز به جز یازده هزار نفر اصلا به اینترنت دسترسی ندارند و ۱۹ هزار نفر نیز اصلا تمکن مالی ندارند.
 
۳۱ درصد دانش آموزان استان به اینترنت دسترسی ندارند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این تعداد دانش آموز در مجموع چند درصد کل دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند؟ گفت: حدود ۱۶۶ هزار دانش آموز داریم که با این حساب حدود ۳۱ درصد دانش آموزان استان به اینترنت به هر دلیل دسترسی ندارند. با مخابرات مکاتبه کردیم که بتوانیم مشکلات این دانش آموزان تا حدودی حل شود. همچنین با استانداری در این رابطه مکاتبه انجام دادیم و برای این دانش آموزان بسته‌های آموزشی آفلاین شامل درسنامه، لوح فشرده و فایل آموزشی از طریق ۱۱۷ راهبر دانش آموزان ابتدایی ارائه گردید و یا میگردد.

زارع پور خاطرنشان کرد: همه خدمات آموزشی شامل موارد ذکر شده برای این دانش آموزان رایگان می‌باشد و هیچ راهبر، مدیر یا آموزش و پرورش مناطق حق دریافت هزینه را ندارند و همچنین روستا‌هایی که جمعیت شان کم می‌باشد، معلم مربوطه و راهبر آموزشی دو یا سه روز در هفته از نزدیک مشکلات درسی این نوغ دانش آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حل خواهند نمود.
 
۳۵ درصد دانش آموزان اپلیکیشن شاد نصب کردند

مدیرکل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکانی وجود ندارد که لپ تاپ تلب یا کامپیوتر در اختیار این دانش آموزان قرار بگیرد که بتوانند همان فایل آموزشی افلاین را استفاده نمایند؟ گفت: متاسفانه چنین بودجه‌ای در نظر گرفته نشده و منابع مالی دولتی دراین رابطه وجود ندارد، ولی سعی میکنیم از خیرین مدرسه ساز استفاده کنیم. از کل مدیران ما ۹۸ درصد مدیران مدارس ما موفق شدند اپلیکیشن شاد را نصب نمایند. ۷۴ درصد کلاس‌های ما براساس سامانه شاد برگزار شده است. تنها ۳۵ درصد دانش آموزان ما موفق به نصب اپلیکیشن شاد شدند.

پیش دبستانی‌ها باید ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف دهند

وی با اشاره به شهریه پیش دبستانی‌ها در این چنده اخیر که تعطیل بودند اظهار داشت: به طور کلی در مدارس غیر دولتی اگر از طریق فضای مجازی خدماتی داشتند هم باید حقوق معلم پرداخت شود و هم شهریه، ولی در خصوص فعالیت فوق برنامه نمی‌توانند شهریه‌ای اخذ نمایند.

زارع پور افزود: پیش دبستانی‌ها به دلیل اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارند و از طریق محتوا‌های تصویری آموزش می‌بینند و در این شرایط خاص بنطر می‌رسد کاری انجام ندادند که باید بین ۱۰ تا ۵۰ درصد باید به خانواده‌ها تخفیف شهریه داده شود و این موضوع براساس تشخیص شورای نظارت شهرستان‌ها و منطقه می‌باشد. ۵۰ درصد دیگر اخذ می‌گردد، ولی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد باید تخفیف شهریه اعمال گردد. در مدارس غیردولتی در عین حال بین ۱۰ تا ۳۰ درصد براساس تشخیص شورای نظارت شهرستان و منطقه باید تخفیف شهریه به دانش آموزان ارائه شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.