تاریخ انتشار:۱۵:۰۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد به موضوعات مختلفی در خصوص فعالیت‌ حوزه‌های خواهران در استان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد.

افتخاری تصریح کرد: نسل پیامبر اسلام از طریق دختر آن حضرت بوده و در جامعه‌ای که دختران زنده به گور می‌شدند پیامبر به زن جایگاه و شخصیت داد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تعداد حوزه‌های علمیه خواهران در کشور محدود بود افزود: مدرسه‌ای توسط شهید قدوسی راه‌اندازی شده بود در اصفهان و یکی دو شهر دیگر به صورت محدود حوزه خواهران وجود داشت که بعد از انقلاب با راه‌ا‌ندازی جامعه‌الزهرا فعالیت‌ها آغاز شد و سپس مدارس علمیه خواهران در استان‌های کشور تاسیس شد.

افتخاری با بیان این که در حال حاضر نزدیک به 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند افزود: اکنون در مرکز استان و شهرستان‌های گچساران، دهدشت، سی‌سخت و بهمئی حوزه علمیه خواهران فعال است.

وی با بیان اینکه در ابلاغیه‌های جدید واحدهای اقتضایی درسی که متناسب با شرایط هر استان است در حوز‌های علمیه تعریف شده افزود: حوزه علمیه به صورت هیات امنایی به ریاست بزرگانی مثل ائمه جمعه و یا افراد متنفذ هر منطقه که مورد اعتماد و وثوق عمومی هستند اداره می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که حوزه های علمیه ردیف بودجه‌ای ندارند افزود: اما تا آن جا که توانسته‌ایم امکانات خوبی فراهم کرده‌ایم اساتید خوبی داریم و اکثرا تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند و نگاه اصلی در حوزه خواندن دقیق و علمی است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به آسیب‌های اجتماعی در استان بی تفاوت نیستند افزود: در بحث آسیب‌ اجتماعی مرگباری که در دیشموک داریم حوزه ورود پیدا کرد در مناطقی که آسیب‌زا هستند سعی بر جذب طلبه داریم و حضور مبلغین خانم در چنین مناطقی بیشتر است.

افتخاری با بیان این که نهاد حوزه علمیه نهادی تبلیغی نیست بلکه نهادی علمی است افزود: هدف تربیت افراد فاضل است تا بقیه سازمان‌ها از این افراد استفاده کنند همچنین درصدی برای استخدام در ادارات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اولین حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 73 به نام حوزه فاطمیه راه‌ا‌ندازی شد افزود: حوزه دهدشت سال 83 تاسیس شد که یکی از بزرگترین مدارس استان و از بهترین مدرسه‌های کشور است که آن جا پذیرش هم از سیکل و هم از دیپلم داریم سیکل دوره 7 ساله و دیپلمه‌ها دوره 5 ساله باری اخذ سطح 2 حوزه را می‌گذرانند سیکل‌ها نباید بیشتر از 17 سال سن داشته باشند و دیپلمه‌ها تا 40 سال جا برای ثبت‌نام دارند..

وی گفت: در حوزه علمیه سی‌سخت و گچساران فقط پذیرش مقطع دیپلم داریم تنها در یاسوج دو تا رشته در مقطع سطح 3 داریم که مدرک آن برابر با کارشناسی ارشد است.

افتخاری با بیان اینکه علاوه بر تحصیل در کارها و فعالیت‌های اجتماعی هم فعالیت داریم افزود: در همین دوره بیماری کرونا 7 تا 8 گروه جهادی داشتیم که تعداد 28 هزار ماسک تولدید کردند و پخش بسته‌های غذایی نیکوکاران را بین محرومین و مستضعفان داشتیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران یک مرکز به روز است افزود: یک دیتا سنتر داریم زیرساخت‌های خیلی خوبی داریم هر طلبه‌ای که وارد می‌شود با کد ملی وارد فضای کوثر نت می‌شود.

این مسوول با بیان کارکردهای حوزه علمیه خواهران در جامعه به برخی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: درس پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی داریم و شبهاتی که از جاهایی مثل کمپ آلبانی توسط ضد انقلاب ترویج می‌شود را پاسخگو باشیم نقش آرامش بخشی ما در دوره کرونا هم فراموش نشد که موضوع کفن و دفن بیمار کرونایی را در استان توسط اساتید حوزه علمیه خواهران داشتیم.

بحث کاهش معضل طلاق و کمک به کم کردن و کاهش رشد فزاینده این پدیده از دیگر اقدامات حوزه است موضوع ازدواج آسان را به خوبی مد نظر قرار داده‌ایم و در بحث پژوهش‌های علمی در استان آمادگی همکاری با همه دستگاه‌ها را داریم.

وی برای ثبت نامه سال جدید تحصیلی هم گفت: سایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور www.whc.ir و سایت پذیرش paziresh.whc.ir است.

این مسوول افزود: 5 مدرسه علمیه خواهران در استان  داریم  فاطمیه یاسوج  بی‌بی حکیمه خاتون گچساران حضرت زینب دهدشت فاطمه الزهرا لیکک و حضرت معصومه سی سخت که یاسوج دیپلم و سطح 3 می پذیرد دهدشت دیپلم و سیکل  سطح 2، سی‌سخت دیپلم سطح 2  گچساران دیپلم سطح 2  لیکک دیپلم سطح دو  و سن ورودی  برای سیکل حداکثر 17 برای دیپلمه‌ها تا 40 سال و بخاطر شرایط ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی آزمون ورودی امسال نداریم و پذیرش بر اساس معدل و همچنین عملکرد تحصیلی خواهد بود.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.