کد خبر: ۱۵۶۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۱۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سخنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛
عصر دنا: آیا براستی جناب دکتر کلانتری و مسئولان علوم پزشکی مسئولیت پنهان کاری و عدم اعلام آمار که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است، را به عهده می‌گیرند؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، ۷ روز از اعلام آمار آخرین مبتلایان به کرنا ویروس در استان می‌گذرد، در آخرین روز‌ها آمار رسمی استانی افزایش یافته بود و براساس مرکز اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، پیک دوم کرونا در استان شروع و شیوع پیدا کرده بود.


همزمان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به استناد بخشنامه موهوم شورای عالی امنیت ملی از اعلام آمار سرباز زدند. همزمان در گفتگوی عصردنا با معاون سیاسی امنیتی استاندار، وجود چنین بخشنامه‌ای از اساس تکذیب و کذب محض خوانده شد.

همزمان متاسفانه براساس اعلام رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کرونا در استان‌های همجوار شیوع و تعداد مبتلایان در اکثر مناطق افزایش یافته بود و هر روز آمار بروزرسانی و به اطلاع عموم رسانده میشود. در همین حال استاندار استان جناب دکتر کلانتری با حمایت تام از عملکرد دستگاه بهداشتی و درمانی استان همصدا با ریاست دانشگاه برخی از رسانه‌ها را متهم به بلندگوی غربی‌ها و از عدم ارائه آمار حمایت کامل کردند.

جناب آقای کلانتری، استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد به جای فافکنی بهتر است مثل دیگر استان‌ها آمار کرونایی را روزانه اعلام کنید که مردم دقیقا بداند وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد چی هست نه اینکه به رسانه‌های منتقد حمله و پروپاگاندای رسانه‌ای کنید.

براساس گزارش‌های میدانی، تصاویر و فیلم‌های رسیده از نقاط مختلف استان طرح فاصله گذاری هوشمند بدرستی اجرا نشده است و این کم کاری در افزایش آمار مبتلایان بی تاثیر نبود.

مردم با اعتماد به دستگاه‌های استان و اینکه احتمالا کرونا تمام شده، طرح‌های فاصله گذاری را تا حدودی شکستند و اولین کسانی که به این رفتار مردم واکنش نشان دادند، مسئولان دستگاه بهداشتی استان از جمله دکتر جاودان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل می‌باشد و گفت: اگر چه موفقیت‌های کادر درمانی و مجموعه مدیریت بیماری کرونای استان در کشور چشمگیر بوده، اما ظاهرا مردم این روز‌ها توصیه‌های بهداشتی را برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر احتمالی این بیماری چندان جدی نگرفته‌اند چرا که شاهد افزایش بیماران و افزایش بستری مبتلایان هستیم.

این حرکت نشان میداد خیلی هم شرایط عادی نیست و مردم بیشتر باید مواظب باشند، این عدم اعلام آمار آسودگی خاطر کاذبی در مردم ایجاد کرده است که متاسفانه با حمایت استانداری استان نیز همراه بوده است.

در همین اثنا براساس گزارش‌های غیر رسمی یک خانواده در روستای کلایه بطور کامل به کرونا مبتلا شده اند و فشار افکار عمومی باعث اعلام رسمی چنین خبری گردید، در حالی که اصلا مشخص نیست چه تعداد افراد در این روستا‌ها به واسطه عدم اعلام آمار و ناقل بودن افراد به کرونا مبتلا شده اند!

آیا براستی جناب دکتر کلانتری و مسئولان علوم پزشکی مسئولیت پنهان کاری و عدم اعلام آمار که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است، را به عهده می‌گیرند؟


اگر از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردند آمار کرونا استانی اعلام نشود، چرا هر روز اکثر استان‌ها اعلام می‌کنند، ولی نباید در استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شود؟ آیا آن‌ها زورشون بیشتر هست یا گردن کلفت هستند که میتوانند آمار اعلام کنند!

عاجزانه از جناب ملک حسینی دادستان محترم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می‌شود که این مسئله عمومی پیگیری و رسیدگی کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
ما که آمار مبتلایان روستا های آمریکا رو داریم
همین کافیه
عملکرد علوم پزشکی استان به نظر من صفر هست
اون سی نفر مبتلا در باشت تا الان چند نفر رو آلوده کرده آن
از چی میترسید که آمار نمیکید
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
حق مردمه آمارو بدونن ..چرا مثل بقیع استان ها اعلام نمیشه،حتما آمار رفته بالا اقا بفکر خودشه دیگه بهش تبریک نگن، متاسفانه مسولان استان بفکر خودشون هیچ نظارتی تو استان نیست یا اجناس گرونه یا اصلا فاصله گذاری هوشمند اجرا نمیشه..ما به عنوان مردم این استان حق داریم آمارو بدونیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
مهتم چيه یعنی اندوه
اصلاحات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
اقای استاندار حق الناس چیز خوبیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین