تاریخ انتشار:۱۱:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
عصر دنا: پروژه سد تنگ سرخ کهگیلویه و بویراحمد به علت عدم پرداخت مطالبات پیمانکار، تعطیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد در تاریخ 23 آذرماه سال  1390 با هدف تامین بلند مدت آب شرب و صنعت این شهرستان توسط وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد، پروژه‌ای که با اجرای آن حدود250 هزار نفر از مردم شهر یاسوج و حومه از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند. 

در حالی که بارها شاهد بازدید مسئولان کشوری و استانی از این پروژه مهم و تأکید آنها بر تسریع در روند اجرای پروژه و برگزاری نشست‌های متعدد برای حل مشکلات آن بودیم، اما بررسی‌های خبرنگار تسنیم از تعطیلی این پروژه بزرگ آبی به علت عدم پرداخت مطالبات پیمانکار حکایت دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه پروژه سد تنگ سرخ هم‌اکنون نیمه‌تعطیل است، اظهار داشت: این پروژه مشکلات مالی دارد و به خاطر مشکلات اعتباری، هنوز مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است.

عزیز فیلی میزان مطالبات پروژه سد تنگ سرخ را حدود 30 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیگیر تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات این پروژه هستیم و اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم روند اجرای پروژه سرعت می‌گیرد.

سد مخزنی تنگ سرخ در 35 کیلومتری یاسوج، از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن 125 میلیون مترمکعب و حجم تنظیم سالیانه 200 میلیون مترمکعب بوده و از مهم‌ترین پروژه‌های تأمین آب استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.