کد خبر: ۱۵۴۸۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۳۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
گزارش اختصاصی «عصر دنا»
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در آبانماه ۹۸ شرکت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حدود ۷۰ نیروی خدماتی را برای کار در بیمارستان‌های شهر یاسوج بکار میگیرد.

این نیرو‌ها که عمدتا خدماتی هستند توسط پیمانکار مشغول بکار می‌شوند.

در ابتدا حقوق هر فرد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بدون بیمه و با تغییر پیمانکار در اواخر بهمن98  حقوق ها به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و بدون بیمه کاهش یافت.

دو ماه بعد از شروع نیروها، دانشگاه علوم پزشکی همکاری خود با پیمانکار را قطع و آزمون استخدامی برگزار و حدود ۲۵۰ نیرو را جذب می‌کند.

نیرو‌های خدماتی با شروع کرونا و نیاز شدید بیمارستان شهید جلیل همچنان بکار خود ادامه می‌دهند. طبق گفته برخی از این افراد، بعضی از نیرو‌ها در بهبوحه شیوع کرونا، از کار در بیمارستان منصرف می‌شوند که ظاهرا دلیل این کار نداشتن لباس ویژه مبارزه با کرونا عنوان می‌شود.

با این حال برخی از نیرو‌ها همچنان این ریسک را می‌پذیرند و همچنان به کار خود در بیمارستان جلیل و سایر بیمارستان‌های شهر یاسوج، ادامه می‌دهند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از این نیروها، روز پنجشنبه ۷ فروردین به حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از این نیرو‌های خدماتی اعلام می‌شود که دیگر نیازی به آمدن سرکار نیست و فقط ۳۰ نفر نیرو‌ها را تا آبان ماه نگه می‌دارند.

یکی از این نیرو‌های اخراجی در گفتگو با خبرنگار عصردنا گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفته است می‌خواهیم نیرو‌های مورد نیاز را با آزمون استخدامی و مطابق با شرایط خودمان استخدام کنیم.

با نگاهی به دفترچه و شرایط استخدام آگهی دانشگاه علوم پزشکی مشخص می‌شود نیرو‌های مورد نیاز دانشگاه اکثرا نیروی خدماتی هستند، حال این سوال پیش می‌آید که چرا دانشگاه علوم پزشکی این نیرو‌های خدماتی را از بین همان افرادی که تجربه کار در دانشگاه علوم پزشکی دارند، انتخاب نکرده؟

بر اساس گفته این افراد چرا حقوق عقب افتاده آن‌ها واریز نمی‌گردد و بحث بیمه این افراد چه می‌شود؟
 
با ریسک بالا در به دلیل کرونا در بیمارستان کار کردم

یکی دیگر از این نیرو‌های اخراجی بیان داشت: من از برج ۸ تا روز ۷ فروردین و در میانه شیوع کرونا و با ریسک بالا برای بیمارستان کار کردم، حتی حقوقم را به موقع واریز نکردند و هنوز پول طلب داریم، ولی اخراجم کردند.

وی ادامه ادامه داد: آیا این انصاف است که ما در اوج کرونا و با وجود نداشتن لباس ویژه و مناسب کار کنیم و بعد اخراج شویم!

این نیروی اخراجی اظهار داشت: ما ۶ ماه برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج کار کردیم، اوایل ماهی دو میلیون و دویست میدادند بعد پیمانکار عوض شد و این مبلغ به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. در اوج کرونا کار میکردیم و روز ۷ فروردین گفتند دیگه نیازی نیست تشریف بیارید.

با حقوق نداده و بدون بیمه به ما گفتن دیگه نیایید!
یکی دیگر از نیروی‌های خانم اخراجی گفت: من ۶ ماه در بیمارستان جلیل کار کردم، حقوق تا بهمن را دادند و بیمه هم رد نکردند. اوایل ماهی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌دادند، ولی بعدش به ماهی یک میلیون و هفتصد رسید. من بخش تریاژ، اورژانس و واحد‌های مختلف را کار‌های خداماتی را انجام می‌دادم. حالا با حقوق نداده و بدون بیمه به ما گفتن دیگه نیایید!

پیمانکار جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج اخراج نیروها را تایید کرد
 
حسینی پیمانکار جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در گفتگو با خبرنگار عصر دنا با تایید این موضوع گفت: بیمارستان براساس متر مربع کار را به ما واگذار کرده، بعضی از نیرو‌ها روزانه و بصورت دستمزد کار میکردن! الان به قرارداد گیر دادند و منتظر هستیم درست شود. پیمانکار قبلی بیمه هم رد نکردند! حدود ۸۰ نیرو بودند که الان با حدود ۳۰ نیرو کار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ما می‌توانستیم کل این بیمارستان را با هر تعداد نیرو که می‌خواستیم کار‌های خدماتی اش را انجام دهیم، در بحران کرونا نیرو‌ها را تقسیم کردیم، چون از لحاظ بهداشتی نمی‌شود مثلا کسی که توی آی سی یو کار می‌کنه، رابط داروخانه هم باشد.

حسینی افزود: سعی می‌کنیم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشکل نیرو‌های دستمزد روزانه را حل کنیم.
 
خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی «عصر دنا» سعی کرد پاسخ مسئولان دانشگاه  علوم پزشکی را در این خصوص جویا شود ولی آنها جوابگو تماس ها نبودند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
واقعا جای تاسف داره.بیمارستان جلیل به چ روزی افتاده ..سر وصحابی نداره این دانشگاه علوم پزشکی..این بنده خدا ها چ گناهی کردن ک اینجور دارن ب روزشون میارن..
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
خدا پدر و مادرتون روبیامرزه این خبر رو پیگیرو نتیجه گیری کنید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
با سلام اکثر نیروهای اعلام شده همون هایی هستند که از طریق پارتی بازی ورانت خواری بدون هیچ ضابطه ای با زور وارد بیمارستان میشدند وخود را بعنوان کارمند جا میزدند،حالا جای خوشحالی است که با دخالت سازمان بازرسی کشور این کار سرو سامان بگیرد
علیمحمد علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اگه قرار باشه نیرویی بکار گرفته بشه حق با همون نیروهایی میباشه که روزا ول در بیمارستانی بدون در وپیکرکار میکردن این نیروها هم گزینش شده بودن هم از بیمه تامین اجتماعی برخوردار بودن مخصوصا نیروهای شرکتی
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
سلام دلتون خوشه خبر پخش میکنین؟این خبرنگار آدم بی ریشه ایه...دروغ خوب چاپ می‌کنه.... پیمانکار اواخر اسفند عوض شده دستمزد هم طبق قانون کار حساب شده و بیمه هم داره..
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
جای تاسف هست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار