تاریخ انتشار:۱۵:۴۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۵۷ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با ویروس کرونا غربالگری شده اند که امیدواریم ظرف سه روز آینده پوشش مراقبت استان به ۱۰۰ درصد برسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد بانشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: : بر اساس آخرین یافته های آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲ مورد رسیده است.

وی افزود: جواب آزمایش های افراد مشکوک به ویروس کرونا، با تأخیر ۲ تا سه روزه به استان اعلام می شود که همین امر سبب می شود افراد با حساسیت کمتری در محل های شلوغ و بازار ها رفت و آمد داشته باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جواب ۱۰۰ نمونه ارسال شده هنوز به دست دانشگاه علوم پزشکی استان نرسیده است.

بانشی بیان کرد: ۱۰ پایگاه سلامت برای افراد کم بضاعت در حاشیه شهر یاسوج به منظور دسترسی بهتر آن ها به خدمات بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده که مبنا در این پایگاه‌ها گروه‌های آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: همچنین ظرف سه روز گذشته تاکنون، ۳۰۰ قلیان سرا و چند هزار قلیان بنا به اهمیت موضوع و خطر انتشار بیماری های تنفسی در این استان جمع آوری شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ثبت نام مردم استان در سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا ضرورت دارد زیرا که با نام نویسی افراد، غربالگری این ویروس در بهترین شکل ممکن و در کم ترین زمان انجام خواهد شد.

بانشی افزود: کهگیلویه و بویرحمدی ها با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده می توانند در سلامت استان، جامعه و شکست ویروس کرونا بسیار موثر باشد.

شیب صعودی این ویروس همچنان ادامه دارد و ظرف ۱۵ روز آینده شدت بیشتری خواهد گرفت.

تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۹۸۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین