تاریخ انتشار:۱۵:۵۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: دادرس دادگاه عمومی بخش چاروسا با در نظر گرفتن شرایط کنونی جامعه به جای احکام حبس حکم جایگزین برای محکوم در نظر گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

امروزه مجازات‌های جایگزین حبس از جمله احکامی است که در دنیا متداول شده و به جای فرستادن مجرمان به زندان، آنان را به شیوه دیگری مجازات می‌کنند.
دادرس دادگستری بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در پی شیوع گسترده ویروس کرونا برای یک نفر از محکومان به حبس این منطقه اقدام به صدور حکم جایگزین با درنظرگرفتن شرایط فعلی کشور کرده است.
صادق انصاری محکومیت فردی را که به تحمل دوسال حبس تعزیری و ده ضربه شلاق صادر کرده بود با در نظرگرفتن شرایط کشور و مجازات‌های جایگزین حبس در نگاه و اقدامی ستودنی تغییر داد.
در بخشی از حکم این قاضی آمده است: باتوجه به شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹)، افزایش نسبی قیمت لوازم بهداشتی، کمبود آن و با درنظرگرفتن اینکه بخش چاروسا جز مناطق محروم است محکوم مکلف است تحت نظارت رئیس حوزه قضایی بخش وقاضی اجرای احکام و با هماهنگی با ادرات بهزیستی و کمیته امداد به مبلغ ۵۰ میلیون ریال اقلام و لوزام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، شوینده، پدالکلی، ژل شستشو و دیگرموارد مشابه تهیه تا ادارات یادشده با نظارت رئیس حوزه قضایی بخش وقاضی اجرای احکام کیفری به صورت عادلانه ومتناسب این وسایل را میان خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.
به عقیده کارشناسان اجتماعی از یک سو محیط زندان به عنوان محیطی که مجرمان برای تنبیه به آنجا فرستاده می‌شوند، برای بسیاری از افرادی که مرتکب جرم شده‌اند مناسب نیست و از سوی دیگر، زندان اثرات روانی و جامعه شناختی منفی زیادی برای افراد دارد.
از جمله این اثرات برچسب محکومیت و زندانی، سوءپیشینه زندان رفتن است که در بسیاری از جوامع خصوصا جامعه ایرانی یک شاخصه منفی برای شخصیت افراد است.
صدور حکم کرونایی برای محکوم کهگیلویه ای
صدور حکم کرونایی برای محکوم کهگیلویه ای
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار