تاریخ انتشار:۱۷:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
دکتر سعید جاودان سیرت عصر امروز در گفتگو با «عصر دنا» گفت: آمار استان در خصوص بیماری کرونا، ۲۶ نفر مثبت قطعی است که تا الان داشتیم و از این تعداد ۹ نفر بستری و بقیه یا بهبود یافتند یا قرنطینه خانگی هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «عصر دنا» مبنی بر اینکه آیا داروی اکتیمرا که در بیمارستان عیسی ابن مریم اصفهان به بیماران کرونایی تزریق میشود، در استان وجود دارد یا در بیمارستان استفاده شده است، اظهار داشت: این دارو برای درمان بیمارانی که وضعیت حاد ریه داشته باشند تزریق شده و جواب تقریبا مثبت بوده، ولی فعلا در استان در دسترس نیست و تقریبا نایاب و گران هست. درخواست این دارو را دادیم، ولی هنوز به دستمان نرسیده است.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به تعداد بیمار مشکوک در بیمارستان جلیل باسوج بیان داشت: ما الان حداقل ۴۰ بیمار مشکوک به کرونا داریم که تست‌های ریه و سایر علائم بالینی حدود ۹۰ درصد نشان از کرونایی بودن، داردند ولی بعضا برای نتیجه نهایی، تست کرونای آن‌ها به ازمایشگاه ارسال میگردد.

وی افزود: یه عده هم هستند که پزشکان از کرونایی بودنشان اطمینان دارند، ولی به دلیل مشکل کیت منفی کاذب نشان میدهد که این‌ها را ما باز هم نگه میداریم.

دکتر جاودان سیرت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در اورژانس قدیم دهدشت بیمار کرونایی نگهداری میشود؟ اظهار کرد: بله تقریبا در تمام بیمارستان‌های استان بیمار مشکوک به کرونا داریم که پزشکان بدون کیت و با علائم ریه و سی تی اسکن ریه تشخیص مبتلا به کرونا را می‌دهند و در بخش خاصی از بیمارستان‌ها نگهداری می‌کنند که اگر علائم آن‌ها حاد شود به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده میشوند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در پاسخ به شعایات فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی از مدیران بهداشتی و درمان استان به کرونا مبتلا شده است، گفت: هیچ شخصی از مدیران استانی و یا درمانی در بیمارستان شهید جلیل بستری نیست و اگر کسی مثبت شده باشه من نمی‌دانم، ولی در بیمارستان جلیل چنین شخصی بستری نیست.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.