تاریخ انتشار:۱۵:۰۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: ۴۸ ساعت بعد از تشخیص قطعی ۶ نفر دوباره امار به یک سوم افزایش و به عدد ۹ رسید. این عدد در ۲۴ ساعت گذشته هنچنان ثابت مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تعداد مبتلایان در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۹ نفر رسید که به گفته دکتر بانشی معاون بهداشتی علوم پزشکی از وضعیت با ثبات و سلامت جسمانی مناسبی برخوردارند.
آمار امروز دوشنبه نسبت به روز یکشنبه تغییری نداشت و در عدد ۹ ثابت ماند. آیا این به منزله روند کاهش مبتلایان به کرونا در استان می‌باشد؟ قطعا جواب خیر است.

اگر برگردیم و آمار‌های روز‌های ابتدایی را نگاه کنیم در اولین مورد یک نفر مبتلا اعلام شد که بعد از چند روز قرنطینه و رسیدگی پزشکی با توجه به بهبود وضعیت جسمی بیمار، از قرنطینه خارج و بهبود یافت.

دقیقا ۳ روز بعد از آن، دوباره آمار مبتلایان به کرونا در استان به سه عدد افزایش یافت، در همین بحبوحه تعداد‌های کیت‌های تشخیص بشدت نایاب شد و تعدادی از بیماران منتظر جواب آزمایش کرونای خود ماندند، بنظر می رسد دلیل این تاخیر آماری کمبود کیت تشخیص در آزمایشگاه مرجع بوده است و بالافاصله بعد از آن حدود صد هزار کیت تشخیص کرونا از طرف سازمان بهداشت جهانی وارد ایران شد.

۴۸ ساعت بعد از ورود کیت‌های تشخیص کرونا، آمار استان به سه برابر افزایش و به عدد ۶ رسید. در آمار‌های استان به استان ۲۴ بعد از آن، تعداد روی ۶ عدد ثابت ماند و این در حالی بود که آمار کشوری جهش دوبرابری را تجربه کرده بود.

۴۸ ساعت بعد از تشخیص قطعی ۶ نفر دوباره امار به یک سوم افزایش و به عدد ۹ رسید. این عدد در ۲۴ ساعت گذشته هنچنان ثابت مانده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هفته قبل در گفتگو با عصر دنا گفت: که جواب‌های ارسالی از بیمارستان شهید جلیل یاسوج حداقل ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد و در بیشتر مواقع به ۷۲ ساعت نیز می‌رسد.

با این وضعیت، ثابت ماندن آمار استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش مراجعات و یا کاهش مبتلایان نیست، بلکه طبق بررسی روند آماری روز‌های گذشته، جواب آزمایش‌ها از مبادی مرجع دیر به دست مسئولان استانی میرسد و باید همچنان موارد بهداشتی و قرنطینه را رعایت نماییم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.