تاریخ انتشار:۱۵:۰۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۱۱ ایستگاه غربالگری ویروس کرونا در ورودی شهرها و جاهای ضروری مانند فرودگاه در حال انجام سنجش تب متقاضیان برای شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا در این استان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پرویز یزدانپناه افزود: به افرادی که دمای بدن آنان بالاتر از میزان عادی باشد نامه داده و از آنان درخواست می شود تا به مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند.

وی بیان کرد:تجهیزات مورد نیاز این ایستگاه ها مانند دماسنج های لیزری در اختیار مسئولان برپایی ایستگاه های غربالگری استان قرار داده شده است.

یزدانپناه اظهار داشت:افراد مبتلا به ویروس کرونا در مکان های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مدت ۲ هفته تحت مراقبت و نگهداری کادر درمانی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: مساله مهم رعایت فاصله یک متر افراد متقاضی سنجش تب در این ایستگاه ها است که نیازمند آگاهی بخشی و مشارکت مردم است.

یزدانپناه با اشاره اینکه ۴۱درصد از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند از پرسنل مراکز درمانی هستند گفت: مردم از مراجعات غیرضروری به این مراکز خودداری کنند.

۲ نفر از افرادی که در کهگیلویه و بویراحمد به ویروس مبتلا شده اند از پرسنل فعال در مراکز بهداشتی هستند.

۶ هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان این استان فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا روز شازدهم اسفند ۱۲۴ نمونه به آزمایشگاه تشخیص تهران ارسال شده که پاسخ تمام آنان دریافت شده است.

وی تاکید کرد: کرونا ۹ نفر در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مثبت اعلام شده است.

تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

نخستین مورد بیماری کرونا کشور روز ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

" کرونا" ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است.

پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.