تاریخ انتشار:۱۴:۵۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: کادر درمانی و پرستاران بیمارستان ها و مراکز درمانی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کردند که با کمبود وسایل و تجهیزات و پک کامل حفاظتی از جمله ماسک، عینک، دستکش، گان (لباس حفاظتی) الکل، مواد و ژل ضدعفونی کننده مواجه هستند و خواستار حمایت ها و کمک های خیرخواهانه مردمی، نهادهای دولتی و بخش خصوصی در این زمینه شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این زمینه گفت: هم اینک بزرگترین و اصلی ترین مشکل برای مقابله با این بیماری کمبود تجهیزات و وسایل بهداشتی و حفاظتی برای کادر درمان در بیمارستان ها بویژه مراکز قرنطینه و نگهداری از بیماران کرونایی است.

امام بخش قائدی تصریح کرد: بیشترین میزان کمبود تجهیزات و لوازم بهداشتی در زمینه ماسک و پک حفاظتی است که این مهم جان پرستاران و کادر درمانی را در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی با خطر مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا ودارو تنها مرجع و محل توزیع تجهیزات پزشکی است، خواستار حمایت های مردمی و خیرین برای تامین نیازهای ضروری کادر درمان بیمارستان ها بویژه بیمارستان شهید جلیل به عنوان مرکز درمانی معین و ویژه بیماران کرونایی شد.

وی ابراز داشت:: هر ماسک تنها ۲ ساعت قابل استفاده است بنابراین هر فرد آسیب پذیر و یا پرستاران حداقل روزی چهار ماسک برای انجام فعالیت های درمانی خود نیاز دارد.

قائدی با بیان اینکه ظرف یک هفته گذشته تاکنون تنها ۷۰۰ عدد ماسک اعم از معمولی و فیلتر دار و ۴۰۰ مورد نیز دستکش توسط معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی استان بین مراکز درمانی بیمارستان ها توزیع شده است، گفت: حتی نیاز بیمارستان های زیرمجموعه شرکت نفت و تامین اجتماعی نیز از طریق دانشگاه تامین می شود.

وی از توزیع حدود ۶۰ هزار لیتر مواد و ژل ضدعفونی کننده توسط کارخانه های تولیدی در سطح استان ظرف ۱۰ روز گذشته تاکنون در استان خبر داد.

قائدی اظهار دشت: ۲ هزار عدد ماسک اطفال و یکهزار ماسک معمولی نیز از سوی خیران در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

پرستاران بیمارستان شهید جلیل قربانی کمبود تجهیزات نشوند

سعید جاودان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج، مرکز اصلی قرنطینه و نگهداری بیماران کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد نیز تاکید کرد که کادر درمانی و پرستاران این مرکز با کمبود شدید تجهیزات و لوازم بهداشتی مواجه هستند.

وی خواستار کمک نهادهای مردمی ، خیران و نهادهای دولتی برای جبران و تامین نیازهای بهداشتی شامل پک کامل ، دستکش، ماسک ، عینک، گان ژل ضدعفونی کننده و سایر لوزام ایمنی و حفاظتی برای پرستاران این مرکز قرنطینه بیماران کرونایی در استان شد.

وی تاکید کرد که البته این کمبود به صورت فراگیر و در سطح ملی است و بخش خصوصی، خیرین و نهادهای مردمی بیش از نهادهای دولتی می توانند در این زمینه یاری گر نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان بویژه در این استان محروم باشند.

۳۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان شهید جلیل بستری هستند

جاودان سیرت همچنین تاکید کرد که هم اینک ۳۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه این بیمارستان بستری هستند که چهار مورد آن ها مبتلا به ویروس کرونا هستند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج فرآیند درمانی این چهار بیمار کرونایی در این مرکز درمانی را خوب و رو به بهبودی دانست و گفت: هم اینک تعداد بیماران مبتلای قطعی ویروس کرونا در استان ۹ نفر هستند.

جاودان سیرت تاکید کرد: ۲ نفر نیز با تلاش کادر درمانی بیمارستان بهبود یافتند و سه نفر دیگر با توجه با انجام آزمایشات و داشتن شرایط بالینی خوب نیاز به بستری در بیمارستان نداشتند و با مشاوره واحد درمان در منزل قرنطینه شده اند.

وی مردم و شهروندان را خط مقدم در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا با رعایت مسائل و توصیه های دقیق بهداشتی دانست و گفت: بدون شک در سایه همکاری ، همدلی و مشارکت مردمی و رعایت اصول بهداشت فردی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور مقابله و شکست این بیماری حتمی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار