تاریخ انتشار:۱۳:۳۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون کمتر از 30 نفر بیماری مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۱۴ نمونهارسال شده به تهران تا پانزدهم اسفند ماه شش مورد مثبت به کرونا اعلام شد، که نسبت به سایر استان‌ها آمار کمتری است اما این نشان دهنده پاک بودن استان از بیماری نیست.

" پرویز یزدان‌پناه " گفت: ماهیت ویروس کرونا به گونه ای است که قابل پیش‌بینی نیست، این ویروس وقتی از طریق عطسه و قطرات تنفسی روی سطوح مختلف قرار می‌گیرد، دو تا 9 روز می‌تواند زنده و ناقل باشد به همین دلیل سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و هر فرد می‌تواند.

وی ادامه داد: دوره نهفتگی کرونا ویروس دو تا ۱۵ روز است به گونه‌ای که فرد بدون علائم ولی ناقل بیماری است که این خود مجموعه‌ای از اتفاقاتی است که باعث گستردگی و خطر آفرینی کوئید نوزده برای مردم شود.

وی ابراز داشت: به مردم اعلام خطر می‌کنیم زیرا استان های آلوده ای چون خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان از مراکز آلوده مجاور استان هستند و نیز و از هم استانی های ما یا در تهران و شهرهای آلوده زندگی می‌کنند و یا در حال تحصیل هستند که با شیوع این بیماری به استان باز برمی‌گردند، این خود می‌تواند عامل بالقوه بیماری زایی در کهگیلویه و بویراحمد باشد.

یزدانپناه گفت: تا چند روز پیش استان گیلان نیز مشکل خاصی نداشت اما به یک باره به عنوان یکی از استانهای آلوده و پرخطر شناخته شد در همین راستا لازم است مردم مشارکت و همکاری لازم را برای کنترل کوئید ۱۹ با مجموعه علوم پزشکی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: تقریباً از سه روز پیش غربالگری مسافران ورودی به استان شروع شده که در اولین ورودی استان در کتا_ میمند به عنوان مهمترین گذرگاه استان، همکاران ما به همراهی نیروهای نظامی و سایر نهادها اقدام به غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی می‌کنند.

وی گفت: دو ایستگاه غربالگری در پلیس راه یاسوج_ اصفهان و پلیس راه یاسوج_ شیراز مستقر نمودیم که ایستگاه یاسوج به شیراز هنوز دستگاه دماسنج لیزری به اندازه کافی ندارند که در همین راستا ۱۴ دماسنج به استان اختصاص داده شد که پس از تحویل این دماسنج ها آن ها را در استان توضیح خواهیم نمود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در منطقه پل بریم نیز دستگاه غربالگری ما مستقر شده که فردا کمبودات آن برطرف می شود.

یزدانپناه گفت: در سه ورودی گچساران ایستگاه های غربالگری مستقر و به طور کامل خدمت غربالگری و تب سنجی را انجام می‌دهند، در دهدشت نیز مقرر شد ایستگاه غربالگری از پلیس را به پل پادوک تغییر کند، در 3 راه تشان شهرستان بهمئی همچنین ایستگاه های غربالگری بر قرار ولی از لحاظ دماسنج دچار کمبود هستند که فردا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

یزدان پناه با اشاره به وجود به اندازه و مناسب الکل و ژل های ضد عفونی کننده در استان گفت: ما هم اکنون به اندازه کافی این دو مواد ضدعفونی کننده را در استان داریم که پس از تامین نیاز استان، این محصولات را به استان‌های قم و همدان ارسال نمودیم.

وی یادآورشد: ژل های ضد عفونی کننده، روزانه توسط کارخانه سینره استان در حال تولید هستند و با توجه به توزیع مناسب و منظم کمبودی ایجاد نشده است.

یزدانپناه یادآور شد: امروز حدود ۳۰۰ میلیون تومان وسایل حفاظت شخصی نیز خریداری که پس از تحویل و نیز توزیع در سراسر استان کمبودی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با استان فارس صورت گرفته و مقرر شد بخشی از تولیدات ماسک آنها به استان ارسال شود که امروز اولین محموله ارسال شده را تحویل گرفته و باید طوری برنامه‌ریزی معینی در اختیار مردم قرار دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون کمتر از 30 نفر بیماری مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری هستند.

وی افزود: در این بیمارستان، پزشکان معین و عفونی به تعداد لازم حضور دارند، در سطح استان نیز بیماران مشکوک پس از تشخیص پزشک به بیمارستان جلیل یاسوج منتقل و بستری می‌شوند.

وی ابراز داشت: در راستای خدمت رسانی بهتر به هم استانی ها همچنین تعدادی نیروی پرستار استخدام و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

یزدانپناه با تقدیر و تشکر از جامعه پزشکی، پرستاران و نیروهای آزمایشگاهی که در خط مقدم خدمت رسانی و مبارزه با کرونا ویروس هستند گفت: برای تامین و تضمین سلامت مردم تلاش می کنند و این تلاش ها لایق بهترین تقدیرها و تجلیل هاست.
دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ پرسنل بیمارستان ها هستند، افزود: این قشر دارای آسیب پذیری بالایی بوده و با توجه به اختیاراتی که وزارت متبوع به دانشگاه ها داده شده است مقرر شد از لحاظ مالی پرستاران بیمارستان ها و مراکز پر خطر به صورت ویژه تامین شوند زیرا این قشر درمانی با خدمت رسانی در این شرایط لایق بهترین قدردانی ها هستند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین