تاریخ انتشار:۱۹:۳۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
در گفتگو با عصر دنا مطرح شد؛
عصر دنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ترخیص ۱۰۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد و اظهار داشت: روزانه تست‌های مشکوک به کرونا ویروس را ارسال میکنیم که جواب اولیه تمامی آن‌ها منفی بوده، ولی قطعی نیستند و منتظر جواب نهایی هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

دکتر محمد مهدی بانشی معا‌ون بهداشتی علوم پزشکی در گفتگو با با خبرنگار عصردنا با تشریح آخرین جزئیات از مبتلایان و مشکوکی‌ها به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد گفت:

فرد کرونایی فقط یک نفر قبلی را داشتیم که خوشبختانه تست‌های جدید وی منفی شده و اکنون هیچ مورد مثبت در کهگیلویه و بویراحمد نداریم.

وی از ترخیص ۱۰۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد و اظهار داشت: روزانه تست‌های مشکوک به کرونا ویروس را ارسال میکنیم که جواب اولیه تمامی آن‌ها منفی بوده، ولی قطعی نیستند و منتظر جواب نهایی هستیم.

دکتر باشنی با توجه به وضعیت مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید جلیل و همچنین ورود و خروج بیماران بیان داشت: ترخیصی‌ها با بستری‌ها تقریبا برابر و بین ۲۰ تا ۳۰ عدد در روز می‌باشد و از مردم استان خواهش می‌کنم تا اطلاع ثانوی از حضور در تجمعات، مراسمات و مکان‌های عمومی جدا خودداری فرمایید، مردم استان آگاهانه همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و این همکاری باعث شد تا از شیوع بیماری کرونا در استان فعلا جلوگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضد عفونی معابر و مراکز شلوغ هر روز توسط دانشگاه علوم پزشکی و سپاه فتح استان در تمامی مراکز شهرستان‌ها انجام می‌گیرد و از همکاری مردم صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مراکز عمومی و شلوغ برای ضد عفونی و تجمعات همکاری نکنند از طریق قانون برخورد خواهد شد.

دکتر باشنی در پاسخ به سوال خبرنگار "عصر دنا" مبنی بر اینکه هر فرد چقدر باید منتظر جواب بماند، گفت: این بیماری به دلیل مرموز بودن باید توسط چند پزشک برای مشکوکی تایید شود، احتمال داره فرد مراجعه کننده از چند ساعت تا ۱۰ روز منتظر بماند، در صورت اضطرار باید حتما جواب آزمایش آماده شود و نمیتوانیم خطا کنیم و بیمار را رها کنیم، نتیجه تست ۴۸ ساعته می‌باشد، ولی به دلیل افزایش آزمایشگاه‌ها در کشور سریع‌تر انجام می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا کیت‌های تشخیص دارای خطای تشخیص ۱۰ درصد می‌باشند؟ اظهار داشت: تمام ازمایش‌ها در سراسر جهان دارای خطا می‌باشند و به همین دلیل هر آزمایش کرونا ویروس سه بار تکرار می‌شود که از خطا مصون باشد.

وی با اشاره به وضعیت استان برای دسترسی به مواد ضدعفونی بیان داشت: حدود ۴۰ هزار بسته بهداشتی دیروز در داروخانه‌های استان عرضه شده است، تمامی دنیا برای ضدعفونی از وایتکس استفاده می‌کنند و در بیمارستان‌های استان هم استفاده میکنیم که نرمال تهیه ضدعفونی یک به پنجاه هست، یعنی باید یک قسمت وایتکس و ۵۰ برابر آب باشد. کمی بد بو هست، ولی مشکلی ندارد.

دکتر بانشی در پایان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان هر روز به ضد عفونی معابر عمومی و شلوغ در تمامی شهرستان‌های استان می‌پردازند و مردم عزیز از این لحاظ نگرانی نداشته باشند، ولی نکات بهداشتی که از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود رعایت کنند تا این بیماری را پشت سر بگذاریم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.