کد خبر: ۱۵۱۵۴
تاریخ انتشار:۱۶:۴۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران:
عصر دنا: رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: کرونا ویروس، قدرت کشندگی بالایی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی امیر سوادکوهی در ارتباط تصویری گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: مبتلایان به ویروس کرونا در چین حدود ۸۰ هزار نفر می‌باشند و از این تعداد حدود ۸۰ درصد افراد دچار مشکل خاصی نمی‌شوند و حتی نیاز به بستری ندارند.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا در چین دارای علائمی همچون سرفه، آبریزش بینی، تب و دردهای عضلانی هستند که در واقع در این موارد نیازی به بستری شدن ندارند، با این حال بهتر است که شناسایی شده و در وضع قرنطینه قرار بگیرند تا دیگران را آلوده نسازند.

سوادکوهی ادامه داد: از تعداد ۲۰ درصد باقیمانده باز هم حدود ۱۵ درصد نیازمند بستری در بخش‌های ویژه نیستند و می‌توان گفت در حقیقت فقط پنج درصد از مبتلایان در وضعیت حاد ریوی قرار دارند، اما باز هم از این تعداد دو یا سه درصد در خطر مرگ قرار دارند؛ پس کرونا ویروس، واقعاً قدرت کشندگی بالایی ندارد.

وی در ادامه ارتباط تلفنی با این برنامه در خصوص مرگ پرستار گیلانی در هفته گذشته گفت: این احتمال می‌رود که دلیل مرگ ایشان کرونا باشد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، با بیان اینکه در جامعه، جو ترس پراکنده شده است، افزود: مردم باید ترس را کنار بگذارند، ورود کرونا به کشور حقیقت دارد و نمی‌توان از آن فرار کرد، اما ما در این ایام بیکار نبوده ایم و شرایطی یافتیم تا با آن زورآزمایی کنیم.

سوادکوهی در ادامه ارتباط تصویری با این برنامه گفت: افرادی که نشانه‌هایی همچون عضلطه درد، تب و حالت سرفه داشتند سریعاً به پزشک مراجعه کنند، زیرا این علائم از نشانه‌های اولیه کرونا می‌باشد، زیرا باید جلوی پخش بیماری را گرفت.

منبع: مهر
برچسب ها: ویروس کرونا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین