کد خبر: ۱۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۲:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: حال جای سوال است اینها برای خدمت به مردم کاندیدای مجلس می شوند چرا نمی خواهند در صورت راهیابی به صندلی سبز پارلمان، عملکرد مالی خود را در صورت شفاف برای مردم بیان شود؟!
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
دیده بان شفافیت و عدالت از همه نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم دعوت کرده است این تعهدنامه را امضاکنند و عملکرد شفاف مالی و پارلمانی خود را به نظارت عمومی بسپارند.

فرزاد نجات نیا، سید محمد موحد از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، نادر منتظریان و مهدی روشن فکر از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و هومان عسگری از حوزه انتخابیه گچساران و باشت این تعهد نامه را امضاء کردند و موافق خود با این طرح را اعلام کردند.

 محمد بهرامی و غلام رضا زارعی از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، سید قدرت الله حسینی و غلام رضا تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران و باشت و عدل هاشمی از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ تا الان حاضر به امضای این تعهدنامه نشدند.
 
حال جای سوال است  اینها برای خدمت به مردم کاندیدای مجلس می شوند چرا نمی خواهند در صورت راهیابی به صندلی سبز پارلمان، عملکرد مالی خود را در صورت شفاف برای مردم بیان شود؟!
 
در این تعهدنامه، نامزد‌ها به مردم قول می­دهند در دوران نمایندگی از کسی هدیه دارای ارزش مادی دریافت نکنند، عضو هیات مدیره هیچ شرکت یا موسسه دولتی یا خصولتی نشوند، فقط از مجلس حقوق و مزایا بگیرند و میزان آنرا شفاف برای اطلاع عموم اعلام کنند، آرا و مذاکرات غیر محرمانه کمیسیون‌های مجلس را شفاف و منتشرکنند و برای انتصاب یا استخدام احدی، با دستگاه‌های اجرایی لابیگری و مکاتبه نکنند.
 

دیده بان شفافیت و عدالت باهدف کمک به پالایش و احیای جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی، فرهنگسازی درباره وظایف صحیح نمایندگان، اخذ تعهد از نامزدهای نمایندگی ملت برای دوری از فساد و پیگیری این تعهدات، از همه نامزدها دعوت میکند این تعهدنامه را امضاکنند…

متنی که باید امضاشود:

 

کدام کاندیدای مطرح کهگیلویه و بویرحمدی علاقه ای به شفافیت در مجلس یازدهم ندارند!؟

بسمه تعالی

پویش مجلس شفاف و ضدفساد

تعهدنامه داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 

اینجانب ……………………………………………………، فرزند …………………………….. داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه ……………………………….. در کمال صحت و سلامت عقل متعهد می شوم درصورتی که با رأی مردم وارد مجلس شوم، تعهدات زیر را اجرا کنم و دیده­بان شفافیت و عدالت محق است طبق وظیفه ذاتی خود با همکاری و نظارت مردمی، رفتار من را زیر نظر بگیرد و درصورت تخطی‌ام از هریک این تعهدات، ابتدا به خودم تذکر کتبی دهد و اگر اعتنا نکردم، مستندات تخلف من از هریک از این تعهدات را برای اطلاع عموم منتشر کند و موضوع را از مجاری حقوقی و قضایی پیگیری نماید.

  1. در طول دوره نمایندگی، از هیچ شخص حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی، هدیه دارای ارزش مادی خارج از عرف دریافت نکنم.
  2. در طول دوره نمایندگی، عضو هیات مدیره موظف یا غیر موظف هیچ شرکت یا سازمان دولتی، خصوصی یا خصولتی (عمومی غیر دولتی و…) به هر نوع نباشم و به استخدام دولت یا شرکتها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی در نیایم.
  3. در طول دوره نمایندگی، فقط حقوق و مزایای نمایندگی دریافت کنم و از هیچ شخص حقیقی و حقوقی دولتی یا خصوصی یا عمومی غیردولتی، هیچ نوع حقوق، پاداش، حق مشاوره، کمیسیون، حق‌ جلسه و امثال آنها دریافت نکنم. کسب و کار خصوصی یا خانوادگی قبل از نمایندگی ام از شمول این تعهد خارج است.

۴. در طول دوره نمایندگی، بجز مأموریت های رسمی پارلمانی، هیچ سفر خارجی به هزینه اشخاص حقیقی و حقوقی نروم و در مأموریت های رسمی پارلمانی هم هیچ گونه دریافتی مازاد بر حق قانونی نداشته باشم.

۵. از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی، حکم ماده ۲۹  قانون برنامه ششم را داوطلبانه اجرا و همه حقوق و همه مزایای دریافتی‌ام از بیت‌المال را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنم.

۶. هیچ گاه در توزیع فرصت های شغلی و مدیریتی و توزیع امتیازات دولتی، توصیه کتبی و شفاهی نکنم.

تبصره: در مواردی مانند؛ جابجایی کارمندان، دانشجویان و پرداخت وام های خرد، بعد از تشخیص استحقاق اقدام نمایم ولی اقدامات خود را هم شفاف به مردم اعلام کنم.

 ۷. هرگاه موضوعی در دستور کار کمیسیونها یا صحن قرارگیرد که مستقیما به منفعت شخصی یا کسب ‌و کار خودم یا خانواده‌ام مربوط باشد، موضوع تعارض منافعم را اعلام و از حضور در رأی‌گیری و هر نوع تاثیرگذاری در تصمیم مجلس، خودداری کنم.

  1. در طول دوره نمایندگی، خود را وقف تکالیف تقنین و نظارت کنم و دعوت به عضویت در هیأت ­علمی دانشگاه­ها و تحصیل در مقطع دکتری را نپذیرم.
  2. در اولین فرصت ممکن، طرح شفافیت آرای نمایندگان و پخش زنده کمیسیونهای مجلس را ارائه کنم و اگر تصویب نشدند، آرای خود را داوطلبانه اعلام و حتی­ المقدور ریز مذاکرات و مصوبات غیر محرمانه کمیسیونهای مجلس را منتشر کنم.
  3. در اولین فرصت ممکن ، طرح لغو مجوزها و امتیازات تخصیص یافته برای نمایندگان ادوار را تهیه و تلاش کنم اجرا شود.

 

نام و نام خانوادگی، تاریخ و امضای داوطلب نمایندگی

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابا حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
هم انهایی که امضاء کردند اشتباه کردند . شما چکاره هستید شما فردا از این فرمها به نحو دیگری استفاده میکنید .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.