تاریخ انتشار:۰۰:۳۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: نصب سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در خیابان‌ها و معابر دهدشت از مشکلاتی است که شهروندان خواستار اصلاح و رفع مشکل از سوی مسؤولان شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

برخی از شهروندان دهدشت در سامانه «فارس من» خواستار بررسی مشکل سرعت‌گیرهای خیابان‌ها و معابر این شهر شدند.

غیر استاندارد بودن سرعت‌گیرها و مشکلاتی که برای وسایط نقلیه ایجاد می‌شود از گلایه‌های مخاطبان فارس بود و خواستار رسیدگی مسؤولان به این معضل و اصلاح سرعت‌گیرها شده بودند.اینجا کلیک کنید.

سرعت‌گیر و سرعت‌کاه به عنوان ابزار ترافیکی کاهنده سرعت و ایجاد تنش برای راننده نا محتاط در خیابان‌ها و معابر استفاده می‌شود و به صورت بتنی، آسفالت، فلز و. ساخته می‌شوند.

در خیابان‌های دهدشت نصب سرعت‌گیرهای خشن بیشتر به صورت آسفالت با مقطع برجسته کوهانی شکل بوده و استاندارد نیست این موضوع بارها از زبان مسؤولان در شورای ترافیک نیز مطرح شد و به غیر استاندارد بودن سرعت‌گیرها اقرار کردند.

در جا‌هایی هم که از کنده‌کاری ادارات خدمات‌رسان در امان است سرعت گیر‌های غیر استاندارد و خاک‌ریز مانندی جلوی دیدگان رانندگان عرض اندام می‌کند که عبور از آن مستلزم کسب مهارت پرش از روی مانع است!

 این سرعت‌گیرها به علت عدم رعایت ایمنی ناهمواری‌هایی شده‌اند  که تردد را سخت کرده و روزانه خودرو‌هایی را روانه تعمیرگاه می‌کند رانندگانی که برای مراقبت از جلوبندی خودرویشان انگار در یک مسابقه خیابان نوردی شرکت کرده اند تا از این موانع به سلامت عبور کند.

یک راننده با بیان اینکه سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در خیابان‌ها به خودروها ضربه وارد می‌کند، افزود: بارها به علت برخورد با این موانع جلوبندی خودرو دچار نقص شد و هزینه بالایی برای تعمیر متحمل شدم.

راننده دیگری با انتقاد از بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به اصلاح این نقاط گفت: مسؤولان برای استانداردسازی سرعت‌گیرها سری به سایر شهرها بزنند تا ببینند و مقایسه کنند.

یک راننده دیگر با اشاره به وجود چاله‌ها و حفاری‌ها در سطح شهر بیان داشت: خودرو را از این حفاری‌ها به سلامت عبور می‌دهیم با سرعت‌گیرهایی مواجه می‌شویم که شبیه خاکریز است!

او که در آژانس تلفنی کار می‌کند،گفت: مسؤولان با خودروی دولتی از این موانع عبور می‌کنند و اگر ضرری برای خودرو پیش بیاید متوجه دولت است اما رانندگانی که صبح تا شب برای کسب روزی در این خیابان‌ها تردد دارند باید از درآمد ناچیز روزانه هزینه کنند.

علیرضا اتابک در خصوص نصب سرعت‌گیرهای غیر استاندارد اظهار داشت: مانع بودن این سرعت‌گیرها مردم را عصبی و هر کسی که برای اولین بار به این شهر سفر کند را متعجب کرده است.

فرماندار کهگیلویه وی با بیان اینکه نباید برای کنترل ترافیک و فرهنگ رانندگی به دنبال افزایش سرعت‌گیرها باشیم، افزود: هر سرعت‌گیری خارج از مصوبه شورای ترافیک نصب شده می‌بایست برداشته شود.

مهرداد خادم‌اصل رئیس پلیس راهور کهگیلویه گفت: سرعت‌ کاه‌ها فاقد علائم آشکارسازی است و هیچ گونه کمکی به کاهش معضلات ترافیکی شهر نمی‌کند.

این در حالی است که شهردار دهدشت می‌گوید سرعت‌گیرها بر اساس مصوبه‌های شورای ترافیک در هر نقطه‌ای که پیشنهاد داده باشند نصب شده است.

برخه افزود: اصلاح سرعت‌گیرها در نقاطی که شورای ترافیک درخواست داده در حال انجام است.

اصلاح سرعت گیرها

 

شهردار دهدشت گفت: سرعت‌گیرهای خیابان چمران و چهارراه آزادگان با حضور کارشناس راهور استانداردسازی شد.

برخه تصریح کرد: علاوه بر اصلاح و استانداردسازی سرعت‌گیرهای قدیم در خیابان‌هایی که نیاز به نصب سرعت‌گیر بود از جمله خیابان پارک جنگلی و آزادگان نیز نصب شده است.

برچسب ها: دهدشت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار