کد خبر: ۱۴۸۹۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۵۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: محمود منطقیان چهره برجسته اصلاح طلبان کهگیلویه با انتشار بیانیه‌ای مواضع انتخاباتی خود را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمود منطقیان چهره برجسته اصلاح طلبان کهگیلویه با انتشار بیانیه‌ای مواضع انتخاباتی خود را تشریح کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

بنام خداوندجان وخرد.

"خداونددوست نداردکه کسی صدایش را به بدی بلندکند، مگر آن کس که به او ستمی شده باشد. همانا خداوندشنوا ودانا است.

قرآن س نساء آیه ۱۴۸”

بنام هستی بخش آفرینش، آنکه انسان را آزادآفریدوبه اوجان وخردو آزادی بخشیدتا آزاد وخردمندانه زندگی کند و غیر حضرت حق را بندگی ننماید وبه مددخرد ودانایی و ارتباط معنوی، راه درستی وداد را برگزیند و هم بی آزاری و نیکی پیشه کند تا رستگارشود.

"به روز گذر کردن اندیشه کن پرستیدن دادگرپیشه کن

به نیکی گرای ومیازارکس ره رستگاری همین است وبس”

و آفرین باد برهمه خوبان ودادگران ونیکان جهان وتاریخ، آن‌ها که درزندگی بذرشرافت و نیک اندیشی و درستی و راستی و داد وآزادی و آزاداندیشی را افشاندند و درمیان ظلمت‌ها و تیرگی‌ها چراغ زندگانی را با پرتو نیکی وانسانیت برافروختند تا به انسانهابیاموزندکه راه درست زندگی در راست گفتاری ودرست کرداری و بی آزاری وآزاده زیستن است.

سلام برهمه پیام آوران آفریدگار دانا ودادگر که مهمترین پیامشان خلع خدایان زمینی ودروغین و پرستش آفریدگاریگانه وتنهافرمانروای مطلقه بر جهان هستی و برقراری عدالت و میزان وقانون در میان آدمیان بود و سلام برآنان باد که دغدغه ودرد دیگرانسان‌ها را در دل‌های خود داشته اند وبرای آگاهی ودانایی وآزادی ونیکی و گسترش داد وآبادانی وصلح و آرامش وزندگی بهتربرای یکایک آدمیان–صرف نظر از نژاد، ملیت، رنگ، عقاید وباور‌های آنها– ازجان ودل مایه نهادند
و سلام ویژه به همه مردمان جان خسته ودلشکسته و گرفتارنیاز‌های روزمره زندگی وفقر‌ها وگرانی‌ها ونداشتن‌ها وخسته ازجفا‌ها وتبعیض‌های زمانه ودرعین حال شریف ومهربان وقدرشناس کهگیلویه بزرگ.

دوستان ما دربهمن ماه سال ۱۳۵۷ انقلاب کردیم تا به ازادی واستقلال دست یابیم و با برپایی عدل و تلاش برای آبادانی، زندگی بهتری را برای خود و همه هموطنان خویش رقم بزنیم و ازشَرِ انحصار و بیداد وتبعیض‌ها رهایی یابیم وکشورخود را درسایه عدالت وآزادی و کار وتلاش، آبادان وسربلند نمائیم وبا اعتماد به تشخیص مردم، نمایندگان خویش را درسطح اجرایی وقانون گزاری در فضایی سالم وآزاد برگزینیم و بدینگونه زمینه ترقی وتوسعه‌ی کشورخویش را فراهم آوریم وبه دور از سایه قیّم و ارباب، در آرامش وشاد دل و سرافراز زندگی کنیم.

واین حق طبیعی وخدا دادی مردم است که با درک و تشخیص خود، نمایندگان مورد وثوق و علاقه خویش را بشناسند و آزادانه برگزینند تا خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها را از راه‌های قانونی و مناسب پیگیری نمایند و نیز قوانین عادلانه‌ای را از مجلس بگذرانند که حقوق مردم را برآورده و تضمین نماید.

اکنون که دستگاه‌های نظارتی که همه از جناح رقیب انتخاب شده اند، باشیوه‌ی خاص خود و بدون پاسخگویی منصفانه، نامزد‌های اصلاح طلب را به صورت گسترده درسراسر میهن عزیزمان ایران و ازجمله در کهگیلویه بزرگ به نفع گروهی خاص که پایگاه اجتماعی اندکی درمیان مردم دارند، کنار زده اند و از حق نمایندگی برای خدمت به مردم و کشورخود، محروم و منع گردیده اند، و باتوجه به اینکه در این انتخابات نامزد مطلوب و مورد وثوق و همفکر سیاسی درصحنه انتخابات نداریم، اینجانب اعلام می‌دارم که ازهیچ کاندیدایی درکهگیلویه بزرگ حمایت نخواهم کرد و نقشی در این انتخابات به نفع گروه ویا نامزد خاصی ایفا نخواهم نمود. امیداست که اصلاح طلبان اصیل و دردمند و آگاه ومظلوم که ازحق انتخاب نماینده مطلوب وموردعلاقه خود بی بهره شده اند عزت و استقلال وآزادگی خویش را حفظ نمایند وآنگونه تصمیم بگیرند که درنزد خداوند دانا و دادگر و وجدان خویش سرافراز و سربلندباشند.

اینجانب تنها مسئولیت تصمیم ویژه خود را برعهده دارم و به پیروی از مراد و آموزگار بزرگم حکیم فردوسی، راه خرد وآزادگی را برای خویش برگزیده ام و هرگزبرای دیگران تعیین تکلیف نمی‌کنم و هیچ توصیه‌ای را برای حمایت ازنامزدی خاص در انتخابات مجلس ۱۳۹۸ ندارم و بدانید و آگاه باشید که اگر سخنی وموضعی غیر از این، به بنده نسبت دادند، یا از روی نادانی وبی خبری است و یا هم برای بهره برداری سیاسی ودنیوی است و هرگز صحت ندارد.

به همه دوستان خوبم توصیه می‌کنم که هرگز نگران و نا امیدنباشند چرا که دست خداوند همه جا درکار است ونظام هستی براساس سنت وقانون خداوند عمل می‌کند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

"لطف حق با تو مدارا‌ها کند، چون که ازحد بگذرد رسوا کند”

البته روشن است که وقتی شورای نگهبان وهیئت‌های نظارت همه از گروه وجریان رقیب باشند وبا طیف مقابل سال‌ها درستیز سیاسی و اعتقادی وفرهنگی نیز بوده باشند، نتیجه‌ای بهتر از این نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت و آن‌ها این رویه حذف گسترده رقیب ومیدان دادن به رفیق را سالهاست که درکارنامه سیاسی خود دارند و ادامه می‌دهند.

امّا صد افسوس ودریغ که برخی که سالهاست شعار”سیاست ما عین دیانت ماست” را سر داده اند، مدتهاست که به راحتی روی جاده‌ی آلوده سیاست لغزیده اند و دیانت را ابزار سیاست قرار داده اند و حاضرند که هرگاه صلاح بدانند، دیانت را برای رسیدن به اهداف سیاسی و قدرت، نا دیده گیرند و به دور از انصاف کار خود را حکم خدا و حجت شرعی قلمداد نمایند و جای تاسف بسیار است که ممکن است برخی عوام و دینداران ساده اندیش این را نیزباور نموده وبه حساب دین و رضای خداوند مهربان و دادگر بگذارند که به راستی "نه چنین است” چرا که خداوند دادگر است و هرگز خلاف عدالت وحق، ازحضرت حق سرنخواهد زد.

در دنیا مثلی است که می‌گوید”خروس وقتی بالای مرغ می‌رود می‌گوید بنی آدم کور است”.
ولی غافل ازاینکه دراین دنیا دانایان و اهل نظرهم می‌بینند و هم می‌دانند و انسان با خردِ خدا دادش، نیک و بد زندگی و رفتار‌ها را به درستی می‌شناسدوآنچه که حق است هرگز از نظر‌ها پنهان نخواهد ماند.

درود برشما مردم رنج دیده ودردمند کهگیلویه بزرگ، درود برهمه نیکان و آزادگان ایران و جهان که راه دانایی و انسانیت را در زندگی خویش برگزیدند و سرو گونه و آزادمنشانه وشرافتمندانه زیستند و درخت زندگانی را در پرتو خرد و دانایی ودادگری آبیاری کردند.

"خرد را همیشه تو دستور دار بدو جانت از ناسزا دور دار

کسی کو خرد را ندارد ز پیش، دلش گردد از کرده خویش ریش”

خاک پای آزادگان وآزاداندیشان ومردم بزرگوار کهگیلویه بزرگ…..

محمود منطقیان
۹۸/۱۱/۱۸
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ممبی
|
United Kingdom
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
شما اگه حتی کامرانی یا دهبانی یکیشون تایید میشد قطعا حمایت نمیکردین..مردم بهمیی بخاطر شما کلی جر و جدال داشتن ولی تو دور قبل حاضر نشدی یه اعلام حمایت کوچک در حد یه کلیپ داشته باشی...فردوسی یه آزادمرد و راستگو بود و کسی که ادعای پیروی از منش فردوسی را میکنه باید پیمان شکن و دو رو نباشه...آقای منطقیان اصلاحاتی که تو پیر و مرشدش باشی عاقبتش همینه...برو با همون عدل پیمانت را محکم تر کن یه چیزی گیرت بیاد
پاسخ ها
اصلاح طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
احسنت.اغا میفرمایند کسی نیست حمایت کنم الان کاندیدهای جوان در حوزه کهگیلویه بزرگ تاید شدن چرا حمایت نمیکنن.حتما قول قراری هست دوست عزیز
دختر لر-یزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
مایه ی تاسفه که نماینده های انتخاباتی ما کشور مارو به دو دسته اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم میکنند چرا کسی نیست جلوی این انحراف فکری رو بگیره
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
اقای منطقیان واقعا برات متاسفم هستم که این همه سال از رقیبی که هیچ تو چنته نداشت باختی.وتمام اصلاحات رو بدبخت کردی چرا وقتی که توان نداری کنار نمیکشی که اینه همه غم و اندوه بار این طیف فرهیخته و با سواد میکنی.فقط بلدی بیانه بدی که هر ادم بیسوادی هم بلد هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
چرا یک بار از بهمئی ها حمایت نمی کنی ما به گردن توحق داریم
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اصلاح طلبان از جمله منطقیان و لاهوتی هرگز بدنبال آزادی، دموکراسی و رفاه برای مردم نبوده اند و حالا که افسارشان از آخور حکومت جداشده، شروع کردن به غر زدن. مردم از اصلاح طلبی و اصولگرایی رد شدن. ما رای نمیدیم چه اصلاحات تائید بشه چه نشه
افق روشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
جناب منطقیان امسال موحد قبول خواهد شد تا داغی باشد بر دل شما که فقط به فکر خود و طایفه ات هستی.سر لج با شما به موحد رای خواهم داد.
سپید کوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آقای منطقیان ، یادت میاد دوره ی قبل گفتی اصولگرای بویراحمد بهتر از اطلاح طلب طیبی ، حالا رجوعت میدم به مثل خودت ( خروس وقتی بالای مرغ میره میگه بنی آدم کوره ) اگه فهم داشته باشی میمیری ، که مطمئنا تو نداری.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.