کد خبر: ۱۴۸۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۲۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
معاون رئیس جمهور در یاسوج خبر داد؛
عصر دنا: نوبخت گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت شده که آثارش در پایان هفته ها در سفر وزرا به استان‌ها و افتتاح طرح‌ها مشهود است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
صبح امروز  نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان با حضور محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویرداحمد نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا، نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار شد.
 
حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در سخت‌ترین شرایط در جهت توسعه کشور خدمت می‌کند، گفت: این استان ظرفیت‌های ارزشمندی در همه‌ی بخش‌ها، باغات و تولیدات که شامل پرورش آبزیان و گیاهان دارویی دارد.
کلانتری در ادامه افزود: بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش نیرو داریم، همچنین حدود هزار و ۴۷۶ پروژه اقتصادی، گردشگری و عمرانی در سطح استان که از اعتبارات امسال سهم دارند و هزار و ۴۱۰ میلیارد اعتبار برای پروژه‌ها داده شد.
کلانتری با بیان اینکه عمق محرومیت استان به دلیل توپوگرافی منطقه‌ای است، گفت: به مناسبت دهه فجر حدود ۳۸۴ طرح و پروژه به بهره برداری و عملیات اجرایی شروع می‌شود، که از مجموع این طرح‌ها قریب به هزار میلیارد تومان هزینه شده و این طرح‌ها هزار و ۲۸۴ شغل ایجاد کرده است.
وی بیان داشت: حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن یاسوج - اقلید پیش بینی شده است، پروژه پاتاوه_دهدشت، بافت فرسوده و تأمین آب شرب روستا‌ها نیز از پروژه‌های مهم استان هست.

انتقاد نماینده بویراحمد از وزیر نیرو

غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در این نشست گفت: یکی از پروژه‌های مهم که در جدول پیشنهادی و اولویت دار هست پروژه پل چهارم بشار هست که این پروژه در حال اجراست و مراحل نهایی انجام می‌شود.
زارعی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان، در شهرستان‌های بویراحمد و دنا سکونت دارند و این رقم به دلیل افزایش جمعیت در حال افزایش هست، افزود: بیش از صد هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج با مشکلات زیادی زندگی می‌کنند، متاسفانه منابع درآمدی متناسب با این جمعیت و مرکز استان تعریف نشده است، شهرداری هم برای عمران و آبادی این حاشیه‌ها با تنگنای شدید مالی مواجه هست، انتظار می‌رود که این مناطق فاقد خدمات شهری و عمران شهری است حداقل مبلغ ۲۰ میلیارد تومانی برای حاشیه شهر اختصاص دهید تا بتوانیم آرامشی را به وجود بیاوریم.
وی تصریح کرد: مردم این مناطق محروم هستند و تفاوت زندگی از نظر سطح خدمات احساس می‌شود این عدم تعادل آزار دهنده هست و با مبانی فکری و ایدیولوژی جمهوری اسلامی منافات دارد جمهوری اسلامی برای ایجاد عدالت آمده است، که بین فقر و غنی تفاوتی نباشد و سطح خدمات متعادل باشد.
زارعی بیان داشت: شهرستان بویراحمد به لحاظ راه ارتباطی به صورت قطری نقاط کشور را به هم متصل می‌کند، با احداث آزادراه در این شهرستان از مسیر بوشهر به مرکز کشور و بندرامام به مرکز به ترتیب ۱۲۰ و ۲۷۰ کیلومتر کوتاه می‌شود، و همچنین از مسیر شیراز به اصفهان حدود ۴۰ کیلومتر کوتاه‌تر عبور می‌کنند.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مرکز استان، گفت: رهبری فرپودند که این راه‌های شهرستان بویراحمد متعلق به کل کشور هست و اقتصاد کشور را کمک می‌کند و هزینه‌های سوخت را کاهش می‌دهد. بنا بر این، هر سرمایه گذاری در این راه‌ها سود ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: روزانه حدود یک میلیون خودرو در این محور‌های این شهرستان تردد می‌کند که این تردد‌ها پرحادثه هست و در خیلی از جا‌ها قتل گاه هست، هرمقدار اختصاص اعتبارات به راه‌های ارتباطی این شهرستان پیدا کند، یعنی کل کشور استفاده می‌کنند.
وی بیان داشت: در شهرستان‌های بویراحمد و دنا حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام وجود دارد، که ۱۰ هزار واحد مصالح محلی است و دارای سقف‌های چوبی که با کوچکترین زلزله آسیب می‌بیند با توجه به اینکه در کمربند زلزله قرار داریم آسیب می‌بیند و حوادث تلخ به وجود می‌آید.
نماینده شهرستان‌های بویردحمد و دنا با بیان اینکه سد تنگ سرخ یکی از پروژه‌های مهم استان در دست اجراست، گفت: متاسفانه وزیر نیرو قول‌های برای رفع معضلات و مشکلات این پروژه و اعتبارات دادند، اما در لایحه بودجه ۹۹ از سوی دولت، رقم بسیار اندک اختصاص داده می‌شود، اگر پروژه مهمی است پس اعتبار دهید اگر پروژه مهمی نیست تعطیل کنید تا مردم بدانند و مطالبه گری نکنند.
وی تاکید کرد: این پروژه بالادست استان هست، آیا این آب نیاز به ذخیره ندارد؟ نیاز به استفاده نیست؟ همه‌ی این آب‌ها به خوزستان سرازیر می‌شود و به سیل تبدیل می‌شود و متاسفانه استفاده نامطلوب از این آب می‌شود و بعد به خاطر تشنگی فریاد می‌زنند آب نیست و سیل آمده است و بالادست این شهرستان که دررمعرض روان آب‌های فراوان هستند فریاد آب بزنند.
زارعی ادامه داد: شهر یاسوج یکی از شهر‌های با تنش آبی بسیار بالاست.
وی اظهار داشت: آقای نوبخت نسبت به اولویت بندی پروژه‌ها اعتراض هم دارم، درراین استان باید نسبت به پروژه‌های شهر یاسوج عنایتی شود و نباید نگاه خاصی باشد.
زارعی بیان داشت: برای برقراری پرواز‌های شهریاسوج تلاش کردیم و در دولت تدبیرو امید بیش از ۳۰ میلیارد تومان تومان هزینه شده است، در شبانه روز ۸۰ مسافر شهرستان از پرواز شیراز استفاده می‌کنند و اعتراض دارند که چرا فرودگاه ساختید و پرواز انجام نمی‌شود، امیدواریم که فریاد مردم به گوش شنوای شما برسد.

غلامرضا تاجگردون، نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در این نشست نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به ۳ پروژه اقتصادی دارد تا بر زندگی مردم تأثیر داشته باشد.

دولت ۳۵۰۰ واحد برای اقشار کم‌درآمد احداث می‌کند
محمدباقر نوبخت گفت: در سفر‌های استان از آنچه در استان‌ها می‌گذرد مطلع می‌شویم و پیشنهاد‌هایی برای توسعه استان‌ها داده می‌شود که نماینده عالی این استان را در این حوزه تحسین می‌کنم.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: در دهه فجر هدیه‌ای برای استان داریم و امروز با یک برنامه‌ریزی سه هزار و ۵۰۰ واحد برای اقشار کم‌درآمد احداث می‌شود که تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان برنامه و بودجه و استانداری و بنیاد مسکن منعقد و در کمتر از یک سال این واحد‌ها که هدیه دولت است به بهره‌برداری برسند.
وی با بیان اینکه در جاده پاتاوه دهدشت، دهدشت را از بن‌بست خارج می‌کنیم گفت: ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای اتمام جاده پاتاوه دهدشت اختصاص داده می‌شود ضمن اینکه مسیر گچساران_ بهبهان در اولویت است.
 
اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که برای معرفی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بهره برداری از چند طرح به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است در بدو ورود در یاسوج در خصوص سهم مالیات در بودجه سال آینده گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حدود ۱۷۵ هزار میلیارد تومان برای مالیات در نظر گرفته‌ایم که نظر به عملکرد ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی این بخش در بودجه امسال، این سهم معقول است.
محمدباقر نوبخت در خصوص ظرفیت صادرات یک میلیون بشکه در روز افزود: با توجه به در نظر گرفتن قیمت ۵۰ دلاری نفت در بودجه سال آینده و قیمت بیش از ۶۰ دلاری نفت رقم درنظر گرفته شده در بودجه واقع بینانه است.
وی در خصوص دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اصلاح قانون بودجه هم گفت: موضوع در چهار محور و در قالب ۶۵ طرح آماده و تقدیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی شد که تاکنون در ۱۵ مصوبه مدون شده که در صورت تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی زمینه اجرا آن فراهم می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت شده که آثارش در پایان هفته‌ها در سفر وزرا به استان‌ها و افتتاح طرح‌ها مشهود است.
نوبخت خاطرنشان کرد: پرداخت‌های به موقع پاداش بازنشستگی و حقوق کارکنان دولت نشان از این دارد که دشمنان ما با تحریم اقتصادی گرچه شرایط را سخت کرده‌اند، اما مانع رکود کار نشده‌اند.

ایجاد ۸۴۳ هزار فرصت شغلی در پاییز امسال
محمدباقر نوبخت گفت: دومین سال یک تحریم سخت و بی‌سابقه را پشت سر می‌گذاریم و آخرین آن نفت در برابر غذا بود و افرادی که از انسانیت بوئی نبرده‌اند برای غذا و دارو اجازه نمی‌دهند نفت صادر کنیم.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آن‌ها واردات دارو برای بیماران خاص را از ما دریغ کردند، اما همه آنچه در کشور می‌گذرد برخلاف آنچه دشمن می‌خواهد است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ما در میان کشور‌های منطقه دکترین بازدارنده را در پیش گرفته‌ایم به هیچ کشوری حمله نکرده و نمی‌کنیم و به کسی هم اجازه نمی‌دهیم به لحاظ نظامی ما را بیآزماید.
نوبخت با بیان اینکه با محدود کردن منابع نفتی بخشی از درآمد‌های نفت در بودجه تقلیل پیدا کرد، گفت:، اما ظرف ده ماهه امسال تا ابتدای بهمن براساس گزارشات خزانه منابع ما ۱۱۷ درصد پارسال بوده و ما توانستیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم تمامی پرداخت پرسنل در ۱۰ ماهه امسال ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل بود و به صندوق بازنشستگی ۱۳۲ درصد پارسال هزینه دادیم درست است در این زمینه افزایش داشتیم، اما در سایر منابع صرفه‌جویی کردیم.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا نتوانیم کار عمرانی و اجرایی انجام دهیم، افزود: در ۱۰ماهه امسال ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد که ۴۰ هزار میلیارد پرداخت شده است.
نوبخت بیان کرد: سیل به ما ۲۱ هزار میلیارد خسارت وارد کرد و ۱۸ هزار میلیارد پرداخت شد که ۱۱ هزار میلیارد از خزانه و مابقی توسط سیستم بانکی پرداخت شد.
پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان
نوبخت با بیان اینکه در شهریور ماه امسال تمام مطالبات گندمکاران پرداخت شد گفت: در همین شرایط تحریم با گندمکاران تسویه کردیم، در این شرایط پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شد و تنها ۴۷۰ میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان علوم‌پزشکی مانده بوده که آن هم پرداخت شد.
وی با بیان اینکه با همه این شرایط می‌پذیریم سختی‌هایی وجود دارد و تورم از دست ما رفته بود، گفت: در حال حاضر تورم نزولی شده و به ۸ دهم درصد تقلیل پیدا کرد. همچنین بیش از ۸۴۳ هزار فرصت شغلی فقط در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل ایجاد و اشتغال افزایش پیدا کرد.
نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد منابع کشور نفت است، گفت: از این چالش یک فرصت ساختیم در آزادراه تهران_شمال که کمتر از یک ماه دیگر افتتاح می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و ۶۲ کیلومتر راه در البرز ایجاد کردیم، ۳۲ کیلومتر آزادراه ساختیم و ۵ از جمله همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی گیلان رت به شبکه سراسری ریلی وصل شدند.
نوبخت خاطرنشان کرد: با سرعت بندر چابهار را به زاهدان متصل می‌کنیم و ۷۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید ایجاد می‌شود که در این شرایط تحریم همه این خدمات با وحدت و همدلی ایجاد شده است.
برچسب ها: نوبخت ، بودجه
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
انقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
سیاسی انتخاباتی است . مردم همه چیز را می دانند . آقای نوبخت و دوستانش زهی خیال باطل . مردم به طرفداران دولت روحانی رای نمی دهند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
درو کن تر و نوبخت نداریم
میگن یه روز نوبخت تو تلویزیون داشت مصاحبه میکرد که این رو پرداخت میکنیم اون رو پرداخت میکنیم روحانی از تلویزیون میبینش بهش زنگ میزنه میگه واقعا این حرفهایی که زدی راسته
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.