تاریخ انتشار:۰۰:۴۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: سفیر چین در ایران عنوان کرد: امیدوارم همگان توجه داشته باشند که سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی کند محدودیت های سفر یا تجارت با چین را اعمال کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

«چانگ هوا» سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور و اقدامات صورت گرفته در برخی کشورها در خصوص محدودیت سفر به چین و تجارت با این کشور در صفحه توئیترش نوشت: «امیدوارم همگان توجه داشته باشند که: سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه نمی کند محدودیت های سفر یا تجارت با چین اعمال کنند.»

  سازمان بهداشت جهانی شامگاه دیروز پنجشنبه دهم بهمن ماه و در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد ولی سازمان مذکور به ممنوعیت تجارت با چین و سفر به این کشور که منشأ ویروس کشنده کروناست، توصیه نکرد.

در پی شیوع این ویروس در ووهان چین و انتشار آن در برخی شهرهای دیگر چین و مشاهده نمونه هایی از از ابتلای افراد به ویروس مذکور در سایر نقاط جهان، برخی کشورها به خاطر نگرانی از شیوع این ویروس، پروازهای خود به چین را متوقف کرده و کنترل ها در مرزها را تشدید کرده اند.فرانسه، ترکیه، انگلیس و مصر از جمله این کشورها هستند. 

بر اساس آخرین آماری که از افراد مبتلا به کرونا منتشر شده، ۱۷۰ تن در چین کشته شده و بیش از ۷۷۰۰ تن دیگر به این ویروس آلوده‌اند. هم‌اکنون ۱۵ کشور در سطح جهان با این ویروس درگیر هستند و آمار آن در آمریکا به ۸ فرد مبتلا رسیده است.

مقامات چین همچنین تلاش دارند با اعمال محدودیت‌هایی از قبیل قرنطینه کردن ساکنان این شهر و ممنوعیت آمد و شد غیر ضروری، آن را کنترل کنند.

لازم به ذکر است در همین خصوص نیز «سعید نمکی» وزیر بهداشت ایران امروز در توئیترش نوشت: «در نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی(هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود،همچنین تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام ورودی‌های کشور از آغاز شیوع کرونا در حال آماده باش کامل هستند.»  

برچسب ها: کرونا ، سفیر چین
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.