کد خبر: ۱۴۷۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۴۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: جلسه هفتگی شورای شهر یاسوج با وجود این که قرار بود با حضور شهردار و جوابگویی وی به سوالات مطرح شده از سوی برخی اعضا تشکیل شود با غیبت همزمان چند عضو رنگ رسمیت به خود نگرفت و به حاشیه کشیده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
جلسه هفتگی شورای شهر یاسوج قرار بود با حضور شهردار یاسوج با محوریت سوالات مهم چند عضو شورا از وی برگزار شود که با غیبت بدون اطلاع برخی اعضا عملا رسمیت پیدا نکرد و شهردار بدون پاسخگویی به سوالات جلسه شورا را ترک کرد.

بنا بر این گزارش در این جلسه مسعود خوبانی رییس شورا، فرشاد نگین تاجی و علی اکبری تبار سه عضو حاضر در جلسه بودند و محمد رحیم دهرابپور با هماهنگی ریاست شورا حضور نداشت. اما دیگر اعضا با وجود اطلاع از حضور شهردار در جلسه حضور پیدا نکردند.
لازم به دکر است در جلسه هفته گذشته با وجود حضور اکثر اعضا و دعوت از شهردار وی به علت رسیدگی به مسایل بعد از بارش برف در شهر از حضور در جلسه عذر خواهی کرده بود.
در این جلسه مسعود خوبانی با انتقاد از عدم حضور چند باره برخی اعضا آن هم با وجود اطلاع از حضور مقدم شهردار یاسوج گفت:در مرحله حساسی قرار گرفته ایم و باید هرچه زود‌تر بحث عوارض و بودجه در سال ۹۹ را به تصویب برسانیم تا برای سال آینده به مشکل برخورد نکنیم، اما به نظر می‌رسد دوستان ما شهر را رها کرده اند و به مسایل سیاسی خود در استان و تهران مشغول هستند و عملا شورا و شهرداری را به کما برده اند که این قابل قبول نیست و باید دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کنند تا بیش از این به مردم ضرر وارد نشود.

رییس شورا با عمدی خواندن این عدم حضور گفت:با مراجع ذیربط مکاتبه شده و توقع برخورد قانونی داریم.

نستهن مقدم شهرذار یاسوج نیز گفت:جلسات زیادی که ما به شورا دعوت می‌شویم وقت و انرژی زیادی از ما می‌گیرد مخصوصا در این فصل سرد سال که ما به خاطر بارش‌های متعدد مسائل و مشکلات زیادی داریم که باید به آن‌ها بپردازیم. امیدواریم شرایطی محیا شود که بتوانیم به سوالات مطرح شده پاسخ دهیم البته میتوانستیم در همان جلسه اول با مطرح کردن سوالات پاسخ‌ها را بدهیم، اما تا کنون طول کشیده است.

مقدم در ادامه گفت:انتظار داریم شورا در بحث کمیسیون ماده صد، هفتاد و هفت و ... … کمک کنند تا بتوانیم مشکلات شهروندان را حل کنیم. در بحث بودجه محتوای آن با قبل به کلی فرق کرده است و شورا باید اتاق فکر خود را برای بودجه تشکیل دهد تا ما هم پیشنهادات خود را مطرح کنیم

شهردار یاسوج افزود:با این روند هم شورا و هم شهرداری و در آخر شهروندان آسیب خواهند دید. در رابطه با مسائل درون شورا هیچ گونه دخالتی نخواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم در امر جاریه شهرداری هم خللی وارد شود.

مقدم با انتقاد از دعوت چند باره خود به شورا گفت:امروز چهارمین باری هست که ما در شورا و در جلسات اخیر حضور پیدا کرده ایم و این باعث می‌شود وقت زیادی از ما گرفته شود. اگر به این شکل پیش برود ما دیگر نمی‌توانیم در جلسات حضور پیدا کنیم و با جلسات غیر رسمی مواجه شویم.

مقدم پیشنهاد داد:با دعوت معاونت عمرانی استاندار برای مشکلات راه حل پیدا کنیم.

در ادامه مقدم گفت:دربرخی کمیسیون‌ها هنوز ابهام وجود دارد و برخی از آن با حضور دو نفر از شورا برگزار می‌شود. از اعضا انتظار می‌رود به تناسب تجربه و تخصص اعضای کمیسیون‌ها چیده شوند تا بتوانیم مسایل جاری شهر را با نظارت دقیق شورا پیش ببریم.

در ادامه علی اکبری تبار عضو دیگر شورا قصد صحبت کردن داشت که با مخالفت شهردار به دلیل رسمی نبودن جلسه این گفتگو به جنجال کشیده شد و مقدم جلسه را ترک کرد.

نکته جالب این گفت و گوی تنش زا این بود که اکبری تبار از عدم خرید نمک برای استفاده هنگام بارش‌های شدید خبر داد و گفت تمام نمک‌های موجود از زمان شهردار سابق بوده و در دوره جدید هیچ نمکی خریداری نشده که از طرف یکی از همراهان شهردار تایید شد و علت آن نیز عدم نیاز به نمک اعلام شد.

ذر آخر مقدم شهردار یاسوج اعلام کرد: پاسخ تمام سوالات را در جلسه رسمی شورا خواهد داد./ فریاد جنوب
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دشتروم علیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
خوبانی باید از ریاست شورا عزل بشه تا شورای شهر سرو سامان بگیره
هرآدمی از دهات میاد که نمیشه گذاشت رییس شورای شهر مرکز استان
پرستوی مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
.... به درد کارگر نانوایی نمیخوره چه برسه به شورا
خدایی به خودش خنده اش نمیگیره.
بیاد جلو زن حامله بچه اش سقط میشه.
سوادش هم از خودش داغونتر.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین