تاریخ انتشار:۰۰:۰۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سید ضیاء الدین طبیب زاده
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یادداشت دریافتی- سید ضیاء الدین طبیب زاده: اقای هاشمی پور لطفا برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سنواتی سالیانه کشور را مطالعه بفرمایید.
این روز‌ها خبر عملی نشدن وعده عدل هاشمی پور در خصوص انشعاب گاز رایگان برای مردم مناطق دشمن زیاری، چاروسا و دیشموک در صدر اخبار انتخاباتی فضای مجازی و نَقل محافل سیاسی فصای حقیقی قرار گرفته هست.
در این خصوص تحلیل‌های گوناگونی انجام گرفته، مطالب مبسوطی نگارش گردیده و انتقادات بی شماری به نماینده مردم کهگیلویه بزرگ وارد شد.
حال نگارنده قصد دارد از منظری دیگر مسئله را مورد واکاوی قرار دهد و به مردم شریف کهگیلویه بزرگ ثابت نماید که عدل هاشمی پور بعنوان یک نماینده پارلمان هیچگونه اشرافیتی بر قوانین و قانونگذاری که مهمترین وظیفه یک نماینده است را ندارد.
بعد از اینکه برابر برنامه پنجم توسعه کشور در مجلس نهم پروژه‌ی گازرسانی به مناطق کشور توسط دولت مصوب شد و با پیگیری‌های حاج آقا بزرگواری نماینده سابق پروژه گاز رسانی به چاروسا و دیشموک کلنگ زنی و در مدار اجرا قرارگرفت این عدل هاشمی پور بود که برای مقاصد سیاسی انشعاب رایگان گاز را وعده داد.
وعده‌ای که بسیار برای مردم آن دیار خوشحال کننده بود، اما ظرف روز‌های گذشته نامه‌ی شرکت گاز کشور به شرکت گاز استان واصل شده که در طی آن اعلام گردید انشعاب رایگان گاز برای آن مناطق برابر قوانین مصوب خود نمایندگان مجلس یعنی برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سنواتی کشور امکان‌پذیر نیست و از حوزه اختیارات وزیر خارج می‌باشد؛ لذا خانوار‌های که به سیستم گازشهری متصل شده اند میبایست از مردادماه ۹۹ هزینه انشعاب میلیونی را بصورت اقساطی پرداخت کنند.
حال معافیت‌های مرتبط با انشعابات آب برق گاز که بصورت تخصصی هم در کمیسیون انرژی کمیسیونی که خود آقای هاشمی پور عضو آن است مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت در جزء ۶ بند ث ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه و جزء ۲ بند چ ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه و بند ن تبصره ۶ قانون بودجه ۹۸ و بودجه‌های سنواتی سالیان گذشته بصورت دقیق مشخص شده است و بغیر از آن وزرای نفت و نیرو هیچگونه مجوزی برای رایگان کردن انشعابات ندارند.
با عنایت به موارد معنونه فوق سوال افکار عمومی این است عدل هاشمی پور که خود عضو کمیسیون انرژی مجلس هستند اولأ بر چه معیار و اساسی وعده انشعاب رایگان گاز به مردم چاروسا، دیشموک، جاورده و دشمن زیاری، سرآسیاب و ممبی را داده است دومأ چنانچه قصد مساعدت در حق مردم آن دیار را داشت چرا از طریق اصلاح قوانین صدرالاشاره از طریق مجلس وکمیسیون انرژی اقدام نکرده که از وزیر نفت درخواست نموده است مگر ایشان آگاهی ندارد وزرا حق عدول از برنامه‌ها و قوانین مجلس را ندارد.
پس می‌توان از وعده آقای هاشمی پور به مردم دیشموک و چاروسا و دشمن زیاری و درخواست ایشان از وزیر نفت نتیجه گرفت ایشان از معدود نمایندگانی است در روند مصوب قوانین نیست و همین باعث گردید بصورت دقیق به قوانین علم و اطلاع و آگاهی نداشته باشد که همین خود یک آسیب برای حوزه انتخابیه است که چه بسا قوانین بیشماری در مجلس برای مردم محروم حوزه انتخابیه تصویب شده است، اما ایشان از آن‌ها اطلاعی ندارد که نظارت و پیگیری کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.