کد خبر: ۱۴۶۹۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
طی بیانیه ای منتشر شد
عصر دنا: شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به ردصلاحیت کاندیداهای این طیف سیاسی بیانیه ای صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 بیانیه شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر می باشد:

بسم اللّه الرحمن الرحیم
مردم شریف استان کهگیلویه و بویر احمد

طلیعه‌ی «بهمن» یادآور قیام شکوهمند و غرور آفرین ملتی است که به پشتوانه‌ی وحدت و بهره مندی از نقش بی بدیل رهبری فرزانه و با تأسی از کلام الهی در آیه‌ی شریفه‌ی تحولی و اصلاحی: «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِرُ ما بِقومٍ حَتّیَ یُغَیِرِوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» علیه رژیم مستبدی که مشارکت و حضور مردم در حاکمیت را برنمی تابید، شوریدند.

ملت انقلابی، آرمانخواه و مطالبه گر ایران پس از پیروزی با شرکت در همه پرسی، به نظامی «آری» گفتند که «جمهوریّت» و «اسلامیّت» دو رکن اساسی و جدایی ناپذیر آن بود. پس از آن نیز با حضور پررنگ در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و شورا‌ها، مکرراً بر حق قانونی خود مبنی بر حضور و مشارکت در مقدرّات کشور تأکید کردند.

اینک، اما بعد از چهل و اندی سال، شاهد رویکردی خاص از سوی بخشی از سیاست گذاران در جهت کمرنگ کردن و احیانأ حذف مشارکت مردمی در حاکمیت هستیم. رویکردی که گویا «حق انتخاب شدن» و «انتخاب کردن» را به عنوان حق مسلم شهروندان به رسمیت نمی‌شناسد!

در همین راستا «شورای نگهبان قانون اساسی» با نگاهی جهت دار، اقدام به ردّ صلاحیّت بیش از ۹۰٪ کاندیدا‌های اصلاح طلب در سراسر کشور نموده است!

بر همین اساس در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اکثر کاندیدا‌های اصلاح طلب که از شایسته‌ترین و پاکدست‌ترین فرزندان استان بوده و در صورت ورود به مجلس می‌توانستند نماینده تمام عیاری از اندیشه اصلاحطلبی باشند، با اِعمال نظارت استصوابی از گردونه رقابت حذف گردیده اند.

ناگفته پیداست مجلسی برآمده از چنین شرایطی نابرابر و معیوب، دیگر خانه‌ی ملت نیست، بلکه تنها خانه‌ی گروهی خاص و جناح خاصی از ملت است. مجلس غیرمتکثر، غیر متنوع، یکدست و تکصدا نه تنها در رأس امور نیست که در ذیل امور است!

«نظارت استصوابی» خلاف اصول ششم، نهم، و پنجاه و ششم قانون اساسی و اقدام شورای نگهبان در ردّصلاحیّت گسترده و معنادار کاندیدا‌های یک جناح خاص سیاسی، حاصلی جز دلسردی، بی اعتمادی، کاهش مشارکت عمومی و تشکیل مجلسی غیرمردمی، تشریفاتی و ناکارآمد نخواهد داشت؛ لذا شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اصل ایران برای همه ایرانیان، اصرار بر تشکیل مجلسی با پشتوانه مردمی که آن هم فقط با حضور دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف، محقق می‌شود، همگام و همصدا با شورای سیاستگذاری اصلاحطلبان کشور خواهان تجدیدنظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیّت‌ها و ایجاد شرایطی عادلانه جهت رقابت واقعی در انتخابات برای اکثریت مردم است.

چنانچه شرایط حضور اصلاحطلبان در انتخابات پیش رو فراهم نشود، عواقب دلسردی مردم از مترقی‌ترین اصل نظام که همان «جمهوریّت» است، متوجه آمران و عاملان آن خواهد بود.

والسلام

شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
عامو جمع کنید با بیانیه دادن تون، اصلاح طلبی دیگه تموم شده
دهدشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
دیگه اصلاح طلب و اصولگرا نداریم، هر کسی فساد و گندکاری داشته رد شده. شما ها خودتون می دونید چرا اینها رد شدن
لر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
از هر دو طرف رد صلاحیت شدن الکی شلوغش نکنید که با شلوغ کاری بتونید یکی رو تایید کنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
به جای غوغاسالاری، به این بیندیشیم گیر کار کجاست که یک سوم نمایندگان مجلس گرفتار تعاملات مفسده زای منجر به ردصلاحیت میشوند؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
‏از بین ۹۰ نماینده رد صلاحیت شده مجلس دهم، ۴۸ نفر منتسب به طیف اصولگرا و ۴۲ نفر منتسب به طیف اصلاحات هستند.
این یعنی شورای نگهبان برخورد جریانی نکرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
دکانداران اصلاح طلب دکانشان در خطر افتاده که ناله هاشان به هوا برخاسته، اکنون وقت پاسخ گویی این عزيزان هست که در محضر مردم باید پاسخگوی مدیریت ضعیف شان باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بهتر هست با کلید آقای روحانی دهانشان را قفل کنند تا به اتهام خیانت،ایجاد مشکلات اقتصادی،بی تدبیری و ایجاد زمینه کشتار مردم در قضیه افزایش قیمت بنزین محاکمه نشده اند
بی طرف
|
Netherlands
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
‏من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.(۹) اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد.
فرمایشات امام خمینی ره
انقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
تاکنون چطور اصلاح طلبها در مقابل این همه رفتار دولت روحانی که هیچگونه انتقادی را نمی پذیرفت و هرکسی که انتقاد می کرد با الفاظ دلواپس و به عناوین مختلف خطاب می نمود سکوت می نمودند و تمام مشکلات بوجود آمده توسط خاتمی و طیف اصلاح طاب و کارگزاران و کلید به دستان امید بود خودشان را به خواب زده بودند . اکنون بیدار شده اند. مردم دیگه اینها را نمی پذیرند . شورای محترم نگهبان حقیقتا و بدرستی عمل نموده و به تکالیف خود برابر قانون عمل نموده و می نماید.
بدو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
سعید محمد که رد صلاحیت شه باس فاتحه انتخابات رو خوند .من که رای نمیدم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.