تاریخ انتشار:۱۴:۰۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۸
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای یکی از رسانه‌ها نیز بدلیل انتشار تیتر جنجالی پرونده تشکیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
" سیدعلی ملک حسینی " در نشستی با رسانه ها گفت: رسانه ای که می خواهد در تراز انقلاب اسلامی باشد و می خواهد برای مردم خدمت کند باید با خلوص نیت کار کرده و حواسش باشد که به زنگارها، پول های کثیف و انحرافات سیاسی آلوده نشود. 
 
وی با تشریح وظایف رسانه ها در انتخابات امسال، اظهارداشت: رسانه ها باید با مردم صداقت داشته تا بتوانند وحدت و هم افزایی نموده و از سویی بتوانند قدرت اقناع عمومی را در خود بالا برده و مخلصانه عمل بکند.
 
رسانه ها از ایجاد فضای تخریب و تهمت جلوگیری کنند
 
این مقام قضایی گفت: رسانه ها بایستی به روز بوده و از ایجاد فضای تخریب و تهمت جلوگیری نموده و تمام توان خود را برای بصیرت افزایی بکار بگیرند.
 
ملک حسینی با اشاره به برخی از فعالیت های صورت گرفته از سوی دشمنان ایران برای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت هایی که دشمن در حوزه رسانه ها در حال طراحی و برنامه ریزی آن می باشد کاهش مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه جاری است.
 
وی گفت: انتخابات سمبلی برای نشان دادن وحدت و پایبندی مردم به آرمان های نظام مقدس ما بوده و دشمن تمام تلاش خود را می کند که مشارکت در انتخابات حداقلی باشد و البته خوب هم فهمیده است که باید این مشارکت را به حداقل برساند.
 
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه رسانه ها نقش مهمی در فراهم نمودن بسترهای مشارکت حداکثری دارند، یادآورشد:‌رسانه ها باید تمام توان خود را برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو بگذارند.
 
رسانه ها از ورود به دسته بندی های سیاسی پرهیز کنند
 
ملکحسینی گفت: رسانهها بایستی کاندیداهای با معیار تزار انقلاب اسلامی را به افکار عمومی معرفی کرده و البته تلاش بعدی دشمن این است که اگر انتخاباتی شکل میگیرد این شکل گرفتن در یک فضای ناامنی باشد.
 
وی با بیان اینکه دشمن بر اختلاف سلایق کاندیداها، لیدرها و هواداران کاندیداها موج سواری کرده و فضای عمومی جامعه را تحریک می کنند، اظهارداشت: رسانهها در این زمینه باید هوشیار باشند که به این آتش دامن نزنند.
 
این مقام قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی اوقات شاهد هستیم که برخی رسانهها متاسفانه از هم اکنون خطاهایی انجام میدهند و وارد دستهبندیهای سیاسی می شوند اما ورود به این دسته بندیها به معنای ورود به جرایم انتخاباتی و عبور از خطوط قرمز قانون است.
 
بگفته ملکحسینی، رسانهها اگر وارد دسته بندیهای سیاسی شوند به اهداف شناسایی شده دشمن کمک کرده و از سویی دشمن نیز بدنبال ایجاد و تقویت آن است.
 
مشارکت حداکثری سیاست اصلی دستگاه قضای در انتخابات امسال
 
وی با تشریح شرایط کنونی حاکم بر کشور، ادامه داد: اکنون در شرایطی هستیم که برخی از پیش زمینههای اعتراضات آبان ماه و برخی مسائلی که بعد از شهادت سپهبد سلیمانی بوجود آمد در کشور وجود دارد  و همانطور که رهبری گفتند، دشمن پیام تشییع شهید سلیمانی را گرفته و درصدد است.
 
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما بویژه رسانهها که نقش پیامبر گونه ای دارند باید هوشیار باشیم و کوچکترین مطلبی که از سوی رسانه ها در جامعه اختلاف ایجاد می کند شاید یک گناه نابخشودنی باشد.
 
ملک حسینی، هدف و سیاست دستگاه قضایی در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی را حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات عنوان و خاطرنشان کرد:‌ فراهم نمودن بسترهای مشارکت حداکثری وظیفه همه ارکان نظام است. 
 
وی برگزاری انتخابات سالم را زمینه ساز ارتقای اعتماد عمومی جامعه از نظام ذکر و ادامه داد: در فصل جدید قوه قضائیه و با شروع ریاست آیت الله رئیسی در راس این قوه، ارتقای اعتماد عمومی به ارکان نظام از سوی جامعه شروع شده و دشمن این موضوع را هم فهمیده و از هر دری وارد می شود که به این اعتماد عمومی خللی وارد کند.
 
این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکدی براینکه سیاست اصلی دستگاه قضایی در انتخابات اسفندماه امسال ایجاد بسترهای مشارکت حداکثری و انتخاباتی پرشور است، ادامه داد: البته سیاست پیشگیری این دستگاه سیاست فعالی است.
 
تشکیل پرونده انتخاباتی برای برخی از مدیران دولتی و یک رسانه در یاسوج 
 
ملکحسینی گفت:‌ از مصوبات کمیته رصد فضای مجازی تا بعد از انتخابات انجام اقدامات پیشگیرانه و برگزاری دوره های آموزشی با همکاری سایر دستگاههای اجرایی مرتبط مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 
وی ازتشکیل پرونده های قضایی انتخاباتی برای برخی از کارکنان و مدیران دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: تاکنون برخی از کارکنان و مدیران دولتی در تمام شهرستان های استان با همکاری دادستانها، تذکرهای لازم را گرفته و برای آنان پرونده های قضایی تشکیل شده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای یکی از رسانه ها نیز بدلیل انتشار تیتر جنجالی پرونده تشکیل شده است.
 
ملکحسینی، دلیل تشکیل شدن پرونده قضایی برای این رسانه را اینگونه تشریح کرد که تیتر این رسانه این بود که با بررسیهای صورت گرفته فلان کاندیدای انتخاباتی پیروز قطعی است و در فتنه 88 هم چنین توهماتی سبب آن خسارتها شد.
 
وی گفت: این که از الان گفته شود فلانی پیروز قطعی انتخابات است بطور حتم همان جوی خواهد بود که در فتنه 88 پیش آمد و بعد هم که نشانه های روشن ارائه شد، کسانی که نمی خواستند بپذیرند، نپدیرفتند و نباید می شد آنچه که شد و همه نیز میدانیم.
 
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معتقدست انتشار چنین تیترهایی و چنین موضوعاتی عبور از خطوط قرمز است و در دستگاه قضایی، باوجود پیشگیری از انتشار چنین تیترهایی، برای رسانه هایی که از خطوط قرمز عبور کرده و بسترساز شکاف در وحدت شوند پرونده قضایی تشکیل می شود.
 
ملکحسینی گفت: برای رسانههایی که اینگونه عمل کنند در روز تعطیل حتی پرونده تشکیل خواهد شد و بنا داریم با قید فوریت برخوردهای قانونی انجام می شود و حتی صدور احکام در خود ایام انتخابات صورت می گیرد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.
 
رسانه ها از انتشار نظرسنجی های انتخاباتی خودداری کنند
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از رسانه ها خواست از انتشار نظرسنجی های انتخاباتی خودداری کنند.
 
این مقام قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مسائلی که رسانهها باید به آن توجه داشته باشند انتشار نظرسنجیهای بی پایه و اساس بویژه در ایام انتخابات است.
 
ملک حسینی معتقدست انتشار نظرسنجیها در شرایطی که تبلیغات انتخاباتی ممنوع است بسترساز فضای کاذب انتخاباتی بوده و رسانه ها باید تلاش کنند هیجانات انتخاباتی را بسمت و سوی مشارکت حداکثری سوق دهند نه هیجانهای کاذبی که منجر به اختلافات میشود.
 
وی گفت: براساس قانون، برای نظرسنجیهای انتخاباتیباید مجوزهای خاص آن هم در مواقع خاص از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده باشد نه اکنون که تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.
 
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از تمامی رسانه ها و دست اندرکاران فضای مجازی در این استان خواست در همراهی با سیاست های کلان نظام یعنی ایجاد بسترهای مشارکت حداکثری و ارتقای اعتماد عمومی به ارکان نظام جمهوری اسلامی مشارکت داشته و نقش رسالت گونه خودشان را بنحو شایسته انجام دهند.
 
برخورد قاطع قضایی با توهین کنندگان 
 
ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که با انتشار دهندگان مطالب توهین آمیز در رسانه ها برخورد قاطع قضایی می شود.
 
وی گفت:‌رسانه ها با انتشار مطالب توهین آمیز به کاندیداها و یا هر فرد دیگری خودداری که بطور حتم با شکایت شاکیان،  براساس قانون برخورد قاطع قضایی صورت می گیرد.
 
رسانه ها نباید با انتشار اخباری بسترساز مشارکت حداقلی باشند
 
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه ها نباید بدنبال انتشار مطالبی که بسترساز مشارکت حداقلی در انتخابات است باشند، ادامه داد:‌ما معتقدیم رسانهها بلندگوهای حق و عدالت در جامعه هستند به شرطی که در جایگاهی که دارند بمانند و دچار انحراف نشوند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.