کد خبر: ۱۴۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۰۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸
امین خادم
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یادداشت دریافتی: توسعه در لغت به معنی گسترش و بهبود است و در تعاریفی که از توسعه اقتصادی ارائه شده به طور ضمنی به مفهوم بهبود گسترش و وضع اقتصادی اشاره شده است. توسعه اقتصادی فقط به رشد اقتصادی محدود نمی شود. بلکه در مقیاس گسترده تری مسائل مربوط به فقر، نابرابری، شهرنشینی، مهاجرت، بیکاری، توزیع درامد و شاخص های اجتماعی را نیز در برمیگیرد.
به نظر فریدمن توسعه عبارتست از "یک روند خلاق و نوآور در جهت ایجاد تغییرات زیربنایی در سیستم اجتماعی."
حاج عدل هاشمی پور چهار سال پیش با لقب سردار سازندگی که از سوی مردم به ایشان داده شده پا به عرصه انتخابات گذاشت.

ایشان از همان اوایل با اولویت قراردادن توسعه و سازندگی به عنوان سر فصل کاری و شعار انتخاباتی وارد میدان انتخابات شد و توانست که سناتور کهنه کار و پیر کهگلویه بزرگ را با همراهی طیف وسیعی از جوانان شکست دهد و وارد بهارستان شود.
او از همان روز اول سعی کرد که قطار زوار در رفته و به کما رفته رونق و توسعه و زیر ساخت های کهگلویه توسط نمایندگان پیشین علی الخصوص جناب آقای سید محمد موحد را با برنامه ریزی به ریل برگرداند.

حاج عدل به درستی راه برون رفت از بن بست توسعه نیافتگی را در توسعه راه ها و حمل و نقل عمومی و ایجاد کریدورهای اصلی و ملی ، صنعت و معدن و ... دانست و تمامی تلاشش را در پایتخت کشور صرف تامین اعتبار و اجرایی نمودن پروژه ها نمود.

او تجربه سالیان کار و فعالیت های اجرایی را با خود به بهارستان برد و از قدرت چانه زنی بالای خود در جهت رفع محرومیت و بدست آوردن و تخصیص اعتبار در این وانفسای تحریم و شرایط ویژه کشور استفاده نمود. ایشان مخروبه ای را تحویل گرفت که متاسفانه نمایندگان ادوار گذشته نتوانسته بودند گره ای از گره های عمومی و توسعه را بگشایند.

همانگونه که مستحضرید جناب آقای سید محمد موحد با بیان احساس تکلیف و وظیفه پا به کارزار انتخابات گذاشته که این مهم با سخنان مقام معظم رهبری که ایجاد مجلس و دولتی جوان هست در تعارض کامل و آشکار می باشد، لذا این حرکت جناب سناتور پیر قصه ما در تضاد آشکار با بیانات رهبر معظم می باشد.

امیدوار بودم جناب موحد بعد از سالیان نمایندگی در کسوت نماینده حرص و ولع برای دوباره نماینده مجلس شدن را به یک مشاور برای نماینده جوان تقلیل میداد. اساسا سن ایشان دیگر اجازه خلاقیت و نوآوری و تلاش شبانه روزی در جهت ایجاد تغییرات زیربنایی و زیرساختی را نمی دهد.

چرا که هر چه در چنته داشتند در مدت ۲۰ سالگی نمایندگی اش در مجلس شورای اسلامی به کار گرفت. در این ۲۰ سال هرگز نتوانست یک چهره ملی و محل اتکایی برای جوانان باهوش و با استعداد این خطه شود. هیچگاه نتوانست یا اینکه بهتر بگوییم نخواست که کادرسازی کند و مدیر تربیت نماید و همیشه به سطح پایینی از روابط و قدرت راضی بوده و فقط در جهت رفع مشکلات شخصی گام برداشته تا مشکلات و موانع توسعه.


یادآور میشود که برنامه چهار سال آینده حاج عدل قرار گرفتن در مسیر توسعه و رسیدن به توسعه پایدار می باشد که این مهم جز با یکی شدن و همراه شدن و عبور از گردنه های سخت و سنگی توسعه نیافتگی محقق نخواهد شد.


و اما در آخر سخنی با حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمد موحد : در دوران بچگی و طفولیت اینجانب، شما نماینده مجلس شورای اسلامی بوده اید و هم اکنون بنده ۳۴ ساله شده و موی سپید کرده ام و شما همچنان به عنوان کاندیدای مجلس، لذا به عنوان یک جوان از شما درخواست می نمایم که از کاندیداتوری مجلس انصراف داده و میدان کار و عمل را به افراد با تفکرات به روز تر ، با انگیزه تر و خلاق بسپارید.
امین خادم

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
اه از قوش نیومه و نیا....
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.