تاریخ انتشار:۱۵:۱۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری روز پنجشنبه، ۱۹ دی ماه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حفظ عزت اسلام در تحت لوای جهاد فی سبیل الله است، جهادی که نمونه هایی از ان را رد تاریخ شاهد بوده ایم و یکی از بزرگترین آنها حادثه بزرگ و نهضت خونین سید الشهدا (ع) بوده است و اگر نبود قیام امام حسین قطعا اسلام در دست گرگ‌های بنی امیه نابود شده بود و امروز ما نمی توانسته ایم از برکات این دین و آیین الهی بهره بگیریم.

وی اظهارکرد:  امام حسین(ع) با خون مبارک و مقدسش آنچنان جانی و روحی به کالبد اسلام دمید که تا به امروز این خون آثار و برکاتش به دنیای بشریت می رسد و ما هر چه داریم از عاشورای امام حسین(ع) است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در این عصر شاهد هستیم که تربیت یافتگان مکتب امام حسین(ع) آنچنان کاری کردند و می کنند که مولایشان ابی عبدالله کرد، آنهایی که در مسیر ابی عبدالله به ندای هل من ناصر حسین بن علی در مقاطع تاریخ اسلام پاسخ داده اند، در این مقطع از زمان نمونه ها و مصادیقی را از تربیت یافتگان مکتب عاشورا در زندگی خود می بینیم، شهدایی که در طول ۴۱ سال انقلاب نمونه هایی داریم و تاریخ ثبت کرده است، شهدای بدست منافقین، شهدای هشت سال دفاع مقدس به دست رژیم بعث عراق و شهدایی از جمله شهید حججی‌ها، باکری‌ها، باقری‌ها، همت‌ها و حاج قاسم سلیمانی بیرون و درون کشور دیده و می بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: در این مقطع از زمان که شرایط کشور و منطقه توسط مجموعه عوامل، دست‌های خبیث شیاطین و آمریکا، اتاق‌های فکر رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی و خارجی آنها که دست به دست یکدیگر داده اند در راستای از بین بردن اسلام و شقه شقه کردن کشورهای اسلامی و امت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران تلاش کنند و برای اینکه سرشاخه ها را بزنند و این شجره طیبه را از بین ببرند هزینه‌های فراوان و برنامه ریزی‌های گسترده و توطئه‌های عمیق و اتاق فکرهای کارشناسی را انجام دادند، نیازمند تزریق یک خون که جان نو به این پیکره بدهد بود و تقدیر الهی این چنین بود که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان با هم در سرزمین عراق به شهادت برسند.

وی ادامه داد: در طول ۴۱ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی مصوبه ای گذراند که سابقه نداشت و مجلس عراق مصوبه ای بی سابقه گذراند. آمریکایی که در عراق برای خود جایگاهی داشت و پایگاه‌های مختلف زده بود امروز کارش بجایی رسید که پایگاه عین الاسد آنها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک باران شد که در خواب غفلت، گُنگی و چه کنم چه کنم گرفتار شده اند که این مهم از اثرات شجاعت، دیانت، تدبیر، اخلاص و خون پاک سردار سلیمانی است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: اقشار مختلف در سنین گوناگون و رده های مختلف اجتماعی، سیاسی و حزبی و جناحی به برکت خون سردار سلیمانی دور هم جمع شدند و در مراسم تشییع این شهید بزرگوار حضور میلیونی داشتند. ما مطمئن هستیم در انتخابات اسفند ماه مردم بیش از سنوات گذشته و دوره‌های گذشته پای صندوق های رای حضور می یابند و انتخابشان را هم از افرادی قرار می دهند که هم رنگ و هم خوی شهید سلیمانی ها باشند تا بتوانند این راه را ادامه دهند و تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تاکید کرد: امروز اقتدار، سربلندی و عزت ایران اسلامی به برکت رهبری‌های داعیانه رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و حضور مردم در صحنه روز به روز در دنیا زبان زد بوده و خواهد بود.

وی اظهارکرد: یک جهاد، جهادی است که حاج قاسم سلیمانی در داخل و بیرون مرزها و برخورد با عناصر تکفیری و داعش داشت و امروز ما مسئولان هم می توانیم در عرصه های دیگر تاثیر گذار باشیم و برای ارتقای عزت اسلام و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

دادستان کل کشور بیان کرد: امروز دشمن در یک صحنه عزیران دل ما همچون شهید قاسم سلیمانی را به شهادت می رساند و می خواهد از سر راه بردارد و در عرصه دیگر و جنگ اقتصاید دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است که باید مدیران و دست اندرکاران اقتصاد، اقتصاد مقاومتی را مدنظر داشته باشند و اگر می خواهند راه شهید قاسم سلیمانی را در عرصه اقتصاد ادامه دهید باید اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلیمن منتظری با اشاره به جهاد و جنگ فرهنگی که استکبار بر ما تحمیل کرده است،گفت: شبیه خون فرهنگی را مقام معظم رهبری چندین سال قبل هشدار دادند که امروز مصادیق و شاخص های آن را در جامعه و فضای مجازی شاهد هستیم و این از برنامه های دشمن برای فضای مجازی که سرورهای آن را در اختیار دارد، است که وظیفه ما مسئولان است که نسبت به این مساله اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی افزود: اگر ما به مسئولان محترم دولتی و کسانی که فضای مجازی را مدیریت می کنند، مرتب می گوییم و تذکر می دهیم، خواسته مردم است و در دستگاه قضایی شاهد هستیم که چه جرائم، خسارت‌ها و آسیب هایی به مردم وارد می شود بنابراین مسئولان اهتمام لازم و دنبال کردن شبکه ملی اطلاعات را در برنامه داشته باشند تا مردم بیشتر این استفاده و کمترین آسیب را ببینند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: تاکید ما در رابطه با مدیریت صحیح در فضای مجازی بخاطر این مسایل است چراکه دشمن یکی از راه‌های جنگ علیه ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در فضای مجازی به راه انداخته است که اگر این فضا آنطوری که قانون و مقام معظم رهبری از ما خواسته درست مدیریت نشود در پیشگاه خدا مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلیمن منتظری تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف نیازمند اندیشه‌ها، تفکر، راه و رسم قاسم سلیمانی‌ها هستیم و ما در دستگاه قضایی و مسئولان بخش‌های مختلف مدیریت کشور توجه دادشته باشیم که سردار سلیمانی رفت و وظیفه اش را انجام داد که خداوند مقام و منزلتی به او داد که برای ماها قابل درک نیست.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی وظایف تعریف شده در قانون اساسی و قوانین عادی دارد که مردم از دستگاه قضایی جز اجرای عدالت انتظار دیگری ندارند. مهمترین وظیفه دستگاه قضایی مراجعات مردمی را پاسخگو باشیم، دعواها و اختلافات مردمی را حل و فصل کنیم، برخورد با مجرمان، متخلفان و آسیب وارد کنندگان به سلامت و امنیت جامعه است. اگر مدعیان اجرای عدالت به وظیفه خود عمل نکنند از دیگران نمی توان انتظار داشت و مدیران در نظام اسلامی در رده ها و حوزه های مختلف هم مسئول اجرای عدالت هستند منتهی در قالب و چارچوب تعریف شده اما دستگاه قضایی فراتر از اینست و هم باید در خود دستگاه قضایی عدالت حاکم باشد و هم عدالت را در جامعه حاکم کند خودش پاک باشد و هم پاک کننده جامعه از آسیب‌ها باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم انتظار دارند که هم تکریم ظاهری شوند و هم اجرای عدالت را در نوک قلم قاضی شاهد و ناظر باشند، تصریح کرد: تلاش کنیم در دستگاه قضایی آنطور که مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه مکرر خواسته و گفتند تحولی در عملکرد، برنامه ها، برخوردها، رسیدگی و کیفیت کار دستگاه قضایی متناسب با شرایط کشور ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلیمن منتظری افزود: مساله دیگر بحث نظارت رئیس کل و دادستان بر اقدامات ضابطان است، یعنی وقتی یک پرونده به یک ضابط ارجاع می شود باید قاضی بر روند کاری او نظارت داشته باشد چون اقدامات ضابط باید در چارچوب قانون و بر اساس دستورات قاضی باشد و ضابط بدون چارچوب هایی که قاضی تعیین می کند حق دیگری ندارد و این مهم صراحت قانون است. وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه‌های دیگر ضابط در این خصوص باید با قوه قضاییه تعامل داشته و این تعامل باید روز به روز تقویت شود.

وی به موضوع حقوق عامه اشاره و  اظهار کرد: دادستان یکسری تکالیف دارد که غیر از تکالیف قضایی است و آن مسئله دفاع از حقوق عامه است. این وظیفه که از مهمترین تکالیف دادستان‌هاست باید جزو اولویت‌های دادستان‌ها و مدعی العموم باشد و اگر جایی به حقوق عامه خسارت وارد شد دادستان وظیفه دارد بلافاصله به موضوع ورود کند و من همین جا از دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می خواهم که نسبت به حقوق عامه حساس باشند و با افراد سودجو که به منافع مردم دست اندازی می کنند، برخورد کنند.

دادستان کل کشور گفت: در راستای حفظ حقوق عامه می توان از اطلاعات و گزارشات مردمی بهره برد و لازمه کسب این اطلاعات هم تقویت ارتباطات با مردم است.

حجت الاسلام و المسلیمن منتظری بیان کرد: ما اکنون از طریق ارتباطات مردمی توانسته ایم سوژه‌هایی را در حوزه حقوق عامه پیگیری کنیم که ممکن است از دید مسئولان مخفی مانده باشد که خوشبختانه با ارجاع آنها به دادستان‌های ذی‌ربط به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

وی با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در مبارزه با فساد تصریح کرد: همه بدانند که عزم جزم دستگاه قضایی و قوه قضائیه برخورد با فساد در همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی است و در این زمینه تعرفی با کسی نداریم و خط قرمزی در دستگاه قضایی قائل نبوده و نخواهیم بود. هرکس مرتکب جرم و فساد شود باید هزینه اش را قبول کند و اگر اقبول نکند به او می قبولانیم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: مردمی که تا پای جان در حمایت از نظام ما ایستاده اند باید قدردان آنها بود تا حقی از آنها ضایع نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: از دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می خواهم که در دسترس مردم باشد و در همه مواقع در صحنه حضور یابد تا بتواند به نحو درستی به مردم خدمت کند.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از زحمات حدود چهار سال و ۵ ماهه مهرداد کرمی، دادستان سابق مرکز استان تقدیر و سید علی ملک حسینی بعنوان دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.