تاریخ انتشار:۰۰:۰۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): اگر برای عقب‌ماندگی و عدم توسعه استان کهگیلویه  بویراحمد و دلایل آن پازلی ترسیم کنیم دلیل چنین وضعیتی در استان به یک مورد و دو مورد ختم نمی‌شود بلکه ده‌ها و بلکه صدها دلیل برای عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد در این پازل ردیف می‌شود.

از تداخل وظایف قوا در استان گرفته و دخالت همه جانبه نمایندگان مجلس در امور مختلف تا بی‌عدالتی‌ها و بی انصافی‌ها در چینش مدیران و ذبح تخصص و تعهد و همچنین طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی و استخدام فله‌ای و تصمیمات فرا قانونی و غیر قانونی و همه و همه دست به دست هم داده تا استان کهگیلویه و بویراحمد روی خوش نبیند و از قافله توسعه کشور فرسنگ‌ها عقب بیفتد.

تصمیمات فرا قانونی و غیر قانونی درصد بالایی از چنین وضعیت ناخوشایند را در استان ایجاد کرده و مسوولان به جای اینکه روز به روز قانون‌مندتر عمل کنند قدم معکوس برمی‌دارند.

چنین وضعیعی در استان موجب شده تا نتوان آینده روشنی را برای کهگیلویه و بویراحمد ترسیم کرد که یکی از نقاط کور آینده مربوط به وضعیت جنگل‌ها و مراتع استان است.

وقتی در نشستی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که مکانی مهم جهت تصمیم‌گیری در زمینه رفع مشکل واحدهای تولیدی است مدیارن ارشد ادارات حضور پیدا نمی‌کنند به زیردستان مصوباتی تحمیل می‌شود که برای آینده استان خوشایند نیست.

در آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد یکی از موارد تصمیم گیری در خصوص واحدهای تولیدی شن و ماسه و سنگ لاشه ساختمانی بود که منابع طبیعی به دلیل جنگلی بودن منطقه اجازه ایجاد راه ارتباطی را به واحد تولیدی نداده بود.

منابع طبیعی در این نشست معتقد بود که بدون از این که جنگلی نابود شود و  درختی قطع گردد راه‌های دیگری جهت دسترسی این واحد تولیدی وجود دارد اما از آن سو مدیر واحد تولیدی و برخی اعضا نظری دیگر داشتند و معتقد بودند باید اجازه ایجاد راه ارتباطی در دل جنگل به این واحد تولیدی داده شود!.

صمیمی‌دوست معاون استاندار هم در این نشست علی‌رغم مخالفت صریح کارشناسان منابع طبیعی استان دستور داد که هر آن چه را که واحد تولیدی به آن نیاز دارد در اختیار قرار دهند!.

در حاشیه این نشست و با سوالی که از کاشناس منابع طبیعی استان حاضر در جلسه داشتیم معلوم شد که با تصمیم قاطعانه‌ و غیر کارشناسی که آقای معاون استاندار صادر کرد 4000 متر مربع از جنگل‌های منطقه باید تخریب شود.

تنها راهکار آقای معاون استاندار هم این بود که به ازای قطع هر درخت و بوته‌ای توسط این واحد تولیدی در نقطه ای دیگر درخت کاشته شود.

حال باید به انتظار نشست و دید که این واحد تولیدی چگونه و در کجا و با چه تضمینی تخریب 4000 متر مربع عرصه جنگلی و مرتعی را جبران خواهد کرد.

به گزارش فارس این گونه است که برخی کارشناسان اعتقاد دارند ظرف 10 تا 15 سال آینده تنها باید درختان بلوط و جنگل‌های استان را در خواب و رؤیا دید و دیگر وجود خارحی برای آن نباید تصور کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار