تاریخ انتشار:۱۸:۲۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به دلیل عدم اتصال 21 روستای اطراف شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه فاضلاب، خطر آلودگی منابع آبی از جمله رود «بشار» را تهدید می‌کند که انتظار می‌رود در این زمینه توسط مدیران و متولیان امر از جمله شرکت آب و فاضلاب تدبیری اندیشیده شود.

جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، ارتقاء بهداشت و استفاده دوباره از آب بخشی از مزیت‌های اجرای کامل طرح‌های فاضلاب شهری بوده در حالی در استانی با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی کشور این موضوع کوچک شمرده می‌شود که بدون شک با این نوع نگاه امکان وقوع هرگونه بحران در آینده وجود دارد.

بدون شک رها کردن فاضلاب‌های خانگی در استانی با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی تبعات منفی فراوانی از جمله امکان آلودگی منابع آب وجود دارد همانگونه که هم اکنون فاضلاب برخی مناطق به رود «بشار» می‌ریزد.

کشورهای صنعتی و توسعه یافته با اجرای طرح‌های فاضلاب و انتقال آن به تصفیه‌خانه شرایطی را برای استفاده مجدد از این آب در مصارف صنعتی را فراهم می‌آورند در حالی هم اکنون در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله ناحیه صنعتی دلی بجک کارخانه داران شن و ماسه و آسفالت با مشکل آب صنعتی روبه‌رو هتسند.

بدون شک یکی از فرصت‌ها و اولویت‌های دولتمردان برای کاهش بیکاری و رونق تولید ورود به حوزه صنعت است که بدون شک برای تحقق این مهم نیاز به تامین آب بوده که در این صورت شاهد رونق سرمایه گذاری هتسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاصضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای پروژه فاضلاب 21 روستای سررود جنوبی از جمله سروک، اکبر آباد و سرآبتاوه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

فیض‌الله پاسره با اشاره به اینکه این این مهم به طرح تاسیسات فاضلاب یاسوج اضافه شده است، افزود: با توجه به پیگری‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده عملیات اجرای این پروژه بزودی اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه کمبود اعتبار داریم ولی با عملیات اجرایی یک پروژه خط انتقال با اعتباری 4 میلیارد تومانی آغاز می‌کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.