تاریخ انتشار:۲۲:۴۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳ درصد طلاق‌های ثبت شده در استان مربوط به سایر استان‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): علی شهابی‌فر در نشست ظهر امروز شورای راهبردی جمعیت اظهار کرد: در سرشماری سال ۹۵ کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۷ کشور به لحاظ کیفیت جمعیت را در دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جمعیت استان در سال ۱۳۳۵، ۱۰۳ هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۵ به ۷۱۳ هزار نفر رسیده که جمعیت استان طی این سال‌ها افزایش داشته اما میزان رشد سالانه کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی از ۶۷ سال به ۷۲ سال گفت: طی آمار ۲۶ درصد جمعیت استان شاغل هستند و جمعیت بیکارمان ۲۸ هزار نفر معادل ۴ درصد است.

این مسوول به چالش‌های پیش‌روی جمعیت استان اشاره و عنوان کرد: ۶۸ درصد جمعیت استان در محدوده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال هستند که تحت عنوان پنجره جمعیتی باید مورد حمایت باشند.

در ادامه این نشست سید محمدعلی تقوی به کاهش ولادت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری ولادت‌ها ۱۵.۴ درصد و ازدواج ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت‌ احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۶ درصدی طلاق گفت: ۶۳ درصد طلاق‌هایی که در این استان ثبت می‌شود فقط محل ثبت آنها در استان است و مربوط به استان‌های همجوار خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری است.

در پایان هم حسین کلانتری بر ارائه آمار جمعیتی بر اساس داده‌های علمی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: آماری که ارائه می‌شود بر اساس داده‌های علمی و ملموس باشد  برای مثال وقتی می‌گویند نرخ مشارکت پایین است چرایی این پایین بودن نرخ مشارکت پیدا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر در حوزه‌ای با کاهش یا افزایش مواجه هستیم اساتید جامعه‌شناسی باید این موارد را بررسی کنند که چه اقدامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد جمعیت استان در سن ۱۵ تا ۶۴ سال هستند، گفت: از میانگین کشوری جوانتر هستیم لذا از فرصت طلایی پنجره جمعیتی به نحو احسن استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری  گفت: در ایجاد اشتغال روستایی و خانگی توفیقات خوبی حاصل شده است و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق و روستا خواهیم بود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: عده‌ای می‌گویند چرا رئیس جمهور وعده‌هایی که داده محقق نمی‌شود که باید گفت آقایی که این حرف را می‌زنید نمی‌دانید کشور در جنگ با اسرائیل، آمریکا و آل‌سعود است دشمن که کاری به اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.

کلانتری با تاکید بر اینکه با مردم صادق باشیم، گفت: هر جایی با مردم حرف زدیم همراهی کردند و صادقانه کمک کردند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.