کد خبر: ۱۴۴۷۳
تاریخ انتشار:۲۲:۲۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مراسم تشییع پیکر‌های شهدای حملات اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی برگزار شد.

شهروندان عراقی پس از تشییع پیکر‌های شهدا، اقدام به نصب چادر در برابر سفارت آمریکا در بغداد کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر‌های شهدای حشد الشعبی تصمیم به اعتصاب گسترده در برابر سفارت آمریکا گرفتند، آن‌ها بر ضرورت بسته شدن سفارت آمریکا و بیرون راندن نظامیان این کشور تاکید کردند.

سفارت آمریکا در عراق در آتش خشم مردم سوخت / ده‌ها هزار نفر مقابل سفارت / آمریکا از تو انتقام می‌گیریم + فیلم و تصاویر
معترضان عراقی پرچم‌های خودشان را بر دیوار سفارت آمریکا در بغداد نصب کردند؛ نیرو‌های امنیتی سعی دارند معترضان خشمگین را در مقابل سفارت آمریکا مهار کنند؛ معترضان پلاکارد‌هایی در دست دارند که روی ان‌ها نوشته «آمریکا از تو انتقام می‌گیریم».

سفارت آمریکا در عراق در آتش خشم مردم سوخت / ده‌ها هزار نفر مقابل سفارت / آمریکا از تو انتقام می‌گیریم + فیلم و تصاویر

معترضان خشمگین درب ورودی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند، کابین نگهبانی سفارت آمریکا به اتش کشیده شد. شعله‌های آتش و دود از داخل ساختمان دیده می‌شود؛ صدای تیراندازی از داخل سفارت شنیده می‌شود.
 

سفارت آمریکا از دولت عراق خواسته است امنیت سفارت را تأمین کنند و دولت از تأمین امنیت سفارت در مقابل مردم خشمگین عذرخواهی کرد.
 
 
درپی تیراندازی نگهبانان سفارت آمریکا در بغداد به تشییع کنندگان شهدای حمله هوایی آمریکا به مقر‌های بسیج مردمی و همچنین شلیک گاز اشک آور و بمب دودزا، حداقل ۱۰ نفر زخمی شدند.
 
شبکه آمریکایی «الحره عراق» گزارش داد اخبار تخلیه سفارت از سفیر و کارمندان درست نیست. آن‌ها هنوز در ساختمان سفارت هستند. سفیر نیز در مرخصی رسمی و خارج از عراق به سر می‌برد.
 
«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق که امروز در جمع تشییع‌کنندگان پیکر‌های شهدای تجاوز هوایی روز یکشنبه آمریکا به مقر‌های الحشد الشعبی در استان الانبار حضور یافت، در جمع تحصن‌کنندگان مقابل سفارت آمریکا سخنرانی کرد.

وی ضمن محکوم کردن بمباران مقر‌های الحشد‌الشعبی در استان الانبار، گفت: سفارت آمریکا در بغداد مکان حقیقی حمایت از گروه‌های جوکر و خرابکاران است.

وی با اشاره به نقش سفارت آمریکا در منحرف کردن تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی در عراق از مسیر خود و خرابکاری عناصر نفوذی گفت: اینجا، مکان توطئه‌چینی علیه عراق است و مکان حمایت از جوکر و خرابکاران است.
برچسب ها: سفارت آمریکا ، عراق ، آتش
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.