تاریخ انتشار:۱۵:۱۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: وجود برخی مشکلات ریز و درشت باعث شده که ورودی آبشار یاسوج از مهمترین جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد به یک چالش برای گردشگران تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶ هزار و ۲۶۴ کیلومتر مربع  در جنوب غربی ایران سرشار از ذخایر و منابع آبی بی نظیر با پوشش گیاهی فراوان و جنگل های گسترده دارای دو اقلیم آب و هوایی متفاوت است.

 

کهگیلویه و بویراحمد پر آب ترین منطقه جنوب غربی ایران و دومین تولید کنند آب کشور قلمداد می شود و از جاذبه های طبیعی این استان به منابع آبی، رودخانه های پر آب، آبشارهای زیبا، پوشش گیاهی بی نظیر، با تنوع بسیار از درختان مختلف جنگلی به همراه گونه های جانوری متعدد می توان اشاره کرد.

 
همین امر سبب شده که لقب پایتخت طبیعت ایران به شهر یاسوج اطلاق شود؛ طبیعتی که سالانه به خصوص در فصل گرم سال  میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران از نقاط مختلف ایران است.
 
 
آبشار یاسوج به عنوان نماد گردشگری مرکز استان قلمداد می شود و همین امر می طلبد که مسئولان شهری و گردشگری مرکز استان توجه ویژه ای را به آن داشته باشند.
 
 
خبرنگار ما دریک روز زمستانی از آبشار یاسوج یا همان نماد پایتخت طبیعت بازدید کرده تا از آخرین وضعیت جاده ورودی آن گزارشی تهیه کند.
 

طبیعت دوستانی که به دیدن  آبشار یاسوج می آیند به محض ورود به این مکان گردشگری باید دست انداز های جاده ورودی آن را تحمل کنند، دست انداز هایی که همان ابتدای کار شما را کلافه می کند.

 

دست اندازهایی که بیشتر خود ساکنین و باغ داران آبشار باعث بوجود آمدن آن شده اند، از وجود دست اندازهای کلافه کننده که بگذریم باید به عرض کم جاده در همان ابتدا اشاره کرد که به دلیل عدم عقب گرد مالکین از حریم جاده و البته عدم ترمیم کانال بزرگ کنار جاده نمی توان گذشت.

 همان گونه که در تصویر قابل مشاهده است این کانال سال هاست که به همین منوال به حال خود رها شده و هیچ گونه ترمیمی روی آن صورت نگرفته است در حالی که مسئولین می توانند با اصلاح آن هم به زیبایی مسیر آبشار کمک کنند و هم باعث می شود که عرض جاده در برخی از قسمت های ورودی آبشار بیشتر شود.

 

وجود چنین مشکلاتی باعث شده که گردشگران در لحظه ورود به این منطقه گردشگری با مشکلاتی رو به رو شوند و در برخی اوقات باعث ترافیک های شدید شود و همچنین می تواند زمینه ساز تصادفاتی باشد که کام مسافرت را بر هم وطنان تلخ می کند.

 

مسئولان مربوطه می توانند قبل از فرارسیدن فصل گرم سال نسبت به ترمیم و اصلاح این مسیر اقدام کنند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 
 
 
 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین