تاریخ انتشار:۲۱:۵۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی استعفای آیت الله سید شرف‌الدین ملک حسینی از نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نامی بزرگ برای همه مردم خطه جنوب کشور است. مجتهدی که نزد همگان به فضل و دانش و شرافت و شجاعت شهره است و باید گفت که هیچ فاصله‌ای میان اسم و رسم ایشان نیست؛ آنچنانکه به معنای واقعی شرافت را به دیانت و سیاست خود آمیخته است.
باوجود اینکه هنوز محاسن را سپید نکرده، اما در پرتوِ جد و جهد، چندان به اجتهادی سیاسی رسیده که، می‌تواند الگویی جدید برای روحانیت سیاسی باشد.
آیت الله ملک حسینی از جمله روحانیانی است که باوجود شجاعت در مواضع، به دامِ سخنان غیرمسئولانه نیفتاده است و باوجود بودن بر سریرِ و در حریمِ قدرت، هیچ گاه از مردم جدا نشده است.
بر سبیلِ سنتِ روحانیتِ تشیع، درب بیت‌اش همیشه به روی مظلومان باز است و پناهگاه عاطفی مردمان جنوب به‌خصوص اهالی قدرشناس فارس وکهگیلویه وبویراحمداست. مردم داری را از سنت والد مرحومش آموخته و مردم مداری را در سیاست پیشه کرده است. او الگویی منزه در میان روحانیان جوان سیاسی محسوب می‌شود. قد و قدر او مورد اعتنای همه بزرگان حوزه است. او فخر جنوب و لرهای متدین است لذا در بالاترین درجه حرمت، میان مردمان قرار دارد. بنابراین ایشان را باید در تراز یک سرمایه معنوی حفظ کرد و قدر و حرمت نهاد.

محمدعلی وکیلی/ عضوهیات رئیسه مجلس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.