تاریخ انتشار:۲۰:۵۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: دستگاه‌های بخش دیالیز بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت با عمر بیش از ۲۰ سال بسیار قدیمی بوده و نیاز به به‌روز رسانی و نوسازی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): دستگاه‌های بخش دیالیز بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت به عنوان تنها بیمارستان خدمات دهنده به شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام بسیار قدیمی بوده و تاکنون پس از گذشت 20 سال از زمان افتتاح بیمارستان، بخش دیالیز و دستگاه‌ها و تجهیزات آن به‌روزرسانی و نوسازی نشده است.

بخش دیالیز یکی از مهمترین بخش‌های درون بیمارستانی است و در این بخش، افرادی که دچار نارسایی حاد و مزمن کلیوی هستند با دستگاه‌های همودیالیز تحت درمان قرار می‌گیرند.

بسیاری از مراجعان بخش دیالیز بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت از قدیمی‌بودن دستگاه‌های دیالیز و طولانی شدن زمان دیالیز بسیار گلایه‌مند بوده و از این بابت اعتراض داشتند.

جوانی 35 ساله با اشاره به مشکلات دستگاهای دیالیز به خبرنگار تسنیم گفت: تعداد دستگاه‌های دیالیز در بیمارستان امام‌خمینی دهدشت بسیار کم است و جوابگوی این میزان بیمار دیالیزی نیست.

وی گفت: دستگاه‌های دیالیز بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) قدیمی بوده و انجام دیالیز با این دستگاه‌ها بسیار زمانبر است چنان که بیشتر اوقات ناچار هستیم برای انجام دیالیز تا ساعت‌های پایانی شب در بیمارستان بمانیم.

این بیمار دیالیزی با بیان اینکه مدت زیادی است در صف انتظار برای دریافت کلیه و انجام عمل پیوند هستم، افزود: به لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارم و چنانچه مشکلات مالی نداشتم حتی برای یک روز دیگر سختی‌ها و مشکلات انجام دیالیز را تحمل نمی‌کردم.

اختصاص 3 دستگاه جدید دیالیز به بیمارستان امام‌خمینی دهدشت

رئیس بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت گفت: با رایزنی‌ و پیگیری‌های فراوان و نگاه ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به منطقه محروم کهگیلویه، تعداد 3 دستگاه جدید دیالیز به بیمارستان امام‌خمینی دهدشت اختصاص یافت.

محمد‌طاها خادمی اظهار داشت: دستگاه‌های جدید از بروزترین دستگاه‌های ساخته شده هستند و با نصب این دستگاه‌ها از این پس خدمات مناسبتری به بیماران ارائه می‌شود.

وی به مشکلات بخش دیالیز اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه بخش دیالیز یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های بیمارستان است اما متأسفانه دستگاهای آن بسیار قدیمی بوده و از ابتدای افتتاح بیمارستان در سال 1378 تاکنون دستگاه‌های بخش دیالیز تجهیز و نوسازی نشده است.

خادمی  با بیان اینکه در 20 سال گذشته با همان دستگاه‌های قدیمی به بیماران دیالیزی خدمات ارائه می‌شد، افزود: نگاه ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به منطقه محروم کهگیلویه سبب شد تا پس از گذشت 20 سال، بخش دیالیز بیمارستان امام‌خمینی دهدشت دوباره تجهیز و به‌روز رسانی شود در حالی در شرایط موجود تحریم‌ها تهیه این دستگاها به سختی صورت گرفته است.

وی با اشاره به حجم بسیار بالای مراجعین بیماران دیالیزی به بیمارستان امام‌خمینی دهدشت، عنوان کرد: بخش دیالیز بیمارستان امام‌خمینی دهدشت روزانه به بیش از  30 نفر بیمار دیالیزی خدمات ارائه می‌دهد و به تنهایی جوابگوی جمعیت 200 هزار نفری شهرستان کهگیلویه، چرام و بخش‌های دیشموک، چاروسا و سوق نیست.

وی عنوان کرد: با نصب دستگاه‌های جدید در مجموع می‌توانیم روزانه به 39 بیمار دیالیزی خدمات ارائه دهیم و باتوجه به همه کاستی‌ها امیدواریم بتوانیم تا حدی جوابگوی بیماران دیالیزی باشیم.

خادمی تصریح کرد: دستگاهای جدید دیالیز در هفته جاری به شهرستان انتقال داده شده و جهت استفاده بیماران در بخش دیالیز نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه یکی از مهمترین اعضای بدن بوده و در شرایط اقتصادی فعلی و نیز کمبود کلیه، بسیاری از بیماران دیالیزی ناچار به انجام دیالیز هستند بر همین اساس می‌طلبد که مسئولان استانی و شهرستانی جهت تجهیز بخش دیالیز بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) دهدشت توجه بیشتری کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.