تاریخ انتشار:۱۹:۳۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: در 9 ماهه گذشته مشخص شد که نام‌های مورد علاقه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها بیشتر چه بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): امروز و به مناسبت سوم دی ماه روز ثبت احوال و متعاقب آن هفته‌ای که به همین نام در تقویم آمده نشست خبری مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان برگزار شد.

تقوی مدیرکل ثبت احوال استان به تعداد چند نام اشاره کرد که اجازه تغییر آن‌ها داده نشده و در ادامه به نام‌های مورد علاقه مردم استان در 9 ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: بیشترین فراوانی نام‌ها در این مدت برای پسرها آراد با 151 مورد و حسین 125 مورد و بعد از آن رضا و امیرعلی و محمد بوده و برای دخترها بیشترین فراوانی آوا و سپس زهرا و حلما و باران بوده است.

وی سپس به ثبت وقایع حیاتی در استان اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال ولادت‌ها در استان به شدت کاهش پیدا کرده که در این 9 ماهه تعداد 9 هزار و 266 مورد ولادت ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل این تعداد 10 هزار و 954 مورد بوده و به عبارتی 15 درصد ولادت‌ها در استان کاهش داشته است.

این مسوول به ترکیب جنسیتی هم اشاره کرد و گفت: 52 درصد از ولادت‌ها پسر و بقیه دختر بوده است.

وی با بیان این که فکر می‌کردیم فوتی‌های ما کاهش پیدا کند اما چنین نشد به میزان افزایش 7 درصدی فوتی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سال گذشته تعداد فوتی‌های ما 2 هزار و 160 مورد بوده که سال گذشته این تعداد 2 هزار و 22 نفر بوده است.

تقوی به جنسیت فوتی‌ها و آمار آن‌ها هم اشاره کرد که از این تعداد 56 درصد فوتی‌ها آقایان و بقیه خانم‌ها بوده‌‌اند که 40 درصد فوتی‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سپس در مورد ازدواج‌ها گزارش داد و گفت: در سال 95 تقریبا در بحث ازدواج آمار خوشحال کننده‌ای داشتیم اما از آن به بعد ازدواج‌ها کاهش یافت که در سال جاری و در 9 ماهه امسال نسبت به 9 ماه سال قبل 7 درصد کاهش ازدواج داشتیم یعنی امسال 4 هزار و 956 ثبت ازدواج داشتیم در حالی که سال گذشته 5 هزار و 315 مورد ثبت ازدواج بود.

وی به طلاق هم اشاره کرد که خوشبختانه کاهش یافته به طوری که با کاهش 6 درصدی نسبت به سال گذشته امسال هزار و 64 مورد بوده در حالی که سال گذشته هزار و 130 مورد به ثبت رسیده بود.

این مسوول به تعداد چند قلو زایی هم در استان اشاره کرد که در 9 ماهه اخیر سه مورد سه قلویی و 151 مورد دوقلوزایی داشته‌ایم.

وی گفت: به ازای هر 100 دختر تعداد 106 پسر به ثبت رسیده و در مقابل فوت هر 100 زن 140 مرد فوت شده و به ازای هر 5 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

تقوی ادامه داد: به ازای هر هزار نفر جمعیت 19 ولادت داریم و فوتی‌ها 4 در 1000 و طلاق 2 در هزار است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار