کد خبر: ۱۴۳۶۱
تاریخ انتشار:۱۹:۲۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۸
اطلاعیه ‌دفتر حسن رحیم پور ازغدی؛
عصر دنا: مقاله نویسی و سفارش مصاحبه با چند عامل تکراری چون حق شناس، عبدی، اکبر گنجی و ... براه افتاد و یک نمونه تمام عیار از شارلاتانیزم رسانه ای به نمایش گذارده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): دفتر حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به خبرسازی‌های اخیر رسانه‌های حامی دولت علیه وی، اطلاعیه ای صادر کرده و توضیح داده است که این رسانه ها در حرکتی غیراخلاقی، سخنرانی مربوط به سال ۹۶ رحیم پور را تقطیع کرده و برای فرار از پاسخگویی و ناکارآمدی، آن را منتشر کرده اند.

متن کامل این اطلاعیه در ادامه آمده است:


 ۱. جناب آقای حسن رحیم پور (ازغدی)، هیچ صفحه ای در اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک نداشته و همه ی این صفحات، غیر قانونی یا بی ارتباط با این دفتر می باشند. امّا شایعات، افترائات و جعلیاتی که بنام ایشان و یا در رابطه با ایشان هر از چندی  در فضای مجازی یا رسانه های بیگانه ودشمن منتشر می شوند غالبا" از داخل کشور به آنان پاسکاری شده است.

 ۲. اخیرا کلیپی کوتاه و تحریف شده ازسخنان ایشان در دوسال قبل  در خصوص ۳۰۰ هزار شهید انقلاب  و همه ی کشته های دشمن از سوی رسانه‌هایی منتشر شده که در خلاء میان "رسانه" و "واقعیت"، با کلاهبرداری از طریق بخیه زدن "تصاویر و کلمات"  نامربوط و تغییر معنای جملات، در ردیف اول " وقاحت"، قرار گرفته اند، با بالاترین سطوح حاکمیت، ارتباط صمیمی سیاسی و مالی دارند و همزمان با سیاستهای خبری دشمنان انقلاب، همراهند.

۳. ماجراچیست؟ مشاوران رسانه ای ریاست جمهوری دراین میان چه نقشی دارند؟ در ماجرای بنزین نیز، آقای روحانی، هم در اصل ماجرا و هم در مدیریت آن و سپس در مواجهه با عواقب آن، سه بار نمره تجدید گرفتند. سالها به قانونعمل نشد و ناگهان بد عمل شد و اینک نیز قرار است که بد، تحلیل و جمع بندی شود وتقصیرها به گردن این و آن بیفتد.

امّا پروژه ی رسانه ای جدید چیست؟

خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه شرق و چند رسانه زنجیره ای دیگر، مجدّدا" به جعل خبر و کلیپ سازی، این بار با تقطیع دو دقیقه از سخنان آقای رحیم پور در مصاحبه ای پنج ساعته که دو سال قبل در برنامه "بدون توقف" از شبکه سه سیما در ده قسمت، پخش شده بود،   پس از حذف "سؤالات" و تغییر "تاریخ" این سخنان که خود به تنهایی، یک تحریف و جعل واضح است، وانمود کردند که سخن ایشان، اخیراً و پس از اغتشاش بنزین و در مورد معترضان به مدیریت ناکارآمد کنونی، گفته شده است.

آنگاه  مقاله نویسی و سفارش مصاحبه با چند عامل تکراری چون حق شناس، عبدی، اکبر گنجی و ... براه افتاد و یک نمونه تمام عیار از شارلاتانیزم رسانه ای به نمایش گذارده شد. این ششمین بار در چندسال اخیر است که روش هایی چون نقل قول های دروغ یا تحریف شده از آقای رحیم پور توسط چند رسانه زنجیره ای همزمان در داخل و خارج  بکار گرفته می شود. نسبت دادن جملاتی چون (مرده شور هیکل زنان را ببرد!!)، توصیه به کودک همسری و ... وگاه با چسب و قیچی، هفت جمله از سه بخش یک سخنرانی را با یکدیگر وصله کردن، و اینک نیز با حذف سوالی که صرفا" ناظر به براندازان (ونه معترضان، که اغلب ما نیز معترضیم) بوده، آن هم از مصاحبه ای در سال ۹۶ (پخش شده ازسیما)   که مبانی " مردمسالاری دینی "را تحلیل و از حق اعتراض عمومی به ناکارآمدی مسئولان دفاع کرده بود، وقاحت را به استانداردهای خباثت، نزدیک کرده‌اند.

این  خبرگزاری که ریاست آن  با مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری  بوده، همکاران تیم  رسانه ای ریاست جمهوری که چندین رسانه را _ با چه پشتوانه ازبیت المال؟ _  اداره می‌کنند و چندین تن از آنان ازبازداشتی های فتنه ۸۸ بوده اند، ناگهان بجای مسئولیت پذیری مدیران و عذرخواهی، همزمان با تلاش دشمن برای کشته سازی و کشته نمایی، با شعبده رسانه ای، جای طلبکار و بدهکار را  تغییرداده و  منتقدان دولت  را طرفدار خشونت از دوطرف، جا زدند.
 
۴.  اما براستی چرا همکاران ستاد رسانه ای ریاست جمهوری بجای انتشار بدون تصرف "متن کامل گفتگوهای دو جلسه تاریخی "شورای عالی انقلاب فرهنگی"، که ظاهرا" بدستور شخص رئیس جمهور، متن و صوت هر دو جلسه، محرمانه شده و تنها نسخه آنها را حتی در اختیار اعضای شورا و  دبیر شورا نیز قرار نمی دهند، بازی انحرافی نشر اتّهام "طرفداری از خشونت"، بجای نقد "بی کفایتی های منجربه خشونت" را راه انداخته اند؟

یک  باند فاسد رسانه ای از پنج ساعت گفتگوی دو سال قبل، و ناظر به گروه‌های برانداز، کلیپ کوتاهی می‌سازد  و خطاب آن را به معترضان قانونی ماجرای بنزین برمی‌گرداند! آنگاه، مصاحبه های سفارشی مبتنی بر افترا و تهمت، ترتیب داده می شود.

۵. منشاء این جعل و تحریف، باید صراحت موضع‌گیری جناب رحیم‌پور در شورای انقلاب فرهنگی خطاب به آقای روحانی باشد که شدیدا سانسور می‌شود. یکی از اعتراضات ایشان به آقای روحانی در جلسه شورا این بوده است که چرا به شعور و حقوق مردم احترام گزارده نمی‌شود؟ مردم چگونه حق قانونی و شرعی اعتراض به مسئولین را طبق قانون اساسی، اعمال کنند؟ چرا به مردم مکررا" دروغ گفته می‌شود؟ چرا به وظایف قانونی بدرستی عمل نمی شود و کسی پاسخگو نیست؟ چرا طرح تشکیل "خانه های ملی گفتگوی آزاد" در همه شهرهای کشور که پیشنهاد آن توسط آقای رحیم پور در دهه گذشته داده شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و بهترین بستر قانونی برای اعمال اصل ۲۷ قانون اساسی نیز هست، هرگز اجرا نشد و نمی‌شود؟ چرا مردم را عصبانی و به آنان توهین می کنند و سپس به ضد انقلاب و سرویس‌های دشمن، اجازه موج سواری و خشونت و قتل می‌دهند؟!

جوانان و خانواده ها را به مسئولین، بی اعتماد و از آینده، مأیوس کرده‌اید، دستشان  به شما نمی‌رسد و کسی هم پاسخگو نیست؟  چرا میان برخی مسئولین  با مردم، شکاف افتاده و تدبیری دیده نمی‌شود؟ چند سال " توکل صادقانه "بر آمریکا و "توسل عارفانه" به انگلیسی ها، جواب عکس داده، همه چیز را منوط به ترحّم دشمن و ناشی از تحریم و سپس تحریم ها را نتیجه ی مقاومت و عزت طلبی دانستن، زندگی اشرافی بعضی مسئولین و خانواده هایشان و خبر مفاسد اقتصادی بی سابقه در کشور، تبدیل انبوه دیپلم بیکار به فارغ التحصیلان بیکار و عدم اجرای بسیاری مصوبات همین شورا و متقابلا اجرای غیرقانونی وگاه مخفیانه دستورالعمل‌های نهادهای غربی چون ۲۰۳۰ و کنوانسیون‌های ضدخانواده و اخلاق ستیز و تعطیلی مکرر شورا (امسال تنها ۵ یا ۶ جلسه تشکیل شده بود) و تبدیل جلسات آن به مجلس سخنرانی بجای گفتگوی انتقادی و بطور کلی آثار دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی  رویکرد ضعیف، غیر مردمی و  لیبرال از نوع روستایی ، جامعه را عصبانی کرده و همه را رنج می دهد.

درآن جلسه، آقای روحانی  ادعا کردند که اوضاع کاملا آرام بوده و بیانیه برخی مراجع تقلید و نمایندگان مجلس، باعث آغاز اغتشاشات شده و  ماجرا، اصولا" کار تروریست‌ها و خرابکاران بود و بسرعت هم تمام شد. آقای رحیم پور این اتهام به مراجع تقلید را رد  و تصریح کرد که ماجرا به هیچ وجه، بی اهمیت نبود بلکه دهها کشته و صدها میلیارد، خسارت و بی آبروشدن کشور درسطح رسانه های جهان و اعتمادسوزی در داخل کشور، هزینه های سنگین و غیرقابل جبران است و باید  ساده اندیشی ها و ناکارآمدی‌ها را علاج کنیم، باید با مردم، صادق باشیم و دیگران را مقصر نخوانیم.

اینک  بعضی اعضای تیم رسانه ای ریاست جمهوری، بجای انتشار مفاد دو جلسه تاریخی شورا، واصلاح ناکارآمدیها که اینک ازهمه پنجره‌ها بوضوح دیده میشود، از طریق همکارانشان در خبر آنلاین، شرق، انتخاب و ... جای شاکی و متهم را عوض کرده اند. آری این ملت، ۳۰۰هزارشهیدداده و دشمنان او برای براندازی باید هزینه بدهند و یک صدم آن راهم نمیدهند. اما این جمله قیچی شده، از لابلای ده قسمت میزگرد در سال ۹۶، چه ربطی به ماجرای آبان ۹۸ دارد؟

برخی از این قماش  سالها با پول بیت المال در اروپا زندگی کردند اما هنوز ادب رسانه ای نیاموخته اند.

برخی دیگر نیز ظاهرا دین و اخلاق را هم چون عبا و عمامه شان، کنار گذارده و علیرغم سالها کار در وزارت اطلاعات، با بازداشتی های فتنه ۸۸ در تهران و قم (چون م. ق و ع. ج و ف. م و ه. خ و... و. ) همصدا و همکار شده اند. چند نفر از همکاران خبرگزاری مذکور در سالهای اخیر به جرم های گوناگون احضار یا بازداشت شده اند و چرا!؟ و امثال م. م، عضو اخراجی وزارت اطلاعات در این رسانه‌هاچه می‌کنند و چقدر دستمزد و از کجا میگیرند!؟

مخاطب این سخن طبیعی است که  حقوق بگیران مقالات و مصاحبه های سفارشی  و کلیپ سازان نیستند. آنان که باید بشنوند، شنیدند اما چه کنیم که ماکیاولی همچنان زنده و حلقه شاگردانش گرم است. افترائات و دروغهای دیگری نیز درمورد جناب آقای رحیم پور پی درپی در حال آماده شدن و انتشار است که پاسخ آنها بتدریج داده خواهد شد، انشالله.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.