تاریخ انتشار:۱۶:۰۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: معاون اقتصادی وزیر کشور در بازدید از کارخانه آجر سفال دهدشت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این واحد صنعتی نقش مهمی در تولید و اشتغالزایی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بابک دین‌پرست روز چهارشنبه در بازدید از کارخانه آجر سفال دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید یکسال قبل و مشکلات برق وگاز این کارخانه بزرگ صنعتی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده مشکلات این کارخانه برطرف شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش مهم این کارخانه در اقتصاد و اشتغالزایی منطقه، روشن شدن نگه داشتن چرخ تولید این کارخانه در جنگ‌ اقصادی امروز باید در اولویت مسئولان باشد.

دین پرست حمل محصول تولیدی و راه اندازی فاز خط این کارخانه را از دیگر مشکلات دانست و افزود: در نشست ستاد رفع موانع تولید مصوبات خوبی برای ارائه تسهیلات لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت رفع مشکل فاز یک تعداد افراد شاغل در این کارخانه به ۲۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه نیز در این بازدید اظهار داشت: با همکاری اداره راهداری ۲۵ دستگاه خودروی حمل آجر در اختیار کارخانه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با تامین این تعداد کامیون محصول تولیدی بدون هیچ‌گونه مشکلی جابجا خواهد شد.

این کارخانه با بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار غیر بومی در شهرستان کهگیلویه به عنوان محرومترین نقطه استان راه اندازی شده است.

بیش از ۲۵ واحد صنعتی و کشاورزی فعال در شهرستان کهگیلویه وجود دارد.

کارخانه نماسازان مروارید معروف به کارخانه آجر دهدشت روزانه در سه شیفت و هر شیفت با ۱۲۰ نفر فعالیت می کند.

ساخت طرح بزرگ تولید آجر و سفال دهدشت دی ماه سال ۱۳۸۸ با مشارکت بانک صنعت و معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد و در یکی از مناطق توسعه نیافته شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ارزی به مبلغ ۱۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

خط اول تولید این کارخانه با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا مرداد ۹۵ با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آجر و سفال در سال راه اندازی شد .

فاز دوم کارخانه آجر و سفال دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با ۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شهریوری سال گذشته نیز راه اندازی شد.

ظرفیت تولیدی فاز دوم کارخانه آجر دهدشت ۶۰۰ تن در روز است و تا ۷۵۰ تن در روز قابل افزایش است.

تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.

میزان سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

بر اساس آمارها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین