کد خبر: ۱۴۲۸۲
تاریخ انتشار:۱۹:۴۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸
امام جمعه قلعه رئیسی:
عصر دنا: امام جمعه قلعه رئیسی گفت: برخی فله‌ای به قصد تشدید فشار بر شورای نگهبان ثبت نام نمودند سهل انگاری و تسامح هئیت های اجرایی و بررسی حداقلی مصداق زیر پا نهادن حق الناس است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: در بین اعمال خوب ما اعمالی چنان ارزشمند است که خداوند به برکت این اعمال خوب ما از اعمال بد می گذرد و قلم عفو بر اعمال ناصالح ما می کشد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه یکی از برنامه های دشمن و استکبار بالاخص آمریکا و اسرائیل بی دولت سازی است تصریح کرد: یک پروژه مشترک برای تضعیف جبهه مقاومت بی دولت سازی است یعنی اسقاط دولت از حیث حقوقی فقدان هماهنگی و تنظیم مناسبات اجتماعی و اقتصادی رهاسازی کارها است وقتی در عراق و لبنان به دنبال استعفای رئیس دولت شدند و کشورها را ناامن و بی ثبات کردند و هدف از آشوب های اخیر در ایران هم استعفای رئیس جمهور بود.

وی افزود: برخی از احزاب و افراطی ها درصدند با پیش انداختن این پروژه هم خود را موضع مقصر موجود به طلبکار تبدیل کنند مثل آنچه در انتخابات 88 انجام دادند و برخی بر این باورند که فقدان دولت در کشور ما امتیازگری از نظام است و سقف آن سرنگونی نظام که قانونگرایی رهبر معظم انقلاب همچون انتخابات 88 نقشه شوم آنان را نقش بر آب کرد.

صلواتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مرداد 97که فرمودند دولت باید کنار برود نقشه دشمن است بلکه دولت باید بماند و با قدرت در جهت مشکلات مردم قدم بردارد عنوان کرد: برخی جریان ها به دنبال تطهیر سیاسی و احیای رای و سرمایه اجتماعی آسیب دیده خود برآمدند و استعفای رئیس جمهور و انحلال دولت را مطرح می کنند معلوم است استعفای دولت در دو سال پایانی دردهای جامعه جامعه نیست بلکه خود بازی با دردهای مردم و مضاعف کردن دردهاست.

امام جمعه قلعه رئیسی به انتخابات اسفند هم اشاره و بیان کرد: ائمه جمعه در انتخابات به دنبال مشارکت حداکثری مردم و ملاک ها را بر اساس معارف قرآن و عترت و امامین انقلاب تبیین می کنند و زمینه را برای حضور پرشور و انتخاب اگاهانه فراهم می کنند و بی تفاوت نیستند مصداقا از فرد خاصی حمایت نمی کنند مردم هم به دنبال نماینده تراز انقلاب اسلامی باشند نماینده دیندار که دین در تمام شئون زندگی او حاکم باشد و تبعیت محض از ولایت فقیه داشته باشد را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه حضور در انتخاب یک وظیفه شرعی و ملی است و مشارکت حداکثری و اگاهانه در فضای سالم و امن ادای حق این عبادت جمعی و اجتماعی است اظهار داشت: متاسفانه هئیت های اجرایی بار اصلی احراز صلاحیت ها را به عهده هئیت نظارت گذاشتند برخی فله‌ای به قصد تشدید فشار بر شورای نگهبان ثبت نام نمودند سهل انگاری و تسامح هئیت های اجرایی و بررسی حداقلی مصداق زیر پا نهادن حق الناس است.

صلواتی ادامه داد: بیان رهبر حکیم انقلاب درباره اینکه انتخابات حق الناس است و فقط به شمارش آراء محدود نمی شود ابعاد مختلف و متنوع دارد نباید داوطلب شایسته ای از حضور در انتخابات محروم شود باید از افرادی که واجد صلاحیت نمایندگی برای مردم نیستند جلوگیری شود و لازم است سوابق فکری سیاسی اخلاقی اجرائی داوطلبان به گونه‌ای  که شان مجلس تراز انقلاب اسلامی است بررسی شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: باید افراد صالح مومن انقلابی ولایت مدار و مردمی را به مردم معرفی کند مردم به نامزدهایی که بوی پول بوی قوم و طائفه گری بوی پیمانکاران بوی کانون قدرت و ثروت بوی مدیران ناکارآمد بوی اشرافی گری بوی حمایت  از فتنه گران بوی هوا و هوس و قدرت و شهوت مقام بوی سهل اندیشی و اباهه گری در امورات دینی و فرهنگی بوی خوش بینی به آمریکا و غرب بوی تضاد با گفتمان ولایت یا تنظیم نبودن با ولایت از او می‌آید قاطعانه به او نه بگویند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: مردم انتظار دارند نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با عده ای که علنا گفتمان ولایت را تضعیف می کنند گفتمان نظام و انقلاب را تخریب می کنند شبهه افکنی می کنند در سطح فضای مجازی و مدارس ارزش زدایی و قداست زدایی می کنند و جوانان و دانش آموزان را گمراه می کنند و مروج حرفهای  بی بی سی و صدای آمریکا هستند و گفتمان دشمن را تقویت می کنند برخورد کنند.

وی گفت: ما نصیحت می کنیم اما اینها گستاخند ذهن دانش آموزان و جوانان معصوم را آلوده می کنند بی تفاوتی بعضی نهادها ظلم در حق انقلاب امام و شهیدان و ولایت است اینکه به بهانه تعامل و رفتارهای ظاهری و احترام های خدعه گونه کار نداشته باشیم و رها کنیم و تازه بچه های انقلابی و دلسوز نظام و رهبری و مردم را دائما توبیخ کنیم محروم کنیم این پاسداری از انقلاب و نظام و خون شهیدان نیست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.