تاریخ انتشار:۱۹:۰۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: کارخانه لاستیک سازی خان احمد باشت با وجود اینکه می توانست در کاهش آمار بیکاری و توسعه استان نقش مهمی داشته باشد، اما بعد از گذشت چند سال هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته و به کما رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): همه می‌دانیم که برای کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ها در سطح شهرستان‌ها و استانها همیشه در یک مراسم خاص و با حضور مقامان عالی رتبه از وزیر تا معاونان آنها گرفته در این مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 این  مراسم‌ها همیشه یک ریشه امید در دل جوانان آن شهر و دیار می‌رویاند اما بعد از گذشت چندی این پروژه‌ها که با سر و صدای زیادی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده از تب و تاب افتاده و با مشکلاتی که مسوولان آن را بیان می‌کنند از چرخه خارج می‌شوند.

 در شهرستان گچساران نیز حتی پروژه‌های کوچک با حضور مقامات استانی و کشوری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود اما این فقط یک حضور است و بعد از گذشت چندی خبری از آن همه وعده نبوده است.

 یکی از پروژه‌های مهم  در شهرستان گچساران و باشت  که با حضور 6 معاون وزیر از جمله معاون وزیر اقتصاد،  راه، صنعت و معدن و دیگر معاوانان وزیر کلنگ‌زنی شد، می‌توان به پروژه لاستیک‌سازی  در شهرک صنعتی خان احمد باشت  اشاره کرد.

 کلنگ احداث کارخانه لاستیک سازی در شهرک صنعتی خان احمد باشت در تاریخ 6 اسفند ماه سال  1395با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌، استاندار و برخی از مسئولان کشوری و استانی به زمین زده شد.

این کارخانه که قرار بود بزرگترین کارخانه لاستیک سبز جنوب کشور باشد بعد از زمان کلنگ‌زنی تاکنون به کما رفته است و انگار این پروژه با این همه سرو صدا کلنگ آن به زمین نزده شد.

در  مراسم کلنگ زنی این  پروژه غلامرضا تاجگردون اظهار کرده بود، کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه لاستیک سازی سبز از جمله پروژه‌ مهمی در توسعه  صنعت این شهرستان و استان ایجاد می‌کند.

نماینده باشت و گچساران افزود: هدف ما از کلنگ‌زنی این پروژه‌ ایجاد امید در جوانان باشت و گچساران و رفع محرومیت از چهره استان بوده و اینکه هر کاری در هر گوشه کشور بدون هماهنگی و مشارکت به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه سید موسی خادمی استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد این پروژه‌ها تحول جدی در حوزه صنعتی ایجاد می‌کند، گفت: با اقدامات در دست تهیه کهگیلویه و بویراحمد از بحران کمبود زیرساخت‌ها خارج خلاص می‌شود.

خادمی تصریح کرد: ایجاد این پروژه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش بیکاری نقش اساسی خواهد داشت.

نصرالله خادمی سرمایه‌گذار طرح در این آیین گفته بود که بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور با سرمایه‌گذاری 750 میلیارد تومانی احداث خواهد شد که  از این مبلغ 10 درصد سرمایه و بقیه اعتبار نیز از صندوق ذخیره ارزی و همکاری بانک تجارت است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال 850 نفر مستقیم و 4 هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.

خادمی بیان کرد: این کارخانه طی 35 ماه احداث می‌شود که علاوه بر رونق تولید اشتغال خوبی در دو شهرستان باشت و گچساران  ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه با کلنگ‌زنی این کارخانه در روز 6 اسفند ماه کار عملیات اجرایی این کارخانه شروع خواهد شد، گفت:این کارخانه بعد از مدت 3 سال افتتاح و موجب اشتغال‌زایی بیش از یک هزار جوان گچسارانی خواهد شد و به جرات می‌توان گفت این طرح یک انقلاب صنعتی در جنوب کشور خواهد بود.

سرمایه‌گذار گچسارانی اظهار کرد: طرح اولیه 3 سال پیش‌بینی شده و از روز اول که این کارخانه کلنگ‌زنی شود فردای همان روز کار اجرایی نیز بدون وقفه شروع خواهد شد.

وی به میزان تولید این کارخانه نیز اشاره و ابراز کرد: قریب بر 50 هزار تن لاستیک سبز کوچک تا بزرگ ماشین‌های سبک و سنگین و لاستیک هواپیما در این کارخانه تولید می‌شود.

این سرمایه گذار گچسارانی عنوان داشه که از مزایای لاستیک سبز گفت و افزود: این لاستیک بعد از فرسوده شدن دوباره به چرخه طبیعت باز می‌گردد.

خادمی افزود: رنگ این لاستیک سیاه است و به دلیل داشتن یک نوار سبز و همچنین سازگار بودن به محیط به عنوان لاستیک سبز معرفی شده است.

به گزارش فارس،  کارخانه لاستیک سازی خان احمد، واقع در شهرک صنعتی باشت، با وجود اینکه می توانست در کاهش آمار بیکاری و توسعه استان نقش مهمی داشته باشد، در شرایط فعلی، حال و روز خوبی نداشته و بعد از گذشت چند سال هنوز در مراحل ابتدایی باقی مانده و هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

 گزارش از سمیرا نصاری

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.