کد خبر: ۱۴۱۹۳
تاریخ انتشار:۱۰:۴۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: خیلی از کلیشه‌ها زندگی ما را سخت‌تر کرده‌اند: پا‌ها باید کشیده باشند، نسبت قد به وزن باید عدد مشخصی باشد و اندام باید کاملا فیت باشد. اما اینطور که پیداست، این چیز‌ها آنطور که فکر می‌کنیم بر جذابیت ما اثر نمی‌گذارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خیلی از کلیشه‌ها زندگی ما را سخت‌تر کرده‌اند: پا‌ها باید کشیده باشند، نسبت قد به وزن باید عدد مشخصی باشد و اندام باید کاملا فیت باشد. اما اینطور که پیداست، این چیز‌ها آنطور که فکر می‌کنیم بر جذابیت ما اثر نمی‌گذارند. در این مطلب از نتایج مطالعات درباره‌ی جذابیت‌های زنانه و مردانه می‌گوییم.

رنگ قرمز چه خوش‌تان بیاید و چه نه جذاب است!

جذابیت‌های مردانه و زنانه +تصاویر

 

به گزارش برترین ها این باور وجود دارد که در طبیعت، رنگ قرمز ابزاری زنانه برای جلب توجه و علاقه‌مند کردن مردهاست. در نتیجه، در ضمیرناخودآگاه ما، رنگ قرمز با جذابیت و عشق و دوست داشتن مرتبط است. رنگ قرمز، فورا میزان جذابیت ظاهری یک زن را بالا می‌برد. دانشمندان این باور را با یک آزمایش ساده بررسی کرده‌اند.

آن‌ها دریافتند راننده‌های مرد بیشتر تمایل داشتند زنی را که لباس قرمز پوشیده بود سوار کنند تا زنی را که رنگ دیگری به تن داشت: از هر پنج راننده، یک راننده، زنی را که لباس قرمز پوشیده بود سوار کرد و تنها یک راننده از میان ده راننده برای سوار کردن زنی که مشکی پوشیده بود توقف کرد. راننده‌های زن که اصلا به رنگ لباس اهمیت نداده بودند!

همه‌ی مرد‌ها از کفش پاشنه بلند خوششان نمی‌آید!

جذابیت‌های مردانه و زنانه +تصاویر

در سال ۲۰۱۵، دانشمندان آزمایشی انجام دادند. زنانی که کفش‌های پاشنه بلند پوشیده بودند و زنانی که کفش‌های بدون پاشنه پوشیده بودند، از مرد‌ها کمک خواستند. یکی از آزمایش‌ها اینگونه بود: یک خانم عمدا دستکش‌هایش را انداخت و محققان تماشا کردند که آیا مردی دستکش‌ها را برمی‌دارد تا به آن خانم بدهد.

نتیجه اینکه مرد‌ها برای کمک به خانم‌هایی که کفش‌های پاشنه بلند پوشیده بودند بیشتر مایل به کمک بودند تا به خانم‌هایی که کفش‌های بدون پاشنه به پا داشتند. اما در سال ۲۰۱۹ آزمایشی نشان داد نمی‌تواند به نتایج آزمایش قبلی اکتفا کرد. نتیجه‌ی آزمایش جدید این بود: پاشنه بلند بودن کفش تاثیر چندانی در جذابیت یک زن ندارد.

مرد‌ها زنانی را ترجیح می‌دهند که ظاهری مشابه خودشان دارند!

مرد‌ها به دلایل خودخواهانه، زنانی را ترجیح می‌دهند که شبیه خودشان هستند: آن‌ها دوست دارند فرزندانی داشته باشند که شبیه خودشان باشند. این یک مسئله‌ی تکاملی است: همه‌ی ما می‌خواهیم زاد و ولد کنیم و دوست داریم فرزندان ما تا جایی که ممکن است خصوصیات ما را به ارث ببرند.

نُه‌دهم زن‌ها مشکلی با بی‌مو بودن مرد‌ها ندارند!

طبق یافته‌ها، خیلی‌ها فکر می‌کنند مرد‌های بی‌مو، روراست و متکی به نفس هستند، به همین دلیل بیشتر افراد به آن‌ها اعتماد می‌کنند. هیچکس از مرد‌هایی که سعی می‌کنند این واقعیت را که در حال کچل شدن هستند پنهان کنند، خوششان نمی‌آید. تقریبا همه وقتی به مرد‌های بی‌مو فکر می‌کنند یاد بروس ویلیس، دواین جانسون، جیسون استاتام و سایر سلبریتی‌ها می‌افتند. به هر حال، بعضی از خانم‌ها عقیده دارند در خیلی از موارد، نداشتن مو، فُرم کامل جمجه را نشان می‌دهد.

مرد‌هایی که اعتماد بنفس دارند، زنان بلند قد را انتخاب می‌کنند، حتی اگر خودشان قد بلند نباشند!

مرد‌هایی که اعتماد بنفس چندانی ندارند معمولا زنانی را انتخاب می‌کنند که به میزان قابل توجهی از خودشان کوتاه‌ترند و برعکس: یک مرد هر چقدر اعتماد بنفس بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه زنی قد بلند را انتخاب کند بیشتر است. علاوه بر این، علم روانشناسی می‌گوید: یک زن هر چقدر بلند قدتر باشد، مستقل‌تر و جاه طلب‌تر به نظر می‌رسد. ضمنا به نظر می‌رسد زنان کوتاه قدتر، مادر‌هایی بهتر و همسرانی باملاحظه‌تر خواهند بود.

زن‌ها از مرد‌هایی که شکم دارند بیشتر خوششان می‌آید تا از مرد‌هایی که اندام‌شان کاملا فیت است!

این روز‌ها بیشتر مرد‌ها تلاش می‌کنند اندامی فیت و کامل داشته باشند و برای همین باشگاه‌های ورزشی پُر از این مردان است و تمایل به فیت بودن از سال ۲۰۱۶ شدت گرفته است. اما دانشمندان می‌گویند، چهار پنجم خانم‌ها نظرشان این است که کمی شکم داشتن به معنی اعتماد بنفس بالای یک مرد است. طبق مطالعات، ۶۵ درصد از خانم‌ها مرد‌هایی که کمی شکم دارند را جذاب می‌دانند.

مرد‌هایی که تاتو دارند، قوی‌تر و مسلط‌تر به نظر می‌رسند، اما بیشتر خانم‌ها تمایلی به رابطه با آن‌ها ندارند!

در ضمیرناخودآگاه ما، تاتو علامتی از قدرت به نظر می‌رسد. این عجیب نیست، زیرا در گذشته، تاتو کردن بسیار دردناک بود و انجام آن حتی می‌توانست منجر به عفونت شود؛ بنابراین اگر کسی در اثر تاتو کردن، مریض نمی‌شد همه باور داشتند که او خیلی قوی است.

آزمایشی نشان داد تاتو همچنان ثابت می‌کند که صاحب آن قوی است، اما به این معنی نیست که خانم‌ها ترجیح می‌دهند همسرشان را از میان مرد‌هایی که تاتو دارند انتخاب کنند: تاتو و پیرسینگ با خطر، تهاجم و هوس‌های ناگهانی همراهند و این ویژگی‌ها آن‌هایی نیستند که کسی برای انتخاب شریک زندگی‌اش به دنبال‌شان باشد.

پا‌های خیلی کشیده جذاب نیستند!

خیلی‌ها باور دارند زنانی که پا‌های کشیده‌تری دارند در نظر مرد‌ها جذاب‌ترند، اما این اشتباه است. دانشمندان، میزان جذابیت زنان از کشور‌های گوناگون را با توجه به قد پاهای‌شان تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند، مرد‌ها زنانی را ترجیح می‌دهند که قد پاهای‌شان متوسط است. پا‌هایی که خیلی کشیده یا خیلی کوتاهند، در نگاه بیشتر مرد‌ها چندان جذاب نیستند.

مرد‌ها به زنان غمگین بیشتر توجه می‌کنند تا زنان خنده رو!

جذابیت‌های مردانه و زنانه +تصاویر

این باور وجود دارد که مرد‌ها بهتر از زن‌ها می‌توانند شوخی کنند و بخندانند. دانشمندان می‌گویند این کلیشه از جنبه‌ی تکاملی اینگونه توجیه می‌شود: کسی که می‌تواند ما را بخنداند در نگاه ما مسلط‌تر و قوی‌تر است. به همین دلیل است که مرد‌ها اغلب سعی می‌کنند در خنداندن زن‌ها با هم رقابت کنند. ضمنا مرد‌ها ناخودآگاه به زنان اندوهگین بیشتر توجه می‌کنند تا زنان شاد و خنده رو. زیرا زنان غمگین باعث می‌شوند مرد‌ها تمایل داشته باشند آن‌ها را شاد کنند و به آن‌ها احساس خوبی بدهند.

متاسفانه واقعیت دارد: مردی که پولدار شود، ذائقه‌اش تغییر می‌کند!

یک مرد هر چقدر پولدارتر شود، توقعش از بابت ظاهر همسرش نیز بیشتر می‌شود و برعکس. ضمنا مرد‌هایی که ثروت کمتری دارند معمولا نسبت به ظاهر همسر خود زیاد سخت نمی‌گیرند و کمتر ممکن است خیانت کنند. اما احتمال اینکه مرد‌های پولدار به همسر خود خیانت کنند بیشتر است. جالب است بدانید در مورد خانم‌ها اینطور نیست. یعنی انتظارشان در مورد ظاهر همسرشان بسته به پولی که به دست می‌آورند، تغییری نمی‌کند!

مرد‌های پاستا خور جذاب نیستند!

چیز‌هایی که می‌خورید هم می‌تواند بر میزان جذابیت‌تان اثر بگذارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ دریافت زنان بیشتر جذب بوی بدن مرد‌هایی شده بودند که رژیم غذایی‌شان پُر از میوه و سبزی بوده است و بوی بدن مرد‌هایی که تغذیه‌شان بیشتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند پاستا و نان بود از نظر زن‌ها جذاب نبود. دانشمندان می‌گویند وقتی شما غذا‌های سالم می‌خورید، احتمالا بوی سلامتی هم می‌دهید!

اگر «دوستت دارم» را در گوش چپ نجوا کنید، اثر هیجانی بیشتری بر مغز دارد!

اگر واقعا می‌خواهید از نظر هیجانی کسی را تحت تاثیر قرار دهید یا نجوایی عاشقانه با همسر یا نامزدتان داشته باشید، حتما در گوش چپ او زمزمه کنید. مطالعه‌ای نشان داده وقتی یک محرک هیجانی وارد گوش چپ می‌شود، ۶ درصد دقیق‌تر و شفاف‌تر می‌توان آن را به خاطر آورد تا اینکه این محرک هیجانی از گوش راست شنیده شود.

ریش جذاب است، اما نه هر ریشی!

جذابیت‌های مردانه و زنانه +تصاویر

مطالعه‌ای نشان داده زنان به طور طبیعی جذب مرد‌هایی می‌شوند که ریش دارند، اما هر مدل ریشی جذاب نیست. این مطالعه دریافت مرد‌هایی که ته ریش دارند یا ریش کوتاه روی صورت دارند، در نگاه زن‌ها جذاب‌ترند. مرد‌های کمتر جذاب آن‌هایی بودند که صورت خود را کاملا شیو کرده بودند و آن‌هایی که ریش‌های بلند و پُر داشتند. این می‌تواند نشان بدهد زن‌ها به طور ناخودآگاه مرد‌هایی که ته ریش دارند را فعال‌تر، سالم‌تر و گزینه‌ی بهتری برای همسری می‌دانند.

برچسب ها: جذابیت ، مرد ، زن ، صراط ، نصر دنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین