یکی از ضررهای استان بعد از این حادثه تلخ رکود در سرمایهگذاری بود چرا که یکی از عوامل مهم برای حضور سرمایهگذار در هر استانی وجود زیرساختهای قوی حمل و نقل از جمله فرودگاه است.
اگر باران و برفی از آسمان نبارد و ابر و باد ماه خورشید و فلک دست در دست هم دهند تنها هفتهای دو روز آن هم روزهای دوشنبه و چهارشنبه پرواز تهران- یاسوج برقرار خواهد بود.
بعد از این حادثه در حالی که دولت میبایست برای افزایش رضایتمندی مردم استان به خصوص شهروندان یاسوجی تلاش مضاعفی میکرد و میزان پروازها را افزایش میداد و یا این که خط هوایی کنونی را تغییر میداد اما هیچ اقدامی که انجام نداد تنها پرواز روزانه این شهر به تهران نیز دچار رکود شد و در حال حاضر یاسوج در بدترین وضعیت پروازی قرار دارد.
در این مدت نزدیک به دو سال از سقوط هواپیمای تهران یاسوج؛ تلاشهای درون استانی برای برقرار مجدد پروازها به شکل قبل از سقوط صورت گرفت اما به هر دلیل این امر میسر نشد و همچنان استان و مرکز آن باید با چنین وضعیتی دست و پنجه نرم کنند.
به گزارش فارس، علاوه بر این که استان در حوزه سرمایهگذاری متضرر شد مشکل دیگر این که مسوولان کشوری نیز به دلیل مسافت شیراز به یاسوج و بالعکس آن چنان که باید رغبتی برای حضور در مرکز استان به وسیله پروازهای تهران به شیراز ندارند و چنین وضعیتی از همه جهت به ضرر استان است.
دولتی که نام تدبیر و امید را به عنوان شعار محوری خود انتخاب کرده توضیح دهد که پس از سقوط هواپیمای تهران یاسوج چه تدبیری برای کاستن آلام مردم استان و همچنین جلوگیری از انسداد در سرمایهگذاری در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است.
دولت تدبیر و امید پاسخ دهد که هزینه
بیش از 30 میلیارد تومانی در فرودگاه یاسوج برای تطویل باند فرودگاه و
خرید دستگاههای مختلف با آن همه تبلیغات تا چه میزان اثربخش بوده و چرا با
این همه هزینه همچنان باید شاهد چنین اوضاع و احوالی باشیم و از فرودگاه و
پرواز و هواپیما، تنها شک و آه سقوط بر جا بماند./ فارس