وی افزود: شرایط اقتصادی و تحریمها نمی تواند ما را از تلاش برای توسعه و پیشرفت باز دارد و با وجود شرایط اقتصادی کشور توانستیم بسیاری از پروژههای بویراحمد و دنا را به اتمام برسانیم.
زارعی اظهارکرد: ما همواره در راستای پایدار کردن ردیف اعتباری در قانون بودجه تلاش میکنیم و برای حفظ ردیف بودجه از منابع عمومی با صحبتهای مداومی که انجام شد، توانستیم رقم قابلتوجهی را جذب کنیم.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیمانکارانی که با تمام داشتهها و تمام توان و با تعهد و بدون کم کاری برای عمران و آبادانی استان قدم برمیدارند، ظرفیتی برای آبادانی و پیشرفت هستند.
زارعی تصریح کرد: در مدیریت ها، تشویق، انگیزه و تحریک احساس تعلق سازمانی باید دلسوزانه و با تدبیر و خلاقیت باشد.
همچنین سید عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با بیان اینکه خدا را شاکرم که در کمتر از یک سال توفیق خدمت در این استان را داشتم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد نیاز به خدمت بیشتری دارد و خدماترسانی به مردم این استان نباید متوقف شود.
وی افزود: در مدت یکسال حضورم در راه و شهرسازی پروژههای زیادی در حوزه راه و شهرسازی فعال شد و در آستانه برگزاری جشن مسکن مهر قرار داریم.
نژاد صفوی بیان کرد: بعد از یکسال خدمت در این استان سجده شکر به جای میآورم که مدیون هیچ فردی نیستم و به دنبال منصب سیاسی، فامیلی و طایفهای نبودم و تنها با شایستهسالاری به دنبال خدمت به مردم این استان بودم.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسئولیت خطیر پاسداشت از خون شهدا خاطرنشان کرد: فشارهای سیاسی بیشترین وقت ما را گرفت اما در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی خط قرمزهایی برای خودم تعریف کردم.
نژاد صفوی تصریح کرد: معیارم در انتخاب نیروها تکیه بر شایسته سالاری آنها بود و جابهجاییها همه در راستای خیر مردم بود.
وی با بیان اینکه هر چه آمار و ارقام ارائه بیان کنیم کسانی این خدمات را نمیبینند، ادامه داد: در کمیسیون ماده پنج هدفم جزء اصلاح چیز دیگری نبود و هیچ گاه نگاه سیاسی نداشته ام.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روزی که آمدم با دو دست لباس دسته دوم آمدم و حالا با دو دست لباس دسته سوم میروم و تنها در برابر قانون و ضوابط دولت تسلیم بودم.
نژاد صفوی با اشاره مجدد به فشارهای سیاسی که در مدت یکسال اخیر تحمل کرد، بیان کرد: دوست داشتم عزیزان به جای این فشارهای سیاسی در جلساتی که برای استان در تهران برگزار میشد حضور پیدا میکردند.
وی تاکید کرد: در ۹۵ درصد جلساتی که با مسئولین و معاونین و شرکتهای وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری وضعیت حوزه راه و شهرسازی استان داشتیم تنها بودم.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدت هر کاری شد و پروژهای تعریف کردیم تنها برای رضای خدا و مردم این استان بود نه برای شخص خاصی بود.
همچنین پژمان نیک اقبالی، مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از قول مساعد وزیر برای اتصال یاسوج به شبکه آزاد راه" اصفهان-شیراز"خبر داد و گفت: محمد اسلامی تاکید کرد در صورت نبود سرمایهگذار، وزارتخانه خود ورود و فعالیت را آغاز می کند.
وی افزود: در نشست کوتاهی که با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشتم 3 خواسته از وی داشتم که در زمینه هر سه مورد قول مساعد دادند.
نیک اقبالی با اشاره به ضرورت اتصال کهگیلویه و بویراحمد به اتصال شبکه آزاد راه اظهارکرد: وزیر از این پیشنهاد استقبال کرد و از معاونان خود خواست این مسئله را پیگیری کنند و در صورت نبود سرمایه گذار ، وزارتخانه فعالیت را آغاز کند.
مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تکمیل و راه اندازی پروژه راهسازی پاتاوه -دهدشت و نیز توسعه فرودگاه یاسوج نیز در نشست با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مورد بحث قرار گرفت که وعدههای خوشی در این زمینه برای مردم داریم.
نیک اقبالی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی گفتند خرید چندین هواپیما در دستور کار بوده که بدون شک فرودگاه یاسوج را به طور ویژه کمک خواهیم کرد و اتصال استان به آزاد راه و خط ریل را در برنامه کاری داریم.
وی خطاب به سیاسیون و مجموعه دست اندرکان ادامه داد: اجازه دهید پروژههای ملی را بدون ورود به مرزبندیها و حاشیهها انجام دهم و پشتیبان من باشید.از رسانه ها انتظار همکاری دارم و در واقع فضای رسانهای استان نیاز به اصلاح و توجه دارد و باید همدیگر را به حاشیه نبریم.
مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهترین پارتی و سفارش پیمانکاران نزد من "کار خوب" است، عنوان کرد: هر کجا پیمانکاری خوب کار کند حمایت میکنم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمیشود.
نیک اقبالی یکی دیگر از اولویتهای خود را باز آفرینی شهری و طرحهای جامع و تفصیلی عنوان و بیان کرد: مشکل شهرها نبود طرح مدون تفصیلی و جامع بوده و فرایند رسیدگی و تصویب طرحها نیز به کُندی صورت میگیرد که باید مدت زمان تصویب کوتاه شود.
عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: محور شریانی زیادی از جمله "یاسوج- شیراز" و "یاسوج –اصفهان" از این استان می گذرد که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی با اشاره به طرح های انجام شده در حوزه راه در این استان افزود: در بخش راه های استان ۱۲۰۰میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران منعقد شده است.
فیلی با بیان اینکه در شرایط حاضر منابع محدود است اظهارکرد: با پیگیری نمایندگان۱۳۵۰ میلیارد تومان به 2000 طرح در دست اجرای در این استان اختصاص یافته که این نشان دهنده توجه دولت به بحث راه های استان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: احداث راه در استان با توجه به توپوگرافی منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه است اما از حیث جایگاه در ساخت پل ها و تونل سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است.
فیلی تصریح کرد: اولویت این استان تکمیل محور های نیمه تمام در حال چهار خطه مانند "یاسوج-شیراز"، "یاسوج-اقلید" و "یاسوج –اصفهان" است.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات سید عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تقدیر و پژمان نیک اقبالی بعنوان مدیرکل جدید استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شد.