تاریخ انتشار:۱۹:۵۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): پرویز یزدان‌پناه در نشست صبح امروز شورای هماهنگی ثبت‌احوال با اشاره به کاهش ولادت‌ها در استان گفت: جمعیت مولد استان یک هزار و ۶۰۰ مورد کاهش یافته که بیش از ۵۰۰ مورد شهری بود که بیانگر زندگی شهری بر کاهش ولادت‌ها است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جوان بودن جمعیت استان اشاره کرد و گفت: نرخ جوان بودن جمعیت در کشور ۲۰ درصد است و در استان ۲۹.۴ درصد بوده که بیانگر جوان بودن جمعیت استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کاهش جمعیت گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌های جوان نابارور هستند که امیدواریم با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری گچساران و همچنین مرکز بیمارستان شهید جلیل، ناباروری زوج‌های جوان رفع شود.

این مسوول ادامه داد: میزان پوشش واکسیناسیون و همچنین مراقب از مادر و نوزاد ۱۰۰ درصد است، پوشش زایمان ایمن در شهر ۱۰۰ و روستا ۹۹ درصد است.

یزدان‌پناه مرگ و میر مادران باردار را صفر دانست و گفت: باروری کلی در استان ۲.۱ و در کشور ۱.۷ است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت بیماری فشارخون و دیابت در استان اشاره کرد و گفت: ۱۷.۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در روستاها و ۹.۴ درصد در شهر فشار خون بالا دارند، ۵ درصد جمعیت استان هم دیابت دارند.

وی عنوان کرد: از هر یک هزار نفر ۱.۵۳ درصد به سرطان دچار می‌شوند که میانگین کشوری ۱.۵۸ درصد است، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و موتورها و حوادث جاده‌ای سه عامل مهم مرگ و میر هستند و خودکشی دهمین علت مرگ است.

این مسوول با بیان اینکه شاخص‌های سلامت استان از کشور بهتر است، گفت: آمار بیماری‌های روانی نسبت به کشور بالا است که آمار اختلال شدید روانی در شهر ۴.۱ و  در روستا ۷.۲ درصد است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.