تاریخ انتشار:۱۳:۴۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
گزارش
عصر دنا: در حالی که خدمات و دستاوردهای گسترده انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست عمق محرومیت در برخی از روستاهای سوق همچنان وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): توسعه روستایی همواره در بیان مسؤولان از ملزومات توسعه کشور به شمار می‌آید و به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران برنامه‌ریزی برای آبادانی روستاها علاوه بر افزایش تولید ناخالص ملی موجب ماندگاری جمعیت مولد در روستا شده و جامعه را از پیامدهای مهاجرت و حاشیه‌نشینی،مشاغل کاذب،فقر و آسیب‌های اجتماعی رها می‌کند.

با این وجود، اخبار و گزارش‌های مربوط گویای وضع نگران کننده مناطق روستایی شهرستان است و مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود.

در بسیاری از روستاهای کهگیلویه به رغم خدمات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب همچنان عمق محرومیت بالاست و نیاز به همت مضاعف دارد.

روستاهای حومه سوق با وجود ظرفیت‌های خوب در زمینه کشاورزی و دامپروری،راه ارتباطی مناسب ندارند و با کوچکترین بارندگی ارتباط با مرکز شهر و روستاهای اطراف به کلی قطع می‌شود.

وضعیت روستاهایی از جمله«موگر» زادگاه شهید هدایت‌الله طیب از شهدای شاخص،در حالی است که دسترسی به تربت پاک این شهید والا مقام در سرزمین مادری به سختی امکانپذیر است.

این در حالی است که شهید «طیب» در وصیتنامه خود آورده بود«من را در زادگاهم دفن کنید تا بعد از شهادت من این منطقه آباد شود»،امروز اما با گذشت 35 سال از عروج ملکوتی این شهید از آبادانی خبری نیست.

از دیگر روستاهای سوق،«دژکوه» است که همه با نام «حسین پناهی» می‌شناسند و در هر استان دیگری بود،وضعیتی غیر از وضع موجود داشت.

پاقلعه از جمله روستاهایی است که از نبود راه ارتباطی مناسب رنج می‌برد،جاده خاکی و سنگلاخی این روستا به ویژه در فصل سرما تردد را مشکل می‌کند.

تورج رزمجو در گفت‌وگو با فارس ،درباره مشکلات پاقلعه و روستاهای اطراف،اظهار داشت: چندین بار از روستاها سرکشی داشتیم و در برخی بازدیدها فرماندار هم حضور داشت،مشکلات موجود را در جلسات مختلف داد می‌زنم.

بخشدار سوق،گفت: در پیگیری مشکلات بخش با کسی تعارف ندارم هر جا لازم بود با توپ و تشر به مسؤولان گوشزد کردم که فکری به حال روستاها کنند.

وی،گفت:پراکندگی روستاهای این منطقه که قریب به 200 خانوار هستند،راه خدمات را بر آن‌ها بسته و با توجه به وضعیت اقتصادی مملکت آسفالت جاده‌ها،گازرسانی،آبرسانی و دیگر خدمات مقرون به صرفه نیست،جابجایی روستاها هزینه به مراتب کمتری از خدمات دارد.

رزمجو، با بیان اینکه بخش سوق یک لودر برای تسطیح و زیرسازی جاده‌ها ندارد،افزود: این مشکل را در نشست ستاد مدیریت بحران مطرح کردم و گفتم با گذشت 2 هفته از اتمام بارندگی‌ها مسیر روستاها هنوز بازگشایی نشده است.

جعفر نیکبخت در این باره،تصریح کرد: هفته گذشته از روستاهای بخش سوق از جمله پاقلعه،بردکشکی،آمو و آب بید بازدید داشتیم.

فرماندار کهگیلویه،گفت: مشکلات روستا را از نزدیک بررسی کردم،راه ارتباطی نیاز اصلی روستا و مطالبه مردم بود.

نیکبخت،درباره تصمیم فرمانداری برای رفع مشکل راه ارتباطی پاقلعه،افزود: در کوتاه مدت زیرسازی این جاده را در برنامه قرار دادم و در سال آینده هم اعتبارات خوبی برای آن لحاظ خواهم کرد.

برچسب ها: سوق ، مشکلات ، محرومتی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین