تاریخ انتشار:۲۲:۲۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷
در نشست شورای شهر مطرح شد
عصر دنا: انتقاد از شانه خالی کردن اعضای انجمن کتابخانه‌ها و راه‌اندزی ایستگاه کتاب از جمله مواردی بود که در نشست هم‌اندیشی شورای شهر مطرح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نشست شورای شهر دهدشت با موضوع هم‌اندیشی در راستای اجرای برنامه‌های مؤثر در ارتقای فرهنگ کتابخوانی عصر امروز برگزار شد.

محمدحسین جمشیدی در این نشست،با بیان اینکه توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای در گرو اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری در این دوره دغدغه فرهنگی داشته و در اجرای برنامه‌ها همکاری دارد.

رئیس شورای شهر دهدشت، گفت: در سال 97 شورا و شهرداری در بعد مسایل فرهنگی اقداماتی انجام دادند اما گام‌های محکمی نیست و برای فرهنگ‌سازی و تبیین فرهنگ نیاز است با برنامه حرکت کنیم.

وی، با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان ماه، تصریح کرد: به همین مناسبت ایستگاه کتاب در شهر راه‌اندازی خواهد شد.

اسفندیار برخه هم با انتقاد از عدم همکاری ادارات در پرداخت مطالبات شهرداری، گفت: پرداخت به موقع مطالبات شهرداری را در ارائه خدمات به شهروندان کمک می‌کند.

شهردار دهدشت، تصریح کرد: بر اساس قانون شهرداری موظف به پرداخت سهمیه نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی است اما نوع درآمد در این قانون و اینکه آیا این سهم از درآمد داخلی شهرداری باشد یا بودجه، مبهم است.

برخه، در عین حال از پرداخت بخشی از سهم نیم‌درصد خبر داد و افزود: تاکنون 12 میلیون تومان از بودجه شهرداری به کتابخانه‌ها پرداخت شده است.

وی، با بیان اینکه در انجمن کتابخانه‌ها تعامل و همکاری در اجرای مصوبه‌ها وجود ندارد، گفت: اعضای انجمن برای مصوبه طرح‌ها حرف می‌زنند اما در عمل، شانه خالی کرده و مشارکت نمی‌کنند.

عیسی روح‌الامین در این نشست،توجه شهردار در دوره پنجم نسبت به سهم نیم درصد را ویژه خواند و اظهار داشت: عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگ خوب است و نگاه فرهنگی شورا و شهرداری بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه، گفت: طی هفته کتاب و کتابخوانی 70 عنوان برنامه در شهرستان اجرا خواهد شد که برپایی ایستگاه کتاب اهدایی از جمله این برنامه‌هاست.

روح‌الامین، تصریح کرد: قفسه‌های کتابخانه باز در ادارات تعبیه شده بود و مداوم شارژ می‌شد اما متأسفانه به خاطر نهادینه نشدن این فرهنگ، قفسه‌ها از هر کتابی خالی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم، بهره‌برداری اصولی از ساختمان شیشه‌ای شهرداری واقع در پارک مرکزی را ضروری دانست و گفت: این ساختمان حداقل به عنوان فضای مطالعه می‌تواند مفید باشد.

سید ایرج کاظمی‌جو، افزود: در مدارس کتابخانه‌هایی دایر شده که کتاب‌های موجود هیچ تناسبی با رده سنی دانش‌آموزان ندارد و بلا استفاده مانده است.

در این نشست، مسؤول سازمان مردم نهاد بلادشاپور، از اجرای طرح نوین با رویکرد ترویج کتابخوانی خبر داد و گفت: در این طرح، قفسه‌هایی با ابعاد کوچک در صنوف گوناگون راه‌اندازی می‌شود.

خوشخونژاد، افزود: دفترچه‌هایی در هر قفسه تعبیه خواهد شد که خلاصه کتاب‌ها در آن نوشته و به دیگران معرفی می‌شود.

وی،گفت: مطالعه بخش مهم هر کتاب می‌تواند علاقمندان به کتابخوانی را به مطالعه کتاب مورد نظر ترغیب کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین