کد خبر: ۱۳۸۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۲۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۶
رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 50 نفر از عوامل مسئله دار مرتبط با دستگاه قضایی در این استان دستگیر و در زندان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حجت الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج به مناسبت هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی افزود: یاد شهدای هفت تیر سال ۶۰ را گرامی می داریم که راس آنها ایت الله بهشتی است.

وی بیان کرد: چیزی که در قران امده است محور حیات بشریت به اجرای عدالت است و چیزی که باید به ان توجه کرد این است که حیات جامعه بشری حاکمیت عدالت داشته باشد.

مزارعی اظهار کرد: کسی که منسب قضاوت را دارد اولین هدفش باید اجرای عدالت باشد بنابراین اولین چیزی که باید دستگاه قضایی داشته باشد اجرای عدالت است.

حجت الاسلام مزارعی عنوان کرد: منسب قضاوت جایگاهی دارد که خداوند گفته جانشینی بر روی زمین قرار داده ام که بین مردم عدالت را فراهم اورد هرکجا عدالت باشد حاکمیت ادامه دارد و هر جا نباشد حاکمیت دوام ندارد.

رییس کل دادگستری استان گفت:  در اجرای عدالت روایات زیادی وجود دارد و در آنها جایگاه عدالت و قضاوت را معین کرده است.

وی تصریح کرد: جایگاه قضاوت مربوط به ائمه و جانشینان امام است امیرالمومین در نامه به مالک اشتر گفته است ماندگاری یک جامعه در عدالت دستگاه قضایی یک جامعه و حاکمیت است.

حجت الاسلام مزارعی افزود: مبانی قضاوت امروز دادسرا و ایین دادرسی امروز ما تفاوت هایی با ایین دادرسی در زمان امام علی دارد.

وی ادامه داد: امروز مبانی قضاوت در سایر ملل با قوانین تدوین شده مشکلاتی هم در آنهاست اما نظامی که چنین ایینی معین شده است معیار فقط قانون است.

رییس کل دادگستری تصریح کرد: اگر میخواهید جامعه اصلاح شود عدالت باید اجرا شود و تلاش دستگاه قضا در کشور اجرای این عدالت است و تمام تلاش این است که موجبات رضایت مردم فراهم شود.

وی به وضعیت امنیت در استان و کشور اشارع کرد و گفت: در یک سال گذشته در استان برای اجرای عدالت کارهای زیادی انجام شد و با توجه به منویات رییس قوه قضائیه اولین اصل را نظارت درون سازمانی قرار دادیم که مهره فاسد در مجموعه نباشد و سالم باشد.
 
وی ادامه داد: بیش از ۵۰ نفر از عوامل مسئله دار مرتبط با دستگاه قضایی در استان دستگیر و در زندان هستند و در استان واحد های نظارتی اولین تکلیفش را سالم سازی مجموعه می داند.
 
حجت الاسلام مزارعی اظهار کرد: به همین دلیل تعدادی از افراد در دستگاه قضایی استان خارج شدند ما با کسی که بخواهد حقوق مردم را نادیده بگیرد تعارف نداریم دستگاه قضا باید همیشه مورد اعتماد مردم باشد.
 
وی افزود: استان ما در زمره استان های اول در امنیت کشور است با افرادی که با چاقو کشی امنیت مردم را به خطر می انداختند اشد برخورد را داشتیم و با کاهش جرم مواجهه بوده ایم.
 
مزارعی تصریح کرد: امار نزاع دست جمعی در استان ۳۰ درصد کاهش و نزاع فردی نیز کاهش داشتیم همه پای کار امدند و دستگاه قضا به عنوان تکیه گاه همراهی کرده است.
 
رییس کل دادگستری گفت: کسانی که دهه ۶۰ و ۷۰ را تجربه کردند بیش از چندین سال در دستگاه قضا می ماندند امروز پرونده های قتل کمتر از بیست روز در دستگاه قضا و کمتر از ۳۰ روز در دادگاه تعیین تکلیف می شود یعنی کمتر از چهار ماه پرونده های قتل تعیین تکلیف می شوند.
 
وی افزود: برای ایجاد امنیت مردم تلاشمان این است که پرونده هایی که ذهنیت جامعه را به خود مشغول کرده است تعیین تکلیف شد پرونده جاده کوشک تا کمتر از ۲ ماه دیگر تعیین تکلیف می شود.
 
مزارعی خطاب به مردم استان گفت: مجموعه دستگاه قضایی تا سر حد جان برای ایجاد امنیت تلاش می کنند مطمن باشید دستگاه قضایی برای جایی که امنیت در خطر است کوتاه نمی اید و کسانی که دست به اسلحه سرد می برند همان لحظه طناب دار را ببیند چرا چون که امنیت جامعه باید همیشه حفظ شود.
وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت خونش شهدا و رشادت جوانان و راهنمایی های رهبر بالاترین ضریب امنیت را دارد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
هاشم خسرونِ‍‍‍‍ژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
چرا عصر دنا به روز نیست خبر ها گذشته است و قدیمی خبر جدید نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
به این .....بگید کم زر بزنه
اگر دنبال ادمهای مسئله داره اول با قاضیهایی عمدتا فاسد زیر مجموعش برخورد کنه ببعدش هم خودش استعفا و گورش گم کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
پس قتل مادوان را چکار کردی هم قاضی هم قاتل بویراحمد بالا بودند اشکال ندارد مهم نیست
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
جناب بفرمائید تو این استان چه عدالتی رعایت میشه همش حرف پوچ زدن نیست که
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.