کد خبر: ۱۳۷۸۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار:۰۰:۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
شهردار یاسوج مطرح کرد
عصر دنا: شهردار یاسوج گفت: شوراهای در ۱۲ سال گذشته به جای اینکه حرکت رو به جلو داشته باشد به عقب حرکت کردند و به جای اینکه قانون را ترویج دهند سنت‌ها را رواج دادند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمدعلی جاوید شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از آبان سال ۹۲ به عنوان شهردار یاسوج شروع به کار کردم و ۳ سال و ۷ ماه از فعالیتم در شهرداری می گذرد، گفت: شوراهای در ۱۲ سال گذشته به جای اینکه حرکت رو به جلو داشته باشد به عقب حرکت کردند و به جای اینکه قانون را ترویج دهند سنت‌ها را رواج دادند

شهردار یاسوج با بیان اینکه در مدت ۴ سال اخیر همه تلاش، وقت و انرژی خود را برای برنامه‌ریزی، مقابله و تصحیح با این سنت های غلط گذاشتم اظهار کرد: اعضای شورا در ۱۲ سال اخیر از شهرسازی اطلاعی نداشتند و با وجود اعتبار زیاد که سازمان شهرداری‌ها در گذشته به شهرداری یاسوج تخصیص داده بود اما کار خاصی برای عمرانی و آبادانی شهر انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه مقابله با سنت‌های غلط شورای شهر با چالش‌هایی برایم همراه بود، گفت: مقابله با شورا سالاری یکی از سنت‌های غلطی بود که با آن مقابله کردم، وقتی شورا سالاری حاکم بود هر چه شورای شهر می گفتند شهردار باید عمل می‌کرد.

این مسوول اضافه کرد: این موضوع بیشتر در مسائل اجتماعی دیده می‌شد و مرگ و حیات شهرداری در دست شورا بود در حالی که شوراهای شهر ۳۴ وظیفه دارد که یکی از آنها نظارت بر عملکرد شهرداری است.

جاوید با بیان اینکه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بر عهده شهرداری است، افزود: شورا طبق قانون باید بر شهرداری نظارت داشته باشد که این وظایف نباید با هم تداخل پیدا کند، هم شهرداری و هم شورای شهر هر کدام باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی بر چیده شدن و منحل کردن کمیسیون توافقات شهرداری را از دیگر اقدامات برای مقابله با سنت‌های غلط دانست و اضافه کرد: این کمیسیون مبنای قانونی نداشت که برای مثال افرادی که مالکیت نداشتند حکم مالکیت برای آنها صادر شد که همین کار میلیارد تومان به شهرداری ضرر زد.

این مسوول جذب نیروهای غیرقانونی را از دیگر دست پخته های شورا دانست و گفت: ۱۰۰ نفر به صورت غیرقانونی و بدون برگزاری آزمون و طی شدن روال قانون در شهرداری جذب شدند در حالی که ما در طول ۴ سال فقط دو نیرو به صورت انتقال از دستگاه‌ها به مجموعه شهرداری اضافه کردیم.

جاوید با اشاره به وصول عوارضات شهرداری یاسوج گفت: شورا در زمینه عوارضات تخفیف‌های بی موردی می دادند و گاهی ۵۰۰ میلیون عوارضات با سفارش و‌ یک تلفن اعضای شورا ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تخفیف داده می‌شد که ما گفتیم عوارضات قانونی باید به صورت یکسان از همه وصول شود.

شهردار یاسوج با اشاره به برخورد با نیروهای متخلف شهردار گفت: سه نفر را به دلیل اختلال در نظم و قوانین شهرداری اخراج کردیم و به غیر از این افراد هیچ کسی را اخراج نکردم حتی نیروهایی که بدون ضابطه در شهرداری جذب شده بودند.

جاوید با تأکید بر احترام و اکرام نیروهای خدماتی شهرداری افزود: نیروهای خدماتی شهرداری با حداقل حقوق زندگی می‌کنند، وقتی وارد شهرداری شدم این افراد ۸ تا ۱۲ ماه حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده بودند که این کار مغایر با عدالت است، ما علاوه بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان، حقوق کارگران خدماتی و مطالبات گذشته آنها را پرداخت کردیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این مدت حضورم در شهرداری یاسوج مجوز یک واحد کیوسکی به کسی ندادم گفت: کیوسک‌هایی که در شهر وجود دارد همه متعلق به گذشته است که نه به افراد مستحق بلکه توسط شورا به نور چشمی‌ها و افراد غیر مستحق واگذار شد.

جاوید پرداخت ۱۴ میلیارد میلیارد تومان از بدهی شهرداری‌ها به CNG ها از اقدام خوب شهرداری دانست و افزود: اصلاح ساختاری اداری شهرداری در دستور کار قرار گرفت و اولین شهرداری بودیم که ساختار شهرداری را اصلاح و معاونت هایی در شهرداری ایجاد کردیم.

برچسب ها: شهردار یاسوج
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
سعید محمد حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
شهردار کسى است که خود منتخب افراد منتخب مردم یک شهر است و مشروعیت اداره امور شهر را به واسطه رأیى که مردم به اعضاى منتخب خود در شهر مى دهند ، به دست مى آورد. بنابراین باید بتواند شهر را با مدیریت شورایى اداره کند. براى این امر، وى باید به این نوع مدیریت باور داشته باشد و نه تنها شهر را متناسب با دیدگاه و خواسته هاى نمایندگان مردم در شورا اداره کند، بلکه با همراهى و همفکرى شورا، امکان حضور مؤثر مردم را در اداره امور شهر فراهم سازد ، به گونه ا ى که شهر در اختیار مردم قرار گیرد و پروژه هاى عمرانى و فعالیت هاى خدماتى در پاسخ به نیازهاى واقعى مردم شهر تعریف و اجرا شوند.اینکه گفته شود که "رابطه غلط بین شورا و شهرداری از سنت های بد گذشته بود، شورا سالاری وجود داشت، تاکید می کنم که شورا سالاری وجود داشت، هرچه شورای اسلامی شهر می گفت شهرداری باید بدون کم و زیاد می پذیرفت و در واقع مرگ و حیات ما دست شورا بود، بنده این سنت را شکستم، الان هم تاکید می کنم این سنت را شکستیم و اگر شهردار باشم نیز اینچنین عمل خواهم کرد." (به نقل از خبر بویر نیوز کد خبر: 238369 دوشنبه 29 خرداد 1396 - 1:02) حداقل از کسی که منتخب شورا است گفته درستی نیست. دوماً اجرای بیش از 12 هکتار پارک ساحلی، آسفالت شهرکهای جهاد، شهرک امام حسین(ع)،شهرک ولایت،اجرای بلوار عدل،بلوار بسنجان، آرامستان شهر،پارک جنگلی (که در دوره فعلی تبدیل به جایگاه زباله و... شده)، شهرک جوشکاران، جدولگذاری بخش زیادی از شهر، احداث میدان تره بار، احداث جایگاه سی ان جیهای شهر،پل جاده آبشارو... هزاران کار دیگر مگر حاصل زحمات نیروهای ارزشمند شهرداری و طرح و برنامه های شوراهای دوره اول تاسوم و سایر عزیزان شهرداران قبلی نباید نادیده انگاشته شود.این رفتار باعث میشود که در دوره های بعدی زحمات عزیزان فعلی نیز نادیده انگاشته شودو دیگرانی نیز بگویند ما مخروبه ای راتحویل گرفتیم. ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تک تک اعضای محترم شورای دوره چهارم شهر یاسوج، شهردار محترم، کارکنان ارزشمند شهرداری و... همچنین با عنایت به کمک دولت محترم در سالهای اخیر به شهرداریها قطع یقین باید شاهد وضعیت مطلوبتری نسبت به سالهای قبل به دلیل کمبود اعتبارات در آن سالها باشیم
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
شما گفتیید ادم قانونمندی هستم چطور شد یکصد نفر خلاف قانون مشغول بکار کردی
قانونی
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
اگر شورای جدید شهردار جدید تعیین نکند واقعا انتخاب اعضای جدید شورا بی مزه وبی معنی است بنابراین مردم انتظاردارند حتما شهردار عوض شود وجناب جاوید را جای دیگری مشغول کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
آخ سی سلمان و اقبال در دیشموک که نمی دانند چکار کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
دیشموک و برگشت به قبل از57
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
جه قدر قيافه ات عوض شده مو كاشتي جاف شدي خيلي قيافه ات عوض شده
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
آفای جاوید زحمات دکتر بهرامی در زمان شهرداریش بر هیچ کس پوشیده نیست شما تا 20 سال دیگر هم نمیتوانید به اندازه 5 در صد ان کار کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.